Omaavat huonomman älykkyysosamäärän

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Niin minä veikkaisin että jäihin pudonneista suurin osa olisi keskivertoa tyhmpiä.

Nytkin Uudenvuodenaattona eräs ihminen etsi koiraansa ja ajoi maastoautolla joen jäälle. Auto meni läpi jään ja mies kuoli.

Myös joka vuosi ajetaan järvellä moottorikelkoillakin.

Sama juttu esimerkiksi ilotulitteista saadaan joka vuosi silmävammoja, nämä ovat yleensä kai nuoria ja lapsia. Mutta luulisi että nämäkin omaavat ehkä huonon äö:n tai huonon älykkyysosamäärän omaavat vanhemmat.

Koska aina ollaan toitotettu että suojalaseja pitäisi käyttää. Jos Mutta suojalasittomat ilotulittajat eivät kuitenkaan välttämättä ole tyhmiä, koska on muitakin konsteja suojata kasvoja ja silmiä. Esimerkiksi erinlaiset pääasennot ja jne.

En tosin tarkoita että kaikki olisi tyhmempiä, koska taas on eräät ihmiset ottaneet esimerkkeijä muista Ja se on luonnollista ihmisen käyttäytymistä. Eli psykologiaa .

Mutta tyhmyyttä se silloin jos ei olleenkaa harkitse esimerkin ottamista.

Kommentit (10)

Vierailija

Samaa mieltä!!
Me Kunkku emme voi ymmärtää esim pilkkijöitä, jotka jo ensi pakkasten aikaan suunnittelevat ritisevälle jäälle menoa!
Mikä hemmetti heitä sinne vetää?
Onko ruokarahat todella niin loppu, että pakko on saada oman hengenmenon uhalla särkeä pannuun?

Toinen hullutus on tuo retkiluistelu!
Ihan kivaa hommaa juu...
Mutta miksi se jään paksuus pitää olla arvoitus?
Miksi ei voida luistella siellä missä on TAKUULLA kantavaa jäätä?

Ja naskalit eivät voi tietenkään roikkua kaulalla...

Autoilun mukana laiskistuva kansa haluaa päästä joka paikkaan autolla.
Oli kyseessä sitten metsäautotie tai jäällä kulku, niin sinne vaan!
Idiootit!!!
Oottekos kovastikin osana luontoa siellä auton ratin takana???

Vierailija

tuo moottorikelkalla jäillä ajaminen ei kyllä edes ole kovin vaarallista jos sen osaa.... mutta juuri tuollainen ajampas tällä citymaasturillani tuohon sillanalle

Vierailija

Hyvä ystäväni hukkui ajettuaan railoon tuollaisella jääpurjeella, vai mikä sen virallinen nimi onkaan.
Hän oli varsin älykäs ihminen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Kyrsa
tuo moottorikelkalla jäillä ajaminen ei kyllä edes ole kovin vaarallista jos sen osaa.... mutta juuri tuollainen ajampas tällä citymaasturillani tuohon sillanalle

Jotku sillä ajaa vedenkin yli vaikka se onkin sulaa. Jossain päin on sellanen kilpailukin missä katotaan kuka ajaa vedenpäällä pisimpään.

Vierailija

Kun nuoret (minäkin, eikä kovin kauaa sitten. en nyt sentään toissapäivänä) esim. kokoavat pienemmistä ilotulitteista isompaa, uskoisin, että suurin osa ei todellakaan todellisuudessa tajua, eli ovat tyhmiä, että he saattavat vielä räjäyttää silmänsä sillä. Mutta se, mitä minä en tajua, on, että miten he oikein onnistuvat siinä? pitääkö välttämättä olla niin tyhmä, että pidetään pää puolen metrin päässä samalla kun sytytetään tulitikkua? mikäli sikäli aivan oikein muistan, minä itse ainakin kootessani tälläisen läjän pienemmistä ilotulitteista, yleensä joko heitin palavaa ainetta -kaukaa- tai sitten tein piiitkän tulilangan.. Yleensäkkin seisoin paljon kauempana kuin mihin lähin kipinä lentää, en oikein tajua että mikä siinä on, luulevatko että se ilotulitekasa katoaa jos siitä menee liian kauas, kun pitää räjäyttää se silmän vieressä?

Ei mut, kyllä niillä leikkimenen on oikeastaan ihan turvallista, kunhan ei tunge sitä naamaa siihen kiinni, saati pistä niitten päälle mitään lentelevää tavaraa

Ja varmaan se riski on tilastollisesti pienempi kuin autolla kolaroimisen. Vähintäänkin melkein.

Kyseenalaistan muuten kovastikkin moottoripyörien hyödyn. loukkaantumisen riski on moninkertainen autoon, etkä saa oikein tavaraa saati kavereitakaan mukaan. Ei tosin sillä että poistuisin koskaan kotoa paitsi kauppaan ja ajoittaisiin harjoituksiin, mutta joka tapauksessa..

Vierailija

Moottorikelkka ei ole mikään kelirikko alus. Kyllä se veden päällä menee, mutta jos keula haukkaa jään alle niin ei ole paljoa tehtävissä. Vahinko voi käydä kenelle tahansa. Toisin järjen käyttö on sallitua.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Tzaeru
Kun nuoret (minäkin, eikä kovin kauaa sitten. en nyt sentään toissapäivänä) esim. kokoavat pienemmistä ilotulitteista isompaa, uskoisin, että suurin osa ei todellakaan todellisuudessa tajua, eli ovat tyhmiä, että he saattavat vielä räjäyttää silmänsä sillä. Mutta se, mitä minä en tajua, on, että miten he oikein onnistuvat siinä? pitääkö välttämättä olla niin tyhmä, että pidetään pää puolen metrin päässä samalla kun sytytetään tulitikkua? mikäli sikäli aivan oikein muistan, minä itse ainakin kootessani tälläisen läjän pienemmistä ilotulitteista, yleensä joko heitin palavaa ainetta -kaukaa- tai sitten tein piiitkän tulilangan.. Yleensäkkin seisoin paljon kauempana kuin mihin lähin kipinä lentää, en oikein tajua että mikä siinä on, luulevatko että se ilotulitekasa katoaa jos siitä menee liian kauas, kun pitää räjäyttää se silmän vieressä?

Ei mut, kyllä niillä leikkimenen on oikeastaan ihan turvallista, kunhan ei tunge sitä naamaa siihen kiinni, saati pistä niitten päälle mitään lentelevää tavaraa

Ja varmaan se riski on tilastollisesti pienempi kuin autolla kolaroimisen. Vähintäänkin melkein.

Kyseenalaistan muuten kovastikkin moottoripyörien hyödyn. loukkaantumisen riski on moninkertainen autoon, etkä saa oikein tavaraa saati kavereitakaan mukaan. Ei tosin sillä että poistuisin koskaan kotoa paitsi kauppaan ja ajoittaisiin harjoituksiin, mutta joka tapauksessa..

Kyllähän se kännissä on kiva ampua raketteja oon samaa mieltä, mutta mulla oli kuulosuojaimet ja maski naamassa että ei tapahtunu mitään.

Vähintää ihmisen oli käytettä suojalaseja, eikä pitäisi antaa alle 18 vuotiaille mitään raketteja.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
XLR
Moottorikelkka ei ole mikään kelirikko alus. Kyllä se veden päällä menee, mutta jos keula haukkaa jään alle niin ei ole paljoa tehtävissä. Vahinko voi käydä kenelle tahansa. Toisin järjen käyttö on sallitua.

Ei ole ei, siksi ei pitäisi ajaa heikoilla jäillä.

Vierailija

[quote="Tzaeru"]Kun nuoret (minäkin, eikä kovin kauaa sitten. en nyt sentään toissapäivänä) esim. kokoavat pienemmistä ilotulitteista isompaa, uskoisin, että suurin osa ei todellakaan todellisuudessa tajua, eli ovat tyhmiä, että he saattavat vielä räjäyttää silmänsä sillä. Mutta se, mitä minä en tajua, on, että miten he oikein onnistuvat siinä? pitääkö välttämättä olla niin tyhmä, että pidetään pää puolen metrin päässä samalla kun sytytetään tulitikkua? mikäli sikäli aivan oikein muistan, minä itse ainakin kootessani tälläisen läjän pienemmistä ilotulitteista, yleensä joko heitin palavaa ainetta -kaukaa- tai sitten tein piiitkän tulilangan.. Yleensäkkin seisoin paljon kauempana kuin mihin lähin kipinä lentää, en oikein tajua että mikä siinä on, luulevatko että se ilotulitekasa katoaa jos siitä menee liian kauas, kun pitää räjäyttää se silmän vieressä?

NO KATSOS
Se on niin paljo hienomman näköstä ku kinu räjähtää ilmassa että pitäähän sen langan (jota läheltä seurataan) antaa palaa melkein loppuun ja sitte heittää. Ja rakettikin pyörii maassa hauskasti (ja minne sattuu lentää) ku ottaa kepin pois.

Uusimmat

Suosituimmat