"Sinun pää sekoaa"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sanoin tänään itselleni; tai itsekseni mielessä:

"Sinun pää sekoaa"

Sitten aloin miettimään, että kenelle sanon kun sanoin "sinun" eikä näin:

"Minun pää sekoaa"

Meneekö se niin, että järki sanoi tunteelle että sinun pää sekoaa?

Vai mitä häh? Onko mulla nyt jotkin mielen tilat tai tasot jotenkin erkaantuneet toisistaan kun puhuvat keskenään? Onko normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija

On ihan normaalia. Minäkin usein juttelen itsen kanssa. Se on minä joka ikään kuin katselee itseä ulkopuolelta. Panen usein itsen väittelemään minun kanssa kun on esim. pohdittava jotain ongelmaa. Sitten tulee siihen vielä kolmas minä kysymään, mitä minä teen kun väittelen itsen kanssa.

Vierailija

"Sinun pää sekoaa"

Kaikki me lopulta sekoamme.
Oli se sitten vanhuuden höperyyttä tai jotain muuta.

Mikään ei ole ikuista -ei edes järki.

Vierailija
Alapäämies
On ihan normaalia. Minäkin usein juttelen itsen kanssa. Se on minä joka ikään kuin katselee itseä ulkopuolelta. Panen usein itsen väittelemään minun kanssa kun on esim. pohdittava jotain ongelmaa. Sitten tulee siihen vielä kolmas minä kysymään, mitä minä teen kun väittelen itsen kanssa.

Totta. Itsekin teen tätä vähän väliä.

Vierailija
1932s
Sanoin tänään itselleni; tai itsekseni mielessä:

"Sinun pää sekoaa"

Sitten aloin miettimään, että kenelle sanon kun sanoin "sinun" eikä näin:

"Minun pää sekoaa"

Meneekö se niin, että järki sanoi tunteelle että sinun pää sekoaa?

Vai mitä häh? Onko mulla nyt jotkin mielen tilat tai tasot jotenkin erkaantuneet toisistaan kun puhuvat keskenään? Onko normaalia?

Hyvä kysymys!

Eiköhän se niin mene että tietoinen "puhuttelee" tiedotonta ja "sanoo" sekoavansa .. tai selkiintyvänsä.. tulevansa tajuihinsa .. yms.

Vierailija

Mieli ei ole päässyt ihanteelliseen tilaan ja siksi me todella useat, siis enemmistö ilmeisesti? elämme jatkuvasti mentaalisessa häiriötilassa, jonka vakavuus syvenee mitä enemmän häiriörimaa nostetaan lääketieteessä etc.

Normaalin määritelmä ei koske kuitenkaan esim. kiviä.

Itse saan tällaisia "Nyt ei ole kaikki kunnossa" ajatuksia mielestäni yläpuolelta. Tavallaan superego pomottaa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2643
Liittynyt4.10.2005

joo - mullakin on monen tason pohdintoja.

edelliselle: skitsofrenia - mä kyllä uskon että se ei nyt liity tohon skitsofreniaan mitenkään - sehän on ajattelua ja phdintaa ja tyhmemmät eivät sellaista taitoa omaakaan.

Päätin vaihtaa tiede-pohdinnat ja varsinkin psykologiset aiheet laiffiin. Suosittelen!

Vierailija
deep'n'dark
edelliselle: skitsofrenia - mä kyllä uskon että se ei nyt liity tohon skitsofreniaan mitenkään - sehän on ajattelua ja phdintaa ja tyhmemmät eivät sellaista taitoa omaakaan.

Näköjään mon ami...

Uusimmat

Suosituimmat