Aikamatkustuksen uusi paradoksi?!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Teoriassa näyttäisi olevan mahdollista matkustaa ajassa.Onkos kukaan miettinyt tällaista:Jos esim.minä,matkustaisin 10vuoden päähän tulevaisuuteen,niin silloinhan se tulevaisuus on sellainen mihin itse en ole 10vuoteen vaikuttanut/ollut olemassa.Jos näkisin sen ja palaisin takaisin omaan aikaani ja eläisin sen 10vuotta,silloinhan on tulevaisuus muuttunut.Eli ainoa itse miettimäni vaihtoehto on,että on oltava rajaton määrä rinnakkaisuniversumeja,eli että kaikki mahdolliset vaihtoehdot tapahtuvat,mutta emme tajua kuin yhden kerrallaan.

Sivut

Kommentit (79)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Tai sitten jostain käsittämättömästä syystä aikamatkustus ei ole mahdollista.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Mielestäni kvanttiepätarkkuus viittaa juuri haarautuvaan todellisuuteen. Kaikki mahdolliset kvanttitilat realisoituvat. Onko tämä pelkkää metafysiikkaa, vai onko mitään todisteita puolesta tai vastaan?

Vierailija
muovipussieläin
Onko tämä pelkkää metafysiikkaa, vai onko mitään todisteita puolesta tai vastaan?

Tieteellinen teriyaki ja sulaton suhteellisuus.

Vierailija

Jokainen minunkin yritys miettiä asiaa on johtanut siihen, että mahdollisia rinnakkaisiauniversumeja on äärettömästi, tai ainakin niin monta kuin maailmankaikkeudessa on muuttujia.

Vierailija

Siis kun matkustetaan ajassa, niin nykytiedon mukaan et voi muokata tapahtumia.

Esim. Jos matkustat menneisyyteen, niin kauas että voit nähdä äitisi ja isäsi ensi tapaamisen, et voi ampua isääsi, jos voisit muokata tapahtumia niin silloin sinua ei olisi olemassa....

Vierailija
kimmosal
Eiköhän tässä aikamatkusteta koko ajan vai onx aika pysähtynyt????

Aikamatkustuksella tarkoitetaan yleensä sitä mitä tehdään aikakoneilla eli sirrytään tulevaisuuteen tai menneisyyteen...

Vierailija

Jos matkustaa ajassa taaksepäin niin tapahtumat tapahtuvat takaperin ja kaikki muuttumattomana, eli et itse edes huomaisi ajassa matkustamista. Ja sama tulevaisuuteen matkustaessa.

Vierailija

No minusta, jos jotenkin edes teoriassa pitäisi olla mahdollisata, niin tulevaisuuteen voi matkustaa, mutta ei menneisyyteen: menneisyyttähän ei enään ole, eikä sitä ole mitenkään säilynyt. Tulevaisuus sentään on vielä tulossa.

Vierailija

Aikakone on keksitty jo.
Helsingistä kun lähtee Aeroflotin koneella Moskovaan niin siirtyy kyllä ajassa komekymmentä vuotta taaksepäin.

Vierailija

Kyllä tavallaan menneisyyskin on yhä olemassa.Mietis jos vaikka kirjoitat jonkun sanan paperille ja poltat sen.Sitähän ei silloin enää ole,mutta jos katsot tarpeeksi kaukaa,esim.1 valovuoden päästä,näet sen sanan paperilla vielä vuoden sen tuhoamisen jälkeen.Eli valoon tallentuu kaikki informaatio.Eri juttu on,että miten itse pääsisi takaisin menneeseen aikaan,mutta kyllä toi rinnakkaisuniversumien ääretön määrä musta mahdollistaisi sen.Eli vaikka tappaisi omat vanhempansa,se olisi vain yksi "vaihtoehto",jos oletetaan,että kaikki mahdolliset vaihtoehdot tapahtuu,niin myös noin täytyisikin käydä jossain universumissa.Toisessa taas ei ja olet elossa.Ta daa!Noin ajattelemalla voi ihan hyvin muokata menneisyyttä,tämä mikä nyt koetaan,tapahtuu kuitenkin,niinkuin kaikki muutkin tapahtumat.Mahtoiko joku ymmärtää yhtään,mitä ajoin takaa?

Vierailija

Kertokaahan miksi Terminator -elokuvissa koneet lähettävät tulevaisuudesta tappamaan ihmisvastarinnan johtajan ennen tämän syntymää? Jos katsellaan tapahtumaa siellä tulevaisuudessa olevien koneiden näkökulmasta, niin miten tämä tapahtuma muuttaa heidän asioitaan siellä, muuten kuin että yksi heistä hyppää pois siltä aikakaudelta ja muut jatkavat olemistaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat