NYKYAJAN VASTUUTON KASVATUS LUO RASISMIA?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pojista suvaitsemattomia oli puolet ja tytöistä 19 prosenttia.

Virrankoski on seurannut asenteiden kehittymistä samalla kyselymenetelmällä tutkimusvuosina. Hän peräänkuuluttaa opettajien ja kasvatustieteilijöiden vastuuta. Peruskoulun kansalaiskasvatus on hänen mukaansa retuperällä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /12/411724

Sivut

Kommentit (681)

Vierailija
1234

Virrankoski on seurannut asenteiden kehittymistä samalla kyselymenetelmällä tutkimusvuosina. Hän peräänkuuluttaa opettajien ja kasvatustieteilijöiden vastuuta. Peruskoulun kansalaiskasvatus on hänen mukaansa retuperällä.

Miksi Somalit eivät kasvata jälkeläisiään kunnolla? Itsekin olin suvaitsevainen näitä ihmisiä kohtaan ennenkuin tuli selväksi heidän rikostilastot suhteutettuna väkimääräänsä. Liekköhän kasvatus asenteissa osasyynä kys. olevan maan menestymättömyyteen läpi historian.

Vierailija
1234

Entäs lasten vanhemmat? Eikö mukamas vanhemmilla ole vastuuta lapsistaan?

Myös kotiolot vaikuttavat suuresti siihen, millainen lapsesta tulee. Jos lapsi kuulee jo pienestä lähtien vanhempiensa puhuman ivallisesti muista kansoista, etenkin heidän ihonvärinsä perusteella, tarttuu se aika helposti lapsiin. Perustan periaatteilleen ja moraalilleen, saa lapsi kotoaan.

Vierailija

Luonnolista tavallaan, että ihminen eräällä tavalla pelkää uusia asioita ja kuten Ayla jo hienosti manitsi, että lapsi omaksuu muiden käytöstapoja muilta ihmisiltä.. varsinkin nuorena jolloin suorastaan imetään käytösmalleja muualta. Pitää muistaa, että myös apienet kommentit/vitsit, jotka loukkaavat muita jäävät ihmisen alitajuntaan, josta ne voivat vaikuttaa tulevaan käyttäytymiseen

Vierailija
NeoKonservatiivi
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2005/12/411724
Miksi Somalit eivät kasvata jälkeläisiään kunnolla? Itsekin olin suvaitsevainen näitä ihmisiä kohtaan ennenkuin tuli selväksi heidän rikostilastot suhteutettuna väkimääräänsä. Liekköhän kasvatus asenteissa osasyynä kys. olevan maan menestymättömyyteen läpi historian.

Kaiken lisäksi nämä ihmiset eivät tunnu itse haluavan korjata omia ongelmiaan. Joka päivä saamme lukea eri medioista, kuinka "Afrikassa kasvaa väestö" ja kuinka meidän tulisi ottaa näitä ns. kummi-lapsia. Miksi asiasta puhutaan aivan kuin väestö kasvaisi itsestään kuin jonkun luonnonmullistuksen seurauksena? Afrikkassa on tällä hetkellä suurin syntyvyys koko maailmassa sen takia kun afrikkalaiset itse siittävät niitä lapsia kovaa vauhtia. Ei niitä lapsia itsestään synny, vaan niiden tekemiseen täytyy itse nähdä vaivaa. Kun niitä lapsia sitten on saatu aikaiseksi, niin kehitetään kaikenmaailman rikollisuutta ja korruptiota, jonka jälkeen keksitään paeta maasta johonkin muualle ja jättää ne oman maan asiat retuperälle.

Joten kyllä. Nykyajan vastuuton kasvatus luo rasismia. Miksei esimerkiksi aasialaisiin kohdistu rasismia siinä määrin missä somaleihin?

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tietämättömyyteen perustuvat ennakkoluulot korvautuvat monesti yleistykseen perustuvilla ennakkoluuloilla kun elämänkokemus lisääntyy.

Nuorena minä suhtauduin muistaakseni neutraalisti sellaisiin kansoihin, joita en tuntenut, esim. kreikkalaisiin ja kiinalaisiin. Minulla ei ollut ainakaan kielteisiä ennakkoluuloja kummastakaan; en odottanut kenenkään kreikkalaisen tai kiinalaisen olevan hyvä tai huono ihminen.

Kun olen aikuisena sitten ollut paljon tekemisissä kreikkalaisten ja kiinalaisten kanssa, en enää ole yhtä neutraali. Kaikki tapaamani kiinalaiset ovat kohteliaita ja älykkäitä ja pidän heistä, mutta kaikista (lähinnä netissä) kohtaamistani kreikkalaisista melkein puolet ovat sanoisinko vähemmän mukavia ihmisiä. Ainoa henkilökohtaisesti tuntemani kreikkalainen oli myös hankala tapaus. Jopa Kreikan jalkapallomaajoukkue pelaa maailman ikävimmällä pelityylillä.

En ehkä ole suvaitsematon kreikkalaisia kohtaan, en syrjisi heitä, mutta olen jossain määrin kielteisellä tavalla ennakkoluuloinen.

Vierailija

Minä vihaan suomalaisia

minä olen suomalainen

ergo vihaan itseäni

Mutta koska en vihaa itseäni, voi olla mahdollista vain että joko minä en ole suomalainen tai sitten minä en vihaa suomalaisia.

Ihmisten arvioiminen keinotekoisen ryhmäjaottelun mukaan, no jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä siitä miten järkevää toimintaa se on. Näiden silmien takaa katsottuna se näyttää vain ajattelemattomuuden ja laiskuuden liitolta, mutta mene ja tiedä.

Vierailija

Kun UGA-BUGA-Apinat hyppivät ja nussivat kaikkia ja kaiken, jopa oman maansa asiat kusemalla omaan altaaseen, lapsikin tajuaa että ne imbesillit holottajat pitää saada kuriin.

Taikasanoilla Historia, kulttuurit ja yhteiskunta voidaan oikeuttaa aivan mikä tahansa ihmisen käytös, jopa naisen kohtelu eläimenä.

Vierailija
Kun UGA-BUGA-Apinat hyppivät ja nussivat kaikkia ja kaiken, jopa oman maansa asiat kusemalla omaan altaaseen, lapsikin tajuaa että ne imbesillit holottajat pitää saada kuriin.

Taikasanoilla Historia, kulttuurit ja yhteiskunta voidaan oikeuttaa aivan mikä tahansa ihmisen käytös, jopa naisen kohtelu eläimenä.

Mutta taikasanat rasismi ja solidaarisuus eivät salli faktoja esitettävän faktoina.

Vierailija
Froze

Mutta taikasanat rasismi ja solidaarisuus eivät salli faktoja esitettävän faktoina.

Jos esimerkiksi vihreät miehet raiskaisivat, kiduttaisivat ja tappaisivat naisia mielinmäärin, vihaisin vihreitä miehiä.
Mutta, mutta, jos tätä olisi tapahtunut satoja vuosia, sekä raiskaavia vihreitä miehiä olisi kymmeniä miljoonia,
hupsheijakkaa se olisikin rasismia vihata niitä paskiaisia ja ääliömäistä eri kulttuurin ymmärtämättömyyttä.

Ettekö hoksaa?

Vierailija
1234

Nuorissa on maamme tulevaisuus!

Median, viihdehenkilöiden ja opettajien jauhaminen alkaa tulla jo toisesta korvasta ulos, mutta nuorisomme ei anna periksi, vaan todellisuudentaju on yhä säilynyt varsin monella.

Ainoastaan "fiksumpien" nettipalstojen keskustelijat uskovat viralliseen poliittiseen jargoniin. Muualla sille jo nauretaan makeasti.

Mutta emme olisisi tässä kirjoittelemassa joutavia, ellei maamme nuoriso olisi v.1939-44 ollut terveen "ennakkoluuloista" ja "suvaitsematonta".

"Kun tuon ulkomaalaisvaltuutetun varjo sattuu tuon näreen kohdalle, hälle tuleepi pikakäännytys. Niin mie oon hänen kohalt päättäny.." sanoi alik. Rokka.

Muistin virkistämiseksi: Godwinin laki.

Godwinin laki on Internet-kulttuurissa (erityisesti uutisryhmissä) käytetty nimitys käsitteelle, jonka mukaan yksittäisessä nettikeskustelussa sen laajentuessa, enemmin tai myöhemmin joku ottaa esille Adolf Hitlerin tai natsit (kuvaannollisesti "vetää esiin Hitler-" tai "natsikortin").

Alkuperäinen määritelmä Jargon Filessä Godwinin laille on:

"Verkossa käytävän keskustelun pitkittyessä todennäköisyys sille, että joku esittää vertaukseen natsismiin tai Hitleriin, lähenee arvoa 1." [1]
Käsitteen keksi amerikkalainen lakimies Mike Godwin vuonna 1990.

Tavallisesti (Natsi-Saksaan liittymättömässä) keskustelussa Hitlerin tai natsit ensimmäisenä maininnutta pidetään argumentoinnin hävinneenä osapuolena. Jukka Korpelan mukaan "Hitler-kortin käyttö osoittaa niin vakavaa suhteellisuudentajun häiriötä, että mitään sen pelanneen aiemminkaan esittämää ei pidä ottaa vakavasti".

Vierailija
NeoKonservatiivi

Väkilukuun suhteutettuna Pohjois- ja Itä-Suomessa tehdään enemmän henkirikoksia kuin muualla maassa, joten tuon perusteella lapsenkasvatuskurssille pitäisi raahata lappilaiset, karjalaiset ja savolaiset.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005
NeoKonservatiivi

Ainakin Suomessa isän jääminen kotimaahan on ollut mukana vaikeuttamassa sopeutumista Suomen kulttuuriin, jos yksinkertaisia syitä haluaa löytää. En nyt löytänyt hyvää viitettä aiheesta käytyyn keskusteluun väikkärin pohjalta, mutta osallistuin aihetta käsittelevään seminaariin viime keväänä.

http://www.uta.fi/laitokset/kirjasto/va ... 04022.html

Mitä tulee rikoksiin, niin pieni jengiytynyt porukka on ollut lähes aina asialla. En missään tapauksessa leimaisi ongelmaa pelkästään kasvatuksen puutteesta johtuvaksi, sällit juoksevat kyllä imaamia pakoon jos niikseen tulee. Somalinuoret ovat myös aktiivisesti osallistuneet itse rötöstelevien "veljiensä" kaitsemiseen, asia koetaan yhteisenä ongelmana, mikä nostaa minun kunnioitustani somaleja kohtaan entisestään. Ei ole helppoa olla erilainen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat