Kirja jota suosittet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itseasiassa olen aivan vitun kännissä. Mutta sille sama. Tämä on vapaa sana joten kirjatkin ovat vapaita. Alaasi liittyen suosittele jotain.

Fysiikkaa, tottakai. Ah tuo järjenvapaa viinapirun aihe:

Suosittelen:

Alexander L.Fetter & John Dirk Walecka: Theorethical Mechanics of Particles
and Continua, (2003), ISBN:0-486-43261-0

Tämä on uskomattoman hyvä kirja. Jos tämä kirja olisi nainen, me olisimme naimisissa. Muuta en voi kommentoida.

Olen ostanut joutavanpäiväisiä sepostuksia joista ei mitään kostu. Erästä kirjaa olen tilaamassa, mutta se on loppuunmyyty.

Ja varoituksen sana. Loistava rehellisyys suomalaisissa: Tilaatko vanhan painoksen 90€, vai uuden painoksen 220€. Kiitos rehellisyyden mainitsivat kumman haluat tilata.

Herra Jeesus kun on inflaatio iskenyt.

Mut kirjat ovat kalliita mutta jos asioita aikoo ymmärtää, niitä pitää vääntää. Mutta en todellakaan osta 200€:n kirjaa.

Maksoin pienestä läpyskästä 50€ ja se todellakin selvensi maailmankuvaani. 20 sivua asiaa voittaa 200 sivua paskaa.

J.Foster & J.D.Nightingale: A Short Course in General Relativity, second
edition, (1995), ISBN:0-387-94295-5

Erittäin järkevä kirja joka keskittyy olennaiseen ja myöntää että ei kerro kaikkea.

Syvissä vesissä uiville tieteen ammattilaisille tämä on pintapuolinen teos, mutta yleiseeen suhteellisuusteoriaan tutustuvalle tämä on varsinainen kultakimpale.

Mut nyt pitäisi lopettaa tää juopottelu ja perehtyä oikein tosissaan Fourier-muunnokseen. Toivottovasti tilaamani kirja helpottaa krapulaa ja selventää jotain...

Uskokaa tai älkää:Matti Nykänen on aivan helvetin viisas hemmo.

Sanon vakavalla naamalla tämän.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Onhan tuo tullut luettua (oikolukuna).

Mut ei tuota voi suositella muillekuin historian tutkijoille.

ps. täytyy nyt sanoa että ei jeesus ole tullut vastaan. Toki odottelen.

Vierailija

Jeesus oli hyvä puhuja. Filosofi. Poliitikko.
Jos Hitler olisi toiminut parituhatta vuotta sitten,
kaikki puhuisi nyt tapahtumasta,
jossa Hitleri syöksi salamoita taivaalta ja tappoi 6 miljoonaa juutalaista.

Pidä, matemaatikko, pääsi kunnossa.

Vierailija

Dan Simmonsin Hyperion-saaga:

Hyperion (asetelman ja ihmisten esittely)
Hyperionin tuho
Endymion
Endymionin nousu

Tajunnanräjäyttävää uuden sukupolven scifiä. Avasi uusia ajatuspolkuja, ja jokainen uusi pieni tieto sai kaiken aikaisemmin tiedetyn kokonaan uuteen asetelmaan. Haastavaa tekstiä. Kaksi viimeistä kirjaa joka hetki veitsenterällä oloa, ja samaan aikaan jotain todella kaunista on tapahtumassa. Saagan loppuun saadessani olin päiviä puhumaton ja ajatuksissani, ja aloitin samantien lukemaan uudestaan. Kuin olisi jotain uskonnollista kokenut. Niin suurista ja rankoista asioista oli kahdessa viimeisessä kyse, itkin viimeisen kirjan lopussa.

Tällä hetkellä on lukemisen alla saman kirjailijan Ilium, siinäkin vedetään ihan uudenlaisia yhteyksiä menneen ja tulevan välille ja sekoitetaan pakka totaalisesti.

http://www.dansimmons.com/

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13270
Liittynyt23.6.2005

The Spell of the Sensuous : Perception and Language in a More-Than-Human World

-hieno filosofian ja käsityskyvyn tasoja luotaava teos, joka lähtee kielen rajoitteiden ja merkitysten kautta etsimään olevaisen olemuksellisuutta. Mahtava kirja!

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Alastair Reynoldsin kolme kirjaa Revelation Space, Redemption Ark ja Absolution Gap. mahtavaa scifiä, kerrassaan. Ja tietysti Joe Haldemanin Forever War, Forever Peace ja Forever Free. Lukekaa.

Vierailija

Ettekös te lue kuin tietokirjoja? Tässä hyvä romaani: Walter Moersin Huviretki hukkateille - seikkailu Zamoniassa.

Vierailija

Hyperion tulikin jo scifin puolelta, muttei mitään fantasiaa. Joten suositellaanpa Robert Jordanin The Wheel Of Time -sarjaa.

Vierailija
tiäremiäs
Mää aina luen tietokirjoja, tuo mitä romaanit edustaa niin sen voi kattoo elokuvankin muodossa.

Eikö nuo sinun suosittelemasi sitten ole kaunokirjallisuutta? Huomauttaisin että lukeminen on paljon käytännöllisempää ja miellyttävämpää kuin TV:n töllöttäminen.

Vierailija

Mie olen tullut melkoiseksi Edward Bunkerin ihailijaksi tämän talven aikana. Hänen kirjansa ovat Bunkerin omiin kokemuksiin pohjautuvia realistisia kuvauksia amerikkalaisen miehen elämästä rikollisen näkökulmasta. Suosittelen, jos tykkää vähän raadollisemmasta kirjallisuudesta.

Vierailija

Paras kirja minkä itse olen lukenut on se maailman ainoa viisi osainen trilogia. Ja sehän alkaa sanalla talo.

Ja niille jotka eivät ole vielä kirjaan tutustunut se on Linnunrata trilogia.

tiäremiäs
Mää aina luen tietokirjoja, tuo mitä romaanit edustaa niin sen voi kattoo elokuvankin muodossa.

Kaikki romaanit eivät vain toimi elokuvana.
Siitä hyvä esimerkki on juuri tuo Linnunradan käsikirja liftareille.

EDIT: Nyt minä kyllä vähän petyin kun tuo kyseinen kirja ei päässyt ekalle sivulle

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat