Ajattomassa aineettomuudessa AIKA ON OHI, sanoo Sauli

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pressavaaliemme ehdokasjulisteet ovat ovat ilmestyneet katujen ja teiden varsille ja muille julkisille paikoille. Työväen, toistaiseksi vain ehdokas Sauli mainostaa: " Vastakkainasettelun AIKA ON OHi". Sana
AIKA on kaikkein vahvimmalla, Saulin omankuvan ohella.

Työväen ehdokas tietenkin on tutustunut dialektiikkaankin, joka voidaan kääntää vastakkainaseteluksi. Marxilaisuudessa se joskus merkitsi jopa kumouksellista vastakkainasetelua. Sauli ei kannata kumousta.

Intialainen ulottuvuuskäsitys, ajattomat kolme ulottuvuutta, jotka tuntee myös Saulin ennen jopa läheinenkin ystävä Tanja Karpela. Aika tosiaan ei kulu, mikään ei muutu, niinkuin pitkään intialainen yhteiskunta ennen eurooppalaisten tuloa ja osaksi näiden tultuakin. Neljäs ulottuvuus aika, se on aineen, sen liikkeen, sen tapahtumien ulottuvuus, niinkuin minä ArKos jo vuosia olen tällä palstalla kertonut. Sauli varmaan ainakin aateveljensä Arlan kautta on saanut kuulla minusta, ja omaa poikineen,
kuin "Two Dogs", itsekin edellytykset lukea mielipiteitäni. Hyvin luultavasti Sauli mitä jyrkimmin on edustamaani aikaulottuvuuden tulkintaa ja materialismia vastaan. Olisin minä vielä kahdeksankin kuukautta sitten ollut käytettävissä presindenttiehdokkaaksikin, vaan kukaan ei asettanut ehdolle. Sittemmin tulin itsekin tulokseen, että Suomi ja sen järjestelmä ja toisaalta minä ja materialismi ovat liian kaukana toisistaan, jotta voisin ruveta sellaiseen. Mutta me, siis Sauli ja minä, edustamme sittenkin tämän vaalitilanteenkin ihan vastakkaisia näkemyksiä.
Saulille on luonnollista sanoa, että AIKA ON OHI, että mitään semmoista neljättä ulottuvuutta ei ole. Ja että siis tunnuslauseallekirjoitukseni, lukekaa pösilötkin alhaalta, on mahdoton hyväksyä.

Arlahan oikeastaan voisi ottaa tuon Saulin mainosjulisteen Avatarekseen, ja lauseen Neljäs ulottuvuus AIKA ON OHI tunnuslauseallekirjoituksekseen. Arlan rooli kumminkin palstalla suhteessaan minuun on vastakkainasettelu. Hän kannattaa minua vastaan mitä hyvänsä väitteitä. Hänen täytyisi hiukan korjata julistetta ja allekirjoitusehdotusta. Näin: "ArKo(s)miikan AIKA ON OHI". Ja kyllä se täällä on ihan Saulin hengen eli sielun, joskaan ei ihan kirjaimen, mukaista.

Että aika olisi ohi, että se olisi lakannut kulumasta, että mikään oloissa ei muutuisi, sehän on ihan vanhoillisen eli konservatiivisen ihannekuvan mukaista.

Työväen ehdokkaamme haluaa, ja myös saa, nääs vasemmistolaisten, reaalista, joskaan ei ihan julkisesti julistettua, kannatusta. Sauli edustaa sitä lievennystä, että työmailla ei enää tarvita kellokorttikoneita.
Saulin kanta on myös ajallista tuntipalkkaa ja sen laskentaa vastaan.
Riittää, kun hyvät miehet, kelloja liikaa vilkuilematta, tekevät tunnollisesti
tehtävänsä. Työntekijä myy työvoimansa, työvoiman ostaja puolestaan huolehtii, että ostos ajattomasti tulee hyvin käytetyksi.

Että tuollainen poliittinen lause ja kampanja, miten paljon siihen sisältyykin yleistieteellistä aine- ja liikerakenteellista sisältöä. Minähän olen sanonutkin, että TIETO ON VALTAA, että TIEDE ON TÄRKEÄ POLIITTISEN VALLAN VÄLINE.

Katso jälleen tunnuslauseallekirjoitustani. Siis:

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat