Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uskoakseni omistan yrityksen kautta yhden täällä esiintyvän avattaren tekijänoikeudet. Miten ylläpito valvoo, ettei tekijänoikeuksia rikota muidenkaan kuvien/avatarten osalta?

Kommentit (11)

Vierailija

Pistä vaikka minun piikkiin.
Syytelistani on sen verran pitkä, että ei tunnu oikeasti missään.

Ilmoita poliisille kertomalla, että minä olen sen sinulta varastanut,
niin kaikille tulee hyvä mieli.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Sinähän se vasta vitsiveikko oletkin. "Uskoakseni omistan", "ylläpito valvoo"... aika kekseliäs ensipostaus, täytyy myöntää.

Bottom line: ylläpito nimen omaan ei ole täällä valvomassa mitään jonninjoutavia avatarten oikeuksia. Oikeastaan se ei valvo kovin tehokkaasti muutenkaan, eikä sillä kyllä ole asiaankuuluvia työkalujakaan semmoiseen, resursseista puhumattakaan.

Nervus rerum

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
Pistä vaikka minun piikkiin.

Syytelistani on sen verran pitkä, että ei tunnu oikeasti missään.

Ilmoita poliisille kertomalla, että minä olen sen sinulta varastanut,
niin kaikille tulee hyvä mieli.

Voi Taavi sinua pientä. Noinko on maailma murjonut.
Noissa tuon kaltaisissa lausumissa kannattaa olla varovainen. Se on helppo ottaa maailman synnit niskoilleen - aikansa. Ja sitten kun paukkuu, niin paukkuupi lujaa ja saattaapi osattomatkin saada osansa siitä pamauksesta.
Tarkista nyt kuitenkin kaiken varalta kaikki lappuset mihin nimesi pistät - jookosta.

Ja sinä hyväkäs Santtumies - otappa asiallisesti yhteyttä kuvan käyttäjään, niin eiköhän se asia hoidu pois päiväjärjestyksestä sillä keinoin kaikkein kivuttomimmin.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

DedMoroz
Tarkista nyt kuitenkin kaiken varalta kaikki lappuset mihin nimesi pistät - jookosta.

En koskaan lue allekirjoittamiani lappusia. Elämä on paljon jännempää siten.
Lehtikauppiaiden soittaessa tilaan heiltä aina jokaisen lehden, mitä minulle kaupataan. Laskuja niistä en tietenkään maksa koskaan ja perintätoimiston tililleni ne napsahtavatkin tuttuun tapaan.
Monasti ehdotankin kaupustelijoille, jottako ohjaisivat suoraan laskunsa ulosottovirastoon nimelleni.

Ties kuinka paljon "tilin saldo" on tällähetkellä. En pahemmin ole postia lukenut -laskut laitoin suoraan roskiin aina.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Taavi. Kuulostaa tosi hyvältä. Mä alan tohon kans. Onks odotettavissa kummosia sanktioita?

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

DedMoroz
Taavi. Kuulostaa tosi hyvältä. Mä alan tohon kans. Onks odotettavissa kummosia sanktioita?

Ei Taavi noin vaikeita sanoja ymmärrä, mutta kannattaa tehdä kuten minä:
Kehitä velkaa itsellesi niin paljon kuin voit, elä todella leveästi.
Työttömänä sinulta ei voida koskaan periä rahoja takaisin. Omistaahan ei tarvitse mitään -itselläni ei ole nimissäni edes hammasharjaa, ja kaupunkiakin vaihdan useasti.

Kun kuolla kupsahdat, on velkasaldosi varmasti jo useampi miljoona euroa.
Sukulaiset julistavat kuolinpesäsi konkurssiin, ja kaikki elävät onnellisena elämänsä loppuun asti.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Ei Taavi noin vaikeita sanoja ymmärrä, mutta kannattaa tehdä kuten minä:
Kehitä velkaa itsellesi niin paljon kuin voit, elä todella leveästi.
Työttömänä sinulta ei voida koskaan periä rahoja takaisin. Omistaahan ei tarvitse mitään -itselläni ei ole nimissäni edes hammasharjaa, ja kaupunkiakin vaihdan useasti.

Kun kuolla kupsahdat, on velkasaldosi varmasti jo useampi miljoona euroa.
Sukulaiset julistavat kuolinpesäsi konkurssiin, ja kaikki elävät onnellisena elämänsä loppuun asti.

No voi simppu. Mulla taas on nimissä tota mammonaa siihen malliin, että ku vaihtais kaikki rahaks, niin niitä sais ryypätä ja rällätä muutaman vuoden ennen ku pääsis tohon velan tekoon ja hammasharjattomuuteen.
Ei olis jotain parempaa kikkaa neuvoks, miten kipata pari milliä meneen?
Nopeet autot ja hitaat miehet - vai kui se yks viisu meni. Tepsiskö, mitä luulet?

Vierailija
Santtuman
Uskoakseni omistan yrityksen kautta yhden täällä esiintyvän avattaren tekijänoikeudet. Miten ylläpito valvoo, ettei tekijänoikeuksia rikota muidenkaan kuvien/avatarten osalta?

Ei ylläpito niitä valvo. Ei siihen ole mitään edellytyksiä. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jos todellakin kyseessä on sinun tekijänoikeuksilla varustetun kuvan luvaton käyttö.

Ota yhteyttä yksityisviestillä kuvan käyttäjään ja pyydä häntä kohteliaasti vaihtamaan kuvaa. Tai voit ottaa yhteyttä ylläpitoon ja pyytää heitä poistamaan kuvan.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005
Santtuman

Etsin "oman" avattareni eli pokasahan kuvan netistä, jos se on sinun niin ilmoittele, poistan sen mielelläni.
Ymmärtääkseni kyseinen kuva on ihan oikeasta ja tyylikkäästi muotoillusta pikkuisesta pokasahasta. Kaunis esine jota kyllä sopii näyttää vaikka kelle, valitsin sen juuri siksi.
Olen itse aikoinani askarrellut muutamia pokasahoja, kuitenkin vähän isompia, sekä muita vastaavanlaisia kapineita.

Käsityö kunniaa sanoo

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23104
Liittynyt16.3.2005
DedMoroz

Se, ettet pysty omistamaan mitään. Käytännössä lähinnä kiinteistöjä, joten joudut asumaan vuokralla. Taloutta saattaa rasittaa se, ettei rehellisen työn teko ole kannattavaa, vaan pitää tehdä työt pimeästi. Ja vaikka sosiaalitukia huijaamalla pääsisikin jonkinlaisille ansioille, pimeiden töiden turvallisuusnäkökohdat ovat mitä ovat. Jos loukkaannut työtapaturmassa, työnantaja sanoo ettei ole koskaan sinua nähnytkään ja kun työnantajan lakisääteinen tapaturmavakuutuskin on ottamatta, niin se on voi voi.

Ei tuo varmaan herkullista elämää ole, mutta kyllä sitä köyhänäkin sen verran tekemsitä keksisi, ettei itseään tarvitsisi taloudellisista syistä narun jatkoksi vetää vaikka totaalikonkurssin jostain syystä kokisikin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23104
Liittynyt16.3.2005
Santtuman

Eiköhän ylläpito poista kyseisen kuvan, kun ilmoitat siitä heille. Kannattanee ensin iloittaa kyseiselle henkilölle, eiköhän homma toimi ihan sovussa niinkin, ainakin ellei se nyt sitten ole erään lapsen kuva. Ei ylläpito ala etukäteen jokaisen kuvan tekijänoikeuksia selvittämään, se olisi mahdotonta.

Uusimmat

Suosituimmat