Television katselusta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä ois yksi gallup yhteiskunta-asioihin liittyen. Eli katsotko televisiota? Olen ystäväpiiristäni huomioinut että television katsominen passivoi ihmistä aikalailla. Mainokset on tietysti myös aika ärsyttäviä.
Itse katson televisiosta ohjelmia noin kymmenisen kertaa vuodessa. Hienot leffat ja sarjat katsotaan sitten jotain muuta mediaa käyttäen. Uutisetkin on helpompi katsoa netistä.

Kommentit (11)

Vierailija

Itse olen lopettanut television katsomisen mm. mainosten takia. Kivempi on maksaa yksittäisistä sarjoista jota minulle tulisi erittäin vähän. Discoveryä seuraan ehkä eniten ja sitten netistä loput sarjat jos tulee tarvetta.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä25134
Liittynyt13.5.2005

Aamu-tv:n uutiset viikolla ja lauantain luonto-ohjelmat krapulaan... aika vähän tulee telkkaria katseltua.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

En katso televisiota käytännössä lainkaan, korkeintaan käydessäni kavereiden luona. Yleltä tosin tulee joskus hyviä dokumentteja tai asia-ohjelmaa, sitä tulee ajoittain seurattua. On uskomatonta seurata sivusta kuinka paljon ihmiset jaksavat keskustella jostain Idolsista keskenään.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tuohon kyselyyn on vaikea vastata kun vaihtoehdot ovat niin päällekkäisiä.

Kohdat 1, 4, 6, 8 ja 9 voivat tarkoittaa samaa katselumäärää.

Kohdat 1, 5, 8 ja 9 myös.

Itse katson TV:stä elokuvia, dokumentteja (etenkin Teemalta), paria komediasarjaa ja paljon urheilua.

Vierailija
Ding Ding
Tuohon kyselyyn on vaikea vastata kun vaihtoehdot ovat niin päällekkäisiä.

Kohdat 1, 4, 6, 8 ja 9 voivat tarkoittaa samaa katselumäärää.

Kohdat 1, 5, 8 ja 9 myös.

Itse katson TV:stä elokuvia, dokumentteja (etenkin Teemalta), paria komediasarjaa ja paljon urheilua.

No joo. Äkkiseltään oli kovin vaikea keksiä kaikkia vaihtoehtoja kattavat vaihtoehdot kyselyyn. Näillä pitää nyt vaan pärjätä. Eikös noista vaikka osittain päällekkäin menevätkin osaa löytää sen omansa. Ajoittain törmää kyselyihin joista ei yksikään vaihtoehto käy itselleen. Kertoo jo aika paljon että katsoo telkkaria päivittäin, viikoittain vai kuukausittain...

Vierailija

Olen ollut ilman tv:tä muutamia taukoja lukuunottamatta jostain 90-alusta alkaen. Joskus opiskeluaikoina töllöä tuli tuijoteltua aivan liikaa (kun ois pitänyt tehdä gradua). Vanhemmilta onneksi hajosi telkka ja kannoin omani sinne. Vaimokaan ei onneksi ole tv:stä piitannut. Ainoa mikä aiheuttaa vielä minulle pientä addiktiota on futiksen mm/em-kisat. Olen niitä varten joskus jopa vuokrannut tv:n , mutta viime kisoihin en tehnyt sitäkään.

Omasta mielestäni en juuri ole jäänyt mistään paitsi, mutta kyllähän jotkut outona pitää.

Saattaa olla, että tv:n joutuu kohta hommaamaan, kun lapset ovat juuri älynneet asian ja alkavat kysellä, että miksei miellä ole telkkaa...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23104
Liittynyt16.3.2005

Varmaan tuo kuukausittain 0-2 tuntia on lähinnä totuutta. Joskus katson viikonloppuisin jonkun dokumentin ja toisinaan, viime vuosina tosin yhä vähemmän, isoja urheilukilpailuja.

Vierailija

Ei juuri koskaan, taisin viimeiksi nähdä, vahingossa, pätkän uutisia jossakin odotushuoneessa.
Sanotaan vaikka tunti vuodessa niin ollaan aika kohdallaan.

Vierailija

Oikeastaan hieman vaikea arvoida kuinka paljon televisiota tulee katsottua, lasketaanko television katseluksi vain reaaliaikaisen televisiolähetyksen seuraaminen, vai luetaanko mukaan myös nauhoitukset ja muuta kautta(vhs, dvd, tietokone) televisioon tuleva mediavirta?

Jos luen sohvalla kirjaa, lehteä tms. ja kuuntelen samalla television uutiskanavaa, niin kumpaa teen, seuraan tv:tä vai luen, vai molempia? Luin tänään A. Kaurismäen haastattelua Voima-lehdestä ja vilkaisin töllötintä, kun tuli sääennuste. Miten tämä virallisissa katsojatutkimuksissa tulkitaan?

Televisio on ollut päällä koko illan, intensiivisesti olen pällistellyt tänään ainoastaan Prisma-dokumentin: Kuningas Salomonin salaisuus.

Vierailija

Hyvin harvoin tulee TVtä katseltua ja hyvin epäsäännöllisesti. Mutta silloin kun tulee se BigBrother, sitä huvikseni olen katsellut. Alkaa taas täällä joskus keväällä, luulisin. Mutta silloinkin katselen sitä TVstä vain kerran viikossa. Yleensä katselen silloin tällöin netin kautta suoraa lähetystä kameroilta. Huvinsa kullakin.

Uusimmat

Suosituimmat