Rintakivut??

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo elikkä mua on mietityttäny eräs asia.

Joskus kun olen vetämässä henkeä sisään niin tuossa noin rintalastan kohdalla tulee aivan julmeton pistävä kipu.

Se tuntuu meinaa niin kamalalta ettei hetkeen pysty hengittää muutako ulos päin ja sisääpäi ei pysty lainkaa.

Kivun kesto on noin 10-30sek jona aikana en pysty vetää henkee edes varovasti.
Tätä tapahtuu noin kerran kaksi kuukaudessa tai voi olla jopa kaksi kuukautta ettei tule mitään kipuja.

Mikä kipu mahtaa olla kyseessä ja miksi?
Onko joku lihaskramppi vai joku vakavempi juttu?
Olis aikalailla komiaa jos sais pikkusen tietoon jotten ihan ummikkona menis lääkäriin ja ei olekkaa mitään vaivaa.

Kommentit (12)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Itselläni esiintyy vastaavaa ilmiötä, mutta hieman alempana - kylkiluiden kaaren korkeudella, rintalastan alapuolella. Itselleni olen oireen aiheuttajaksi diagnosoinut palleakrampin, joka esiintyy varsinkin sellaisissa tilanteissa, kun joutuu istumaan pitkiä aikoja autossa, tai vaikka lukee jotain kirjaa huonossa asennossa.

Häviää hyvin nopeasti kun menee selälleen makaamaan ja hengittelee rauhassa muutaman tovin.

Tiedä sitten jos kipu esiintyy suoraan itse rintalastan kohdalla.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Tuhnu

Joskus kun olen vetämässä henkeä sisään niin tuossa noin rintalastan kohdalla tulee aivan julmeton pistävä kipu.

Se tuntuu meinaa niin kamalalta ettei hetkeen pysty hengittää muutako ulos päin ja sisääpäi ei pysty lainkaa.

Tätä tapahtuu noin kerran kaksi kuukaudessa tai voi olla jopa kaksi kuukautta ettei tule mitään kipuja.

Olis aikalailla komiaa jos sais pikkusen tietoon jotten ihan ummikkona menis lääkäriin ja ei olekkaa mitään vaivaa.

Ehkä yleisin syy rintakipuihin on kylkiluiden välilihasten kivut, jos rintaan pistää, painele sormilla pistokohtaa, kipu pahenee jos niissä on vika.
Onko muita oireita samalla?

Vierailija
parantunut
Kannattais hoidattaa ajoissa pois, ettei sit vanhana vaivaa. Nyt kun korjaaminen on vielä helppoa...

Poistuuko rintakivut nenästä vetämällä?

Vierailija
nm
parantunut
Kannattais hoidattaa ajoissa pois, ettei sit vanhana vaivaa. Nyt kun korjaaminen on vielä helppoa...

Tuskin ainakaan, jos ei mitään yritä tehdä...

Eilen näin kuinka tenniskyynerpäät parannettiin eräältä naiselta muutamassa minuutissa. Hän oli jo pari vuotta syöny joka päivä monta 800-buranaa. Lääkärit eivät muuta osaneet auttaa. Hän oli ollut sairaslomallakin jo parin kuukauden ajan kipujen takia. Tänään oli ensimmäinen päivä ilman kipulääkkeitä kahteen vuoteen... lihakset oli vähä arat, mutta käsiä ei särkeny.

Hänen nenänsäkin on ihan ehjä. Ja hengitys kuulemma paljon kevyempää kuin ennen.

Otin tapahtumat videolle

Itselläki on aivan mahtava fiilis niskassa ja hartioissa. Ei oo yhtän lihakset kireenä. Otin itsekin pienen niskanikamakäsittelyn.

Vierailija
nm
parantunut

Eikös se ole jo huomattu täälläkin, että lääkärithän ne niitä nenästävetäjiä juuri on.

Vierailija

Rintarangan ongelmat ovat yleisiä "rintakivun" aiheuttajia. Mutta AINA kannattaa tutkituttaa jos ongelmia ilmenee, kun "etädiagnoosia" ei voi tehdä.

Vierailija

Täytyy varmaan leikata pois mokoma ongelmien aiheuttaja... kas ku ei kukaan ole sulle jo aiemmin sen poistoa ehdottanu...

Vierailija

Mulla on satunnaisesti joko toisella rinnanpuolikkaalla (se kummalla on aika sattumanvaraista: En siis ole huolestunut sydämestäni) tai siinä alhalla, ihan rintalastan alapuolella keskellä.

Niitä tulee ja menee, ehkä kerran viikossa, yleensä häviävät aika nopsaa.

Mutta, toiset kaksi asiaa joista olen jo melko huolissani: Ajoittainen näön sumeutuminen ja mahakivut. Mahani on aina aamuisin todella kipeä, jos joudun nousemaan nopeasti. sen jälkeen pysyykin kipeänä kymmenisen minuuttia jos ei mene maakaamaan välillä, jolloin se helpottuu. Ja ajoittainen näön sumentuminen sattuu myös paljolti sattumanvarasesti, tiedä sitten miksi. Ehkä vähän useammin rasituksessa, mutta muutenkin. Se on aivan kuin tiilimuuri kasvaisi silmien eteen.

Vierailija
Tuhnu

Tänään tämä kipu tuli taas ja paikallistin paikan elikkä rintalastan vasemmalla puolen ja vasemman nännin välissä.

Tökein sormella eri paikkoihin mutta mistään kohtaan ei sattunu sormella painettaessa mutta sitte ku yritin vetää sisää henkee ni aikalailla sai taistella että sai keuhkot täytee ja sitte ku ne saa täytee ni taas jatkuu ihan normaalisti meno.

Ei lähteny kipu vaikka veti niin nenän kuin suun kautta ilmaa aivan sama juttu.

On nää merkillisiä hommeleita.

Uusimmat

Suosituimmat