Siiipikarjaa ja munia! Lintuflunssasta viis!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten käyttäydyt tälläisena aikana?
Vaikuttaako uhkakuva ruokavalioosi?

Voisitko myös perustella vastauksesi.
Jos vältät jotain niin kerro mitä.

Itse syön kaikkea. Lähes joka aamu myös paistettuja munia ´´aurinkopuoli ylospäin´´. Niin...ja asun alueella jossa tää flunssa tappaa lintuja lahes koko ajan.

Kommentit (14)

Vierailija
Kultamuna
Miten käyttäydyt tälläisena aikana?
Vaikuttaako uhkakuva ruokavalioosi?

Voisitko myös perustella vastauksesi.
Jos vältät jotain niin kerro mitä.

En syö. Syön lihaa erittäin harvoin. Vuosi sitten taisin viimeksi syödä lihaa. Sama pätee kananmuniin. Miksi näin teen? Siksi koska kauan sitten yksi kaunis päivä, minua vain alkoi inhottaa syödä eläimiä. Oletettavasti lopetan koko lihan syönnin. Olen nyt pärjännyt ilman lihaa melkein vuoden verran. Jotta aion jatkaa lihatonta ruokavaliotani.

Ja tällä ei ole mitään tekemistä lintuinfluensn kanssa. Ällöttää vain syödä muita eläimiä. Kun muutakin voi syödä.

Vierailija

Kyllä Suomessa on ihan turvallista syödä. Kana ja kalkkuna maistuu erittäin hyvin. Ihmetyttää tuo kasvissyönti. Hitler oli kasvissyöjä ja sillä oli koko ajan vatsavaivoja. Ei kasvissyönti tee ketään paremmaksi. On tietysti hyvä syödä vihanneksia. Ihmisellä on sekaravintoa nauttivan eläimen hampaisto ja suolisto. Itsestä on paras elää luontonsa mukaan.

Vierailija

Ei kasvissyönnissä mitään ihmettelemistä ole. Kasviksiakin voi purra, ei ole tarkoitus että kaikki keitetään/paistetaan pehmeiksi. Jokainen tekee omat päätöksensä ruoan suhteen. Ja vatsa voi hyvin kasviksista. Ei mitään hätää. Kasviksista voi valmistaa maukkaita ja hyvän näköisiä ruokia. Täytyy vain tietää miten valmistaa ruoan ja mistä ja mitä mausteita käyttää.
Ihminen voi elää ilman lihaa.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

kyllä kasviksista saa ihan hyvää ruokaa aikaan, on porkkana- tai muita kasvispihvejä, ratatoulia, salaatteja ja vaikka mitä, siihen kun ottaa vielä leipää kyytipojaksi niin kyllä nälkä lähtee.
Kasviksia ei todellakaan pidä keittää tai kypsentää litiläti pehmeiksi, eihän niitä silloin syö edes sika kiljumatta, menee ne niin pahanmakuiseksi mössöksi.

Itse en ole syönyt kananmunia ainakaan 10 vuoteen, tulee allergisia oireita, keitetyn munan hajukin inhottaa ja sappikaan ei niistä tykkää, mutta kala ja liha + kasvikset kelpaa kaikessa muodossa.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23119
Liittynyt16.3.2005

Syön munia ja kanoja normaalisti. Pidän todennäköisyyttä saada niistä jokin tauti mitättömänä, vaikka kaipa realistinen mahdollisuus voisi olla saada salmonella raaoista munista (syön lettutaikinaa raakana desilitroittain). Lintuinfluenssasta tuskin on pelkoa ennen kuin se kehittää kyvyn tarttua ihmisestä toiseen. Ja sen jälkeen onkin sitten aivan sama mitä syö tai jättää syömättä.

Muutenkaan en erityisemmin perusta tuollaisten katastrofien vatvomisesta. Ylenpalttisella mediarummutuksella vain ohjataan ihmisten huomiota pois todellisista yhteiskunnan ongelmista, suurtyöttömyydestä, eriarvoistumisesta, työn ja pääoman karkaamisesta kehitysmaihin, verorahoilla saatujen palvelujen rajuun alasajoon verotuksen pysyessä käytännössä ennallaan ja niin edelleen. Päättäjät selviävät helpolla tekemällä julkisuudessa muka tehokkaita torjuntakeinoja pandemioita, terroristeja ja ties mitä asteroideja vastaan, eikä kukaan kysele vaikeiden ongelmien perään.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Jos jotain lintuinfluenssaa pelätessä lopettaisi kaikkien linturuokien syönnin, niin sitten ei kyllä voisi syödä yhtään mitään muutakaan. Ehkä tislattua vettä ja hienoa suolaa korkeintaan. Kaikki ruoka sisältää riskejä. Elämä itse on yksi iso kuolemanriski.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Käsittääkseni äidinmaidosta saa vastaaineita tautien varalle mikäli äiti on jo sairastanut tauteja.

Voisiko sama päteä myös lintuflunssaan teoriassa?
Jos kana on sairastanut flunnsan ja selviytynyt siitä, sen elimistöstä löytyy vasta-aineita. Syömällä tämän kanan tai munan niin vasta-aineita siirtyy syöjän kehoon.

En tiedä näistä jutuista mitään joten sallikaa ehkä älytön pähkäilyi.

Vierailija
Kosh
Elämä itse on yksi iso kuolemanriski.

Humm.. Kuolema on osa elämää? Vai onko joku selvinnyt elämästä hengissä?

Vierailija

Lintuinfluenssa vaikuttaisi ruokailutottumuksiini Suomessa tod.näk. vasta jos joku täällä kuolisi syötyään kanatuotteita tai viranomaiset varoittaisivat niistä. Mutta toisaalta, en välttänyt niistä reissatessani eräässä lintuinfluenssamaassakaan. Jotenkin siihen tautiin ei osaa (vielä) suhtautua niin järkyttyneesti.

Yhdellä reissulla jouduin välttelemään kanatuotteita, sillä en olisi saanut erästä tärkeää työpaikkaa jos olisin saanut salmonellan. Harmitti, sillä kana on hyvää. Nykyisin olen tosin lähinnä kasvis-kala linjalla, mm. koska kasvisruokaa on kiva laittaa ja etten lihoisi.

Vierailija

Kunnolla kypsennetty siipikarjan tai linnun liha ja keitetyt munat eivät aiheuta tartuntavaaraa. Pandemian alkaessa niiden saatavuus tulee kyllä romahtamaan ja niiden kulutus heikkenisi varmasti kaikkien ruokapöydässä.

Vierailija
Kosh
Jos jotain lintuinfluenssaa pelätessä lopettaisi kaikkien linturuokien syönnin, niin sitten ei kyllä voisi syödä yhtään mitään muutakaan. Ehkä tislattua vettä ja hienoa suolaa korkeintaan.

Tuolla dieetillä ei muuten kovin kauaa eläisi....

Ihailen Aylaa kun hän on kasvissyöjä eettisistä syistä. Onhan se vähän tyttöjen juttuja, itsekin olisin varmaan vege jos olisi nuori nainen. Olen elämäni aikana tuntenut yhden kasvissyöjän joka oli mies, mutta hänkään ei vain pitänyt lihasta. Muuten ovat olleet nuoria naisia. Siskonikin oli jonkun vuoden vegetaristi nuorempana, nykyisin syö kanaa ja kalaa, muuta lihaa harvemmin. Naiset ovat eläinrakkaampia. Ihmettelen etteivät omat tyttäreni ole ruvenneet vegeiksi vaikka pitävät kovasti eläimistä. Ehkä, huokaus, murrosiässä johon ei kyllä ole enää pitkä aika. Kyllä he kyselevät kovasti mistä mikäkin ruoka on peräisin.

Itse syön kanatuotteita - tänään viimeksi ja eilenkin taisi olla Hornetteja - eihän paistettu kana (tai muukaan liha) mitään viruksia kanna. Niissähän on salmonellaakin usein, kannattaa olla tarkka hygienian kanssa raa'an kanan ja munien kanssa. Salmonellasta saa kovan ripulin ja kuumeen, ei kannata. Lue tästä KTL:n salmonella-infoa.

Vierailija
Nappi Mazzoli XVII
Humm.. Kuolema on osa elämää? Vai onko joku selvinnyt elämästä hengissä?

Elämä on ainoa tauti, joka tappaa 100% todennäköisyydellä.

Uusimmat

Suosituimmat