Kello ihmisaivoissa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

onkohan ihmisaivoissa joku kello kun satun katsomaan kelloon aina 22:22?

En ihan ehtinyt tätä viestiä laittamaan siksi mutta, melkein.

Kommentit (6)

Vierailija

No mulla on ainakin. Mä herään aina minuutin pari ennekuin herätyskelo soi ja laitan kiinni niin ja sitten jatkan nukkumista. Lukio aikoina oli muuten aika paha ongelma kun tupas myöhästymään kolusta. Kämppis keksi, että jos vaik piilottais kellon niin ei nukahda uudestaan. Homma toimi kunnes opin piilon ulkoa, helppo käydä sammuttamassa ja jatkaa unia.

Vierailija

Itellä oli yhtenä päivänä, että katsoin kelloa varmaan kahdeksan tunnin aikana tunnin välein ja aina tasatunnein. Ja joka kerralla katsoin ihan vain vaistomaisesti. Mutta kun yritti tahalleen, niin ei onnistunut.

Vierailija
tupakka
onkohan ihmisaivoissa joku kello kun satun katsomaan kelloon aina 22:22?

En ihan ehtinyt tätä viestiä laittamaan siksi mutta, melkein.

mulla on usein käynyt niin että kun katson kelloa niin se on 13:37
eli leet

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
_alis_
Itellä oli yhtenä päivänä, että katsoin kelloa varmaan kahdeksan tunnin aikana tunnin välein ja aina tasatunnein. Ja joka kerralla katsoin ihan vain vaistomaisesti. Mutta kun yritti tahalleen, niin ei onnistunut.

Minulla oli 10 vuotta sitten noin, että vilkaisin vaistomaisesti videon kelloa ja juuri seuraavalla sekunnilla se vaihtui tasatunniksi. Näin kävi aika monta kertaa, ehkä toistakymmentä, enkä muista katsoneeni siihen kelloon juurikaan muina aikoina. Sitä kesti ehkä vuoden päivät ja olin ihan ihmeissäni. Enää ei tule koskaan vilkaistua videon kelloa.

Vierailija

Kyllähän ihmiselle tottumuksia syntyy. Itse herään aamuisin 3-5 minuuttia ennen kellon soimista, valitettavasti herääminen tapahtuu vapaa-aamuinakin, vaikkei kello ole soimassa. Tämä tapahtuu riippumatta nukkumaan menoajasta, poislukien tapaukset, jolloin menee pitkään (kellon olisi siis pitänyt jo soida ennen nukkmaan menoa). Suluissa oleva lisäys on tarkoitettu poliitikoille ja muille, joiden ÄO on pienempi kuin kengän numeronsa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
kimmosal
Kyllähän ihmiselle tottumuksia syntyy. Itse herään aamuisin 3-5 minuuttia ennen kellon soimista, valitettavasti herääminen tapahtuu vapaa-aamuinakin, vaikkei kello ole soimassa.
´

Tästä pääsee eroon, kun vaihtaa mekaanisen herätyskellon äänettömään digitaaliseen. Mekaaninen herätyskello virittää hälytyksen käynnistävän mekanismin muutamaa minuuttia ennen hälytystä. Viritys lisää koneiston kuormaa, mikä muuttaa käyntiääntä. Aivot reagoivat äänen muutoksiin. Tuo mekaaninen viritys tapahtuu myös, vaikka hälytys olisi kytketty pois päältä.

Uusimmat

Suosituimmat