Palovaroitin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Palovaroitin on hieno keksintö ja varmasti pelastanut monia ihmishenkiä. Mutta minulle siitä on joskus myös haittaa: pienessä kämpässäni ei ole edes liesituuletinta ja joskus jauhelihaa paistaessa palovaroitin rupeaa huutamaan. Pystyisikö jotenkin helposti tehdä varoittimeen kytkimen joka toimii kaukosäätimellä? Helpottaisi kun ei aina ruokaa laittaessa tarvitsisi kiivetä pöydälle ja ottaa varoitin pois katosta, vaan napinpainalluksella saisi sen suljettua.

Miten palovaroitin suhtautuu tupakansavuun? Kaikissa asunnoissahan semmoinen on pakollinen ja moni tupakoi sisällä. Itse tupakoin ikkunasta (kun en parveketta omista ) ja palovaroitin on noin metrin päässä ikkunasta. Kertaakaan se ei ole vielä piipittänyt vaikka varmasti hieman savua tulee sisäänkin. Eikös se PV toimi niin että siellä on jonkinnäköinen säteilylähde ja kun säteily törmäilee savuhiukkasiin ja muuttaa suuntaansa, se alkaa piipittämään?

Kommentit (5)

Vierailija

Tietääkseni varoittimiin saa langallisen patterinsiirtosysteemin johon voinee rakentaa kytkimen irtikytkemistä varten. sittenhän on esim. Clas Olssonilla (se swedu rautakauppa) noita kaikenlaisia kaukosäädin kilkkeitä!

Vierailija

Monessa kämpässä auttaa kun vaihtaa varoittimen paikkaa. Onko nykyinen sijainti mahdollisimman kaukana hellasta?

Vähän kun miettii miten käryt kulkee ilmavirtojen mukana niin saattaapi löytyä parempi paikka. Tai sit voi paistella jauhelihaa vähemän mustaksi, vaikka sanonta kuuluukin et "Vain musta on kyllin kypsää"

Vierailija
SShadow
Monessa kämpässä auttaa kun vaihtaa varoittimen paikkaa. Onko nykyinen sijainti mahdollisimman kaukana hellasta?

Vähän kun miettii miten käryt kulkee ilmavirtojen mukana niin saattaapi löytyä parempi paikka. Tai sit voi paistella jauhelihaa vähemän mustaksi, vaikka sanonta kuuluukin et "Vain musta on kyllin kypsää"

Juu varoitin on mahdollisimman kaukana hellasta, noin 3-4 metrin etäisyydellä. En ole mustaksi jauhelihaa paistanukkaan! Mutta se piipitin vain aina alkaa soimaan. Johtuisiko se rasvan palamisesta?

tiäremiäs
Se tarkottaa sitä jos se soi tupakasta, että sillon pitää tupakointi lopettaa.

Eli kun minulla se ei ole soinut tupakasta, niin voin hyvillä mielin jatkaa polttamista?

Uusimmat

Suosituimmat