Optinen hiiri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaikuttaako tuhon optisen hiiren toimivuuteen hiirimaton väri millään tavalla? Valkea väri säästää huhun mukaan paristoja, mutta vaikuttaako kirjava hiirimatto tarkuuteen?

Kommentit (15)

Vierailija

Sinulla on siis ilmeisesti langaton optinen hiiri, kun kerran puhut paristoista. Siitä en osaa sanoa mitään, mutta sen tiedän, että kirjavaa mattoa ei kannata käyttää optisen hiiren kanssa. Yksivärinen on paras. Itse en käytä hiirimattoa ollenkaan, vaan se toimii täydellisesti puisen pöydän pinnalla. Kiiltävä pinta (esim. lasi tai vastaava) ei toimi.

Vierailija

Käytäppä hakua - tästä on vähän aikaan sitten keskustelu.

Oman kokemukseni mukaan kirjava matto aiheuttaa ongelmia. Erityisen ongelmallinen on kiiltävä maton pinta.

Vierailija

Itselläni optisen rotan kanssa käytössä on halpa tummanharmaa Ikeasta vuonna -99 ostettu loppuunkulunut hiirmaton raihna, johon on mätetty 5 vuoden ruoka- ja juomalistat ja jota on kissa syönyt. Enkä vaihda koskaan, sillä tämä on täydellinen, kun tuo rannetukikin on muotoutunut juuri oman käden kokoiseksi. Nykyään en voi edes käyttää hiirtä ilman rannetuellista mattoa. Tässä istun aina 8-12 tuntia päivässä, eikä koskaan ole ollut hiiriranteen kanssa ongelmia, vasemmassa ranteessa sitten enemmänkin.

Kyllähän tuo optinen hiiri ainakin minun mielestäni toimii aivan moitteettomasti lähes matolla kuin matolla, ellet sitten ole vanha FPS-räiskijä ja jos olet niin varmaan omistat laser-hiiren, etkä optista. Käyttäkää mattoa joka on kaikkein mukavin kädelle, sillä itse en pidä muista kuin pehmeistä pinnoista.

Vierailija
Ar.Ko
Froze
Tässä istun aina 8-12 tuntia päivässä
HUhhuhhh!!!!!

Froze, tarkoititko työpaikkaa, kun ei minulla ainakaan oo niin paljoa vapaa-aikaakaan, jos nukkumista ei lasketa?

Vierailija
Froze
Tässä istun aina 8-12 tuntia päivässä, eikä koskaan ole ollut hiiriranteen kanssa ongelmia

Amatööri...

Ei eipä silti, melkein sama määrä minulla tulee arkisin tässä istuttuna, mutta toisaalta töissä istun myös koneen ääressä, joten yhteensä koneen vieressä vietetty aika on noin 14h-16h. Työmatkat, satunnaiset televisiohetken, vessaretket ja ravinnon valmistus ja nouto, kauppareissut, nukkuminen, suihkussa käyminen ovat periaatteessa ainoita aikoja joita en koneen ääressä vietä.

Eipä minullakaan ole ongelmia ollut, eikä ole mitään rakketukimattoja minullakaan, mutta osaan toisaalta pitää käteni hiiren päällä erittäin rennosti, jos vertaa millä sormiotteella aloittelijat hiireen usein tarttuvat. Oma käteni on hiiren päällä suunnilleen samoin kuin se olisi jos olisin nukahtanut koneelle.

Vierailija

Uusinta uuttahan ovat nykyään laserhiiret, sattuuko kukaan täällä omistamaan moista ? Pitäisi olla jopa tarkempi kuin tavallinen optinen hiiri.

Vierailija
Eipä minullakaan ole ongelmia ollut, eikä ole mitään rakketukimattoja minullakaan, mutta osaan toisaalta pitää käteni hiiren päällä erittäin rennosti, jos vertaa millä sormiotteella aloittelijat hiireen usein tarttuvat. Oma käteni on hiiren päällä suunnilleen samoin kuin se olisi jos olisin nukahtanut koneelle.

Niin minullakin, enkä käytä mattoa lainkaan, se vain häiritsee, ja hiiri liikkuu huonommin.

Oltzi
Uusinta uuttahan ovat nykyään laserhiiret, sattuuko kukaan täällä omistamaan moista ? Pitäisi olla jopa tarkempi kuin tavallinen optinen hiiri.

Minulle riittää ihan 50-60€ langaton optinen hiiri ja näppis.

Ihmisiähän on kahdenlaisia, niitä, jotka haluavat kunnon pelihiiren. He eivät yleensä käytä langattomia hiiriä (eli langattomat laserit on melko turhia) ja sitten niitä, joille riittää hiiri joka toimii. (he eivät tarvitse laser hiiriä).

Vierailija
Oltzi
Tarkempi on, mutta jotkut Laser hiiret ovat huomattavasti hitaampia kuin optiset esim. ensimmäinen laser hiiri MX1000. Laser hiiret soveltuu parhaiten varmaan hyville/fanaattisille kuvankäsittelijöille.

Hiirimatoista sen verran, niin kunnon hiirimattoja ei edes tavallisista kaupoista saa. Kun kerran pääsee käyttään kunnon hiirimattoa ei takaisin ole tulemista, se hiiri meinaan liukuu siinä aivan jumalattomasti.

Langaton hiiri on työpöytäkäytössä kätevämpi, mutta pelaamiseen ei sovellu.

Vierailija
Langaton hiiri on työpöytäkäytössä kätevämpi, mutta pelaamiseen ei sovellu.

Miksei? Pelaan lähinnä WC3 ja vähän CS, jouluna sain uuden langattoman laserhiiren, ainakin warcraftissa toimi ihan hyvin.

Vierailija

öh köh.. Oma mattoni taitaa olla vuodelta 89... Vaiko peräti 90 -luvun alusta?
Se on sellainen AST:n logolla varustettu sininen paksusta muovista tehty mattuli. Ihan kiva. Yksivärinen, paitsi logo

Hiirenä toimii Microsoftin halpa optinen. Kyllä sillä pelaa ja vaikka mitä, mutta en kyllä moista liiemmilti harrastakkaan. Ohjelmointi se vasta on jotakin

(hehehe, sain 5 tälläistä hiirtä 20:n euron pakettihintaan. Myin niistä yhden kaverin kaverille kahdella kympillä, kaveri joka toimi välittäjänä otti neljänneksen hinnasta)

Vierailija
Tuppu L
Ar.Ko
Froze
Tässä istun aina 8-12 tuntia päivässä
HUhhuhhh!!!!!

Froze, tarkoititko työpaikkaa, kun ei minulla ainakaan oo niin paljoa vapaa-aikaakaan, jos nukkumista ei lasketa?

Kyllä se ihan kotona menee arkipäivisin klo 16-02 välillä ja viikonloppusin sitten klo 11-04 välillä. Mitä sitä nyt muutakaan tekemään jos on vaan viinaa ja tietokone.

Uusimmat

Suosituimmat