Vika teeveessä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietääkö kukaan mistä johtuu kuvaputken yliohjautuminen, eli kuvaan tulee välillä poikittaisia raitoja siniselle pohjalle n. sekunnin ajaksi naksahtavan äänen jälkeen.
Viivat ovat samanlaisia kuin mitä tulee jos juovamuuntajasta kääntää lisää tehoa.
Kyseessä on philipsin laajakuva-tv.

Kommentit (6)

Vierailija
Maximilian
Äkkiä kuulostaisi jonkun konkan kuivahtaneen. Jos on elektroonikon vikaa, katsoppas http://www.eserviceinfo.com/equipment_m ... ips_2.html
josko löydät omasta töllöstäsi kuvatukset. Minä löysin omasta Philipsistäni, ja hyvin toimiipi taas.

Osaan korjata normaalit viat mutta jos vika tulee vain joskus, on sen löytäminen vähän vaikeaa.
Onkohan viallinen lyytti virtalähteessä vai lähellä juovamuuntajaa olevat useita satoja voltteja kestävät konkat?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
nm
Maximilian
Äkkiä kuulostaisi jonkun konkan kuivahtaneen. Jos on elektroonikon vikaa, katsoppas http://www.eserviceinfo.com/equipment_m ... ips_2.html
josko löydät omasta töllöstäsi kuvatukset. Minä löysin omasta Philipsistäni, ja hyvin toimiipi taas.

Osaan korjata normaalit viat mutta jos vika tulee vain joskus, on sen löytäminen vähän vaikeaa.
Onkohan viallinen lyytti virtalähteessä vai lähellä juovamuuntajaa olevat useita satoja voltteja kestävät konkat?

Veikkaan että digitaali moduuli on sulla sanonu poks. Kohta ei enään ota kaukosäätimestä singaalia ja kuva menee ja ääni.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Veikkaan että digitaali moduuli on sulla sanonu poks. Kohta ei enään ota kaukosäätimestä singaalia ja kuva menee ja ääni.

Ei kannata enää veikata. Sopupeli nääs.

Vierailija

No kun missä vaan, näin äkkiseltään. Minä tuossa tilanteessa ottaisin korillisen oltta viereeni joku viikonloppu, ja juottelisin konkkia irti yksi kerrallaan, mittaisin ja juotaisin takaisin.

Paitsi jos omaat kunnollisen oskilloskoopin, kun tuolta linkin alta löytyy myös referenssikuvia käppyröistä eri mittauspisteissä. Ainakin joihinkin vehkeisiin.

Ja sitten telkkarikorjaamolle, jos ei muu auta.

Onnea.

Vierailija
Maximilian
No kun missä vaan, näin äkkiseltään. Minä tuossa tilanteessa ottaisin korillisen oltta viereeni joku viikonloppu, ja juottelisin konkkia irti yksi kerrallaan, mittaisin ja juotaisin takaisin.

Paitsi jos omaat kunnollisen oskilloskoopin, kun tuolta linkin alta löytyy myös referenssikuvia käppyröistä eri mittauspisteissä. Ainakin joihinkin vehkeisiin.

Ja sitten telkkarikorjaamolle, jos ei muu auta.

Onnea.

Ei ole kunnollista kapasitanssimittaria, vain 20 mikroon asti.
Avasin toosan ja sieltä löytyi juovamuuntajan vierestä 1 lievästi pullistunut konkka, täytyy vaihtaa se.
Mahdollisia lyyttejä jossa vika voi olla on vain muutamia, yllättävän vähän osia nykyisissä teeveissä.
Tieremiäs, mikähän on digitaalimoduuli?
En viitsi viedä huoltoon kun se painaa varmaan 50 kg.
Katsoin antamasi linkin, siellä ei ollut vikavinkeissä kuin 6 ehdotusta, muttei niistä ollut apua, hyvä kuitenkin tietää ko. sivustosta, kiitoksia.

Uusimmat

Suosituimmat