MS-tauti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko uusia tuulia? Mistä se johtuu? Mistä se tulee?

Kommentit (6)

Vierailija
Mummo
Vinkurassa olevasta S1-nivelestä?

Ei pysty mummokaan vakavana asioista puhumaan vaan heti laskee leikkiä... se on kai nii hauskaa, ku toiset on kipeitä eikä kukaan auta. Pitää muka vain oppia elämään kipujen kanssa...
Kiitos.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23104
Liittynyt16.3.2005

Kierojen lääkärien juonia tuokin tauti on, niin kuin kaikki muutkin. Mitä muutakaan se voisi olla.

Joko muuten löytyi vaiva, jota se paljon mainostamasi ylipuoskarikaan ei kykene parantamaan? Kun nyt naprapaatit ynnä muut superspesiaali-kiropraktikko-astrologi-homeopaatti-reikiterapeutit jäävät neuvottomiski, kaipa sitä pitää mennä seuraavaksi puusepän juttusille - sellainen kun sanoo "ota vuoteesi ja käy", niin johan lähti vaiva kuin vaiva.

Vierailija
Neutroni
Joko muuten löytyi vaiva, jota se paljon mainostamasi ylipuoskarikaan ei kykene parantamaan? Kun nyt naprapaatit ynnä muut superspesiaali-kiropraktikko-astrologi-homeopaatti-reikiterapeutit jäävät neuvottomiski,

Onhan noita osaavia kiropraktikoita ja naprapaattejakin. Eli osaajia on useita. Sitä en tiedä, että miksi eivät kaikki osaa yhtä hyvin. Se on valitettavaa. Vaan eihän kaikki fysiatritkaan osaa samoja asioita, kuten olen huomannut. Vain yksi fysiatri Suomessa osaa Si-nivelen paikalleen laittaa. Muutama kymmenen lääkäri osaa sen kyllä diagnosoida, mutta lähettävät potilaan sitten kotiin, kun eivät muuta osaa... surku.

Vierailija

Hermosäiettä suojaava myeliinituppihan siinä on ms-tautia sairastavan henkilön oman immuunijärjestelmän kohteena. Eli immuunijärjestelmä ikäänkuin syö "sähköjohdon kuorta" ja hermoimpulssiviestintä heikkenee.

Kukaan ei kaiketi vieläkään tiedä, miksi immuunijärjestelmä alkaa hyökkiä omaa systeemiään vastaan.

Jotain vinkkiä tutkimukseen antaa se, että esiintyvyydessä on suuria alueellisia eroja ts. toisilla alueilla esim rannikkoseudulla pohjanmaalla on suuri esiintyvyys. Onko syynä ruokavalio, perimä tai muu, ei varmuudella tiedetä.

Itse olen lukenut joskus jopa siitä, että joissain maissa tehtävä (suomi ja Valio) maidon homogenointi pilkkoo maidon proteiinit niin pieniksi, että ne imeytyvät suoraan verenkiertoon suolistosta ja jos ne sattuvat muistuttamaan liikaa myeliinitupen proteiineja syy-yhteys olisi mahdollinen.

Uskon vakaasti, että lähivuosina tuohon löytyy selvyys ja sitä myöten myös parempia lääkehoitoja nykyisten raskaiden sijaan.

Vierailija
Leuka
Hermosäiettä suojaava myeliinituppihan siinä on ms-tautia sairastavan henkilön oman immuunijärjestelmän kohteena. Eli immuunijärjestelmä ikäänkuin syö "sähköjohdon kuorta" ja hermoimpulssiviestintä heikkenee.

Kukaan ei kaiketi vieläkään tiedä, miksi immuunijärjestelmä alkaa hyökkiä omaa systeemiään vastaan.

Jotain vinkkiä tutkimukseen antaa se, että esiintyvyydessä on suuria alueellisia eroja ts. toisilla alueilla esim rannikkoseudulla pohjanmaalla on suuri esiintyvyys. Onko syynä ruokavalio, perimä tai muu, ei varmuudella tiedetä.

Itse olen lukenut joskus jopa siitä, että joissain maissa tehtävä (suomi ja Valio) maidon homogenointi pilkkoo maidon proteiinit niin pieniksi, että ne imeytyvät suoraan verenkiertoon suolistosta ja jos ne sattuvat muistuttamaan liikaa myeliinitupen proteiineja syy-yhteys olisi mahdollinen.

Uskon vakaasti, että lähivuosina tuohon löytyy selvyys ja sitä myöten myös parempia lääkehoitoja nykyisten raskaiden sijaan.

Kiitos. Näin sen ajattelinkin menevän. Ja oikeassa olet myös tuossa viimeisessä lauseessasi. Syy on ehkä löytynyt. Katsotaan nyt kunhan "tutkimukset" etenee...

Uusimmat

Suosituimmat