Joulupukin oikeus olemassa oloon?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

eikö olisi aika uudistaa joulunviettoa siten, että luovuttaisiin joulupukki-instituutiosta sen juutalaisuuden vuoksi. Kristinuskoon kuuluu Jeesus lapsen syntymän muistaminen ja siitä iloitseminen. Juutalaiset kauppiaat aikanaan keksivät kytkeä ostosten teon kaupoista joulun viettoon. Lahjat kuuluisi Jeesuksen käsille, jotka siunaavat meitä kaikkia vieläkin. K-kauppa, s-market ja kaikki muut vääryyden tekijät pitäisi kivittää, sillä he raiskaavat uskonnollisesti Jeesusta jatkuvasti.

Antakaa jouluna rakkaillenne läheisyyttä ja lämpöä. Suudelkaa ja pussailkaa halausten kera lapsianne. Jakakaa lähjoja, mutta antakaa ne itsestänne, älkääkä valehdelko, että pukki tuo paketit. Lapset oppii huijauksen jo neljän vanhana ja heistä kasvaa vanhempiensa kaltaisia teeskentelijöitä, jotka eivät kykene näkemään lapsiaan ja muita läheisiään silmästä silmään,. JEESUS ELÄÄ, KADOTUS JOULUPUKILLE

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pitäisi luopua koska siinä on juutalaisia vaikutteita, mikäs syy tämä nyt oikein on ? Vanhempani huijasivat minua joulupukilla, mutta en ole muuttunut samanlaiseksi "teeskentelijäksi", mitä nyt tarkoitatkaan. Lisäksi vielä tietääkseni Jeesus kuoli lähemmäksi parituhatta vuotta sitten. Kuka tässä huijjaakaan ja ketä. Olipas turha viesti tai sitten pitää hioa huumorintajua.

Vierailija
polliisi
eikö olisi aika uudistaa joulunviettoa siten, että luovuttaisiin joulupukki-instituutiosta sen juutalaisuuden vuoksi. Kristinuskoon kuuluu Jeesus lapsen syntymän muistaminen ja siitä iloitseminen. Juutalaiset kauppiaat aikanaan keksivät kytkeä ostosten teon kaupoista joulun viettoon. Lahjat kuuluisi Jeesuksen käsille, jotka siunaavat meitä kaikkia vieläkin. K-kauppa, s-market ja kaikki muut vääryyden tekijät pitäisi kivittää, sillä he raiskaavat uskonnollisesti Jeesusta jatkuvasti.

Antakaa jouluna rakkaillenne läheisyyttä ja lämpöä. Suudelkaa ja pussailkaa halausten kera lapsianne. Jakakaa lähjoja, mutta antakaa ne itsestänne, älkääkä valehdelko, että pukki tuo paketit. Lapset oppii huijauksen jo neljän vanhana ja heistä kasvaa vanhempiensa kaltaisia teeskentelijöitä, jotka eivät kykene näkemään lapsiaan ja muita läheisiään silmästä silmään,. JEESUS ELÄÄ, KADOTUS JOULUPUKILLE

Älä tule julistamaan uskontoa tänne idiootti.

Vierailija
polliisi

Joulu ei ole alunperin mikään kristillinen juhla.

"Me nykypäivän suomalaiset tunnistamme joulun ensisijaisesti perhejuhlana, mutta varsin monet pitävät sitä yhä kristillisenä juhlapäivänä. Tämä kristillinen merkitys on kuitenkin suhteellisen nuori ja keinotekoinen, ja kristilliset yhteisöt ovatkin yksi toisensa jälkeen lakanneet juhlimasta sitä, koska se ei periaatteessa ole heidän uskontonsa sallima........"
http://www.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/juhlat/joulu/historia.html

"Sana jõulud 'joulu' on peräisin muinaisskandinavian kielestä. Sillä ei alkuaan ollut mitään yhteyttä kristinuskoon ja se on vanhempi kuin kristinusko Itämeren alueella."

"Jouluaika saapui Tuomaan päivänä (toomapäev, 21.12.). Jouluruokien valmistui alkoi, oluen piti olla jo käymässä, tehtiin pyhiä edeltävä suursiivous. Ulkotyöt piti olla tehty ennen jouluaattoa. Kattoon ripustettiin himmelit (kroon), tupaan tuotiin jouluoljet ja viljankorjuun ensimmäinen tai viimeinen lyhde. Oljilla leikittiin joululeikkejä. Sen mukaan, kuinka paljon olkia ylös viskatessa niitä jäi parsille, ennustettiin seuraavan vuoden viljasatoa. Jouluyönä syötiin monta kertaa ja kotiin tulleita henkiä varten jätettiin ruoka pöydälle, jotta taloon ei tulisi puutetta. Ikkunat peitettiin henkien varalta, jotta valo ei houkuttelisi niitä tulemaan sisälle. Navetassa oleville eläimille annettiin leipää."

"Tapa pitää joulukuusta tuli talonpoikaisperheisiin moisioiden ja koulujen välityksellä Saksasta ja vakiintui 1900-luvulla. Koristeltua kuusta pidettiin tuvassa yleensä jouluaatosta loppiaiseen. Kylässäkäynti alkoi ensimmäisenä joulupäivänä. Joulupäivästä loppiaiseen kulkivat myös eläinhahmoiksi - tavallisimmin pukeiksi - naamioituneet kylän nuoret miehet talosta taloon. Yllään nurinpäin oleva turkki he toivottivat isäntäväelle onnea ja menestystä ja saivat siitä hyvästä monenlaisia antimia. Nykyään käy jouluna myös lahjoja tuova joulupukki (jõuluvana). Tämä laajalti levinnyt tapa tuli Virossa tunnetuksi 1900-luvun alussa."......
http://www.erm.ee/vanast/pysi/finpages/joulud.html

Tuossa ei pitäisi olla mitään Jeesustelua.

Kauan kauan sitten kirkko herrat päättivät että jeesus laitetaan pakanoitten juhlaan mukaan että saataisiin pakanat helpommin kristityiksi. Siis kun ei luovuttu heidän jihlistaan. Aluksihan alettii joskus 200 luvulla juhlimaan jeesuksen syntymää tammikuussa, olisikohan ollut kuudentena päivänä, en nyt oikein muista, enkä viitsi etsiä.

Vierailija
polliisi

JEESUS ELÄÄ

Halleluja!!! Todelllakin Jeesus elää!!! Jeesus ei jäänyt vain pieneksi lapseksi seimeen, vaan kuoli ristillä syntiemme tähden, ja nousi kolmantena päivänä kuolleista! Jeesus on Herra!!!

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Jeesus on kirstus, eikä auttaa teitä voi.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai

Mmmm, minä sanon että jokaisen on autettava itse itseään. Kukaan "kuollut" ei tule ketään auttamaan. Toive ajattelua se sellainen on.

Neuvo kaikille : Auta itse itseäsi, niin pääset eteenpäin.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2643
Liittynyt4.10.2005

siis kai nyt joulua vietetään silti jeesuksen takia - en oikein usko että muut juhlii sitä erillisenä päivänä samana päivänä. eri asia on sitten että uskooko ja mihin.

joulupukki ja muut saa jäädä vaikka kyllä se ottaa pannuun kaikki toi lahja-häslinki ja commercial joulu. kristillinen sanoma - jakaa on kuitenkin hyvä mutta eipä ole asiat 2000 vuoden jälkeenkään meille perille menneet. syyttääkö nyt sitten juutalaisia tai ei mutta samanlaisia ahmatteja me kaikki ollaan.

Päätin vaihtaa tiede-pohdinnat ja varsinkin psykologiset aiheet laiffiin. Suosittelen!

Vierailija
Ayla
salai

Mmmm, minä sanon että jokaisen on autettava itse itseään. Kukaan "kuollut" ei tule ketään auttamaan. Toive ajattelua se sellainen on.

Jeesus voitti kuoleman, ja nousi kolmantena päivänä ylös.

Joh. 2:22

Vierailija
aleksialeksi
Ayla
salai

Jeesus voitti kuoleman, ja nousi kolmantena päivänä ylös.

Joh. 2:22

Minä en ole uskovainen. Raamattu on minulle kuin satukirja.

Kukaan keksitty yliluonnollinen olento ei tule ketään auttaamaan, ei meidän eläessä eikä kuollessa. Jotta auta itse itseäsi elämässäsi.

Vierailija
Ayla

Kukaan keksitty yliluonnollinen olento ei tule ketään auttaamaan, ei meidän eläessä eikä kuollessa. Jotta auta itse itseäsi elämässäsi.

Näin on!

Vierailija
aleksialeksi
Ayla

Näin on!

Onko? Minä en pidä tuota Raamatun ylösnousemis tarinaa jeesuksesta todellisena. Oletkos siitä samaa mieltä kanssani?

Vierailija
Ayla
aleksialeksi
Ayla

Näin on!

Onko? Minä en pidä tuota Raamatun ylösnousemis tarinaa jeesuksesta todellisena. Oletkos siitä samaa mieltä kanssani?

En

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Jeesus auttaa jokaista joka häneen uskoo. Lopettakaa tekin nuo pikkukalojen pyynti, saivartelu ja lillukan varsiin takertuminen. Kuunnelkaa minua ja tutkiskelkaa sanojani sydämissänne. Minä teen teistä seuraajistani ihmisten kalastajia.

Lierik

Lierikki Riikonen

Vierailija

Kopioin tämän ircquotesista, koska minusta se sopii tähän keskusteluun kuin nyrkki silmään.

"uskovien kanssa yritys järkiperäiseen väittelyyn on sama kuin yrittäisi pelata pulun kanssa shakkia. Kaataa nappulat, paskoo laudalle ja lopuksi luulee vielä voittaneensa lentäen parvensa luo asiasta kertomaan. Uskokaa, veljet, ei kannata."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat