Postmodernistit ID:n puolesta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tunnettu (Suomessakin korkeasti arvostettu) Warwickin sosiologian
professori Steve Fuller kuulemma on puolustanut älykkään suunnittelun opettamista kouluissa Pennsylvanian tuoreessa oikeudenkäynnissä.

Oikeudenkäynnin transkriptit ovat kaikki osoitteessa

http://www.talkorigins.org/faqs/dover/k ... dover.html

ja hakusanoilla steve fuller evolution saa jo googlesta paljon
mielenkiintoista.

Fullerin argumentti mennee siihen tapaan, että vähemmistöillä on vaikeaa
saada äänensä kuuluviin tieteessä joten IDtä pitäisi opettaa vaihtoehtona
vallitsevalle uusdarwinismille.

Tuoreessa New Yorkerissa (December 5) taas on lähteeni mukaan erinomainen juttu koko prosessista - ilmeisesti ja onneksi kreationistit ovat häviämässä.

Kommentit (4)

Vierailija
Crash
Fullerin argumentti mennee siihen tapaan, että vähemmistöillä on vaikeaa
saada äänensä kuuluviin tieteessä joten IDtä pitäisi opettaa vaihtoehtona
vallitsevalle uusdarwinismille.

Täytyy nostaa hattua oikein professoris miehelle noin "hienosta" argumentista. Tuskin ennen on "tieteellinen" teoria saanut yhtä paljon huomiota yhtä pienillä meriiteillä kuin ID. Eiköhän suurinpiirtein joka alalta löydy esimerkkejä joissa vähemmistö on saanut äänensä kuuluviin kunhan vaan teorian pohjaksi on ollut myös todisteita.

Vierailija

Sitä olen aika usein ihmetellyt että monet sanoo uskovansa ID:hen sitten jos suunnittelia itse ilmaantuu paikalle. Minä en kyllä uskoisi ketään joka tulisi sanomaan että on suunnitellut kaikki elävät oliot ja ehkä koko maailmankaikkeudenkin. En vaikka hän suunnittlisi toisen samanlaisen maailmankaikkeuden tuohon viereen kerta sehän olisi vaan kopio. Harvinaisen epäkriittistä porukkaa tiedepalstalla tätä nykyä.

Mutta mikä sitten olisi pätevä todiste ID:n puolesta?

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005
Samum anker
Sitä olen aika usein ihmetellyt että monet sanoo uskovansa ID:hen sitten jos suunnittelia itse ilmaantuu paikalle. Minä en kyllä uskoisi ketään joka tulisi sanomaan että on suunnitellut kaikki elävät oliot ja ehkä koko maailmankaikkeudenkin. En vaikka hän suunnittlisi toisen samanlaisen maailmankaikkeuden tuohon viereen kerta sehän olisi vaan kopio. Harvinaisen epäkriittistä porukkaa tiedepalstalla tätä nykyä.

Mutta mikä sitten olisi pätevä todiste ID:n puolesta?

Maasta löytyvä DVD-levy, jonka iäksi arvioitaisi n. 5 000 000 000 vuotta ja joka sisältäisi dokumentin ID:stä, joka on juuri liimailemassa ensimmäistä otustaan?

Sitä paitsi koko hommahan on jo todistettu banaanilla. Banaani maistuu hyvälle, siitä saa hyvän otteen, se on helppo kuoria, kuorista näkee hyvin, onko banaani kypsä, raaka vai pilalla jne. jne. Ainakin jossain joku ID-teorian todisti banaaniesimerkillä .

Uusimmat

Suosituimmat