Oletko syönyt kärpässientä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ja kysymme tätä ihan tosimielellä!!!

Onko kukaan koskaan konkreettisesti syönyt kärpässientä, ja jos on niin mitä tapahtui???

Jos olet, niin ilmeisesti punaista?

Miten sitä söit?
Ihan siitä vainko nappasit palasen?
Minkälaiset seuraukset?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija
kunkku

Onko kukaan koskaan konkreettisesti syönyt kärpässientä, ja jos on niin mitä tapahtui???
:

Kärpässieniä yleensä vai pelkästään myrkyllisiä kärpässieniä?

Vierailija

Kysyjä tarkoittanee punaista kärpässientä. Olen syönyt sitä kokeilumielessä. Poikain kanssa tutustuttiin asiaan netistä, josta löytyikin uskomattomia kertomuksia psykoaktiivisista vaikutuksista ja erilaisia annostusohjeita.

Ensin kuivasimme sienet, koska sienissä oleva pahoinvointia aiheuttava aine häviää (tai muuntuu hallusinogeeniksi, en tiedä) kuivaamalla. Sitten syömään. Vaikutukset eivät olleet odotettuja aliseen maailmaan putoamisia tms. rajuja hallusinaatioita. Sientä piti syödä todella runsaasti, että se tehosi. Ja sienen nauttimisesta vaikutuksen alkamiseen kesti kauan, about 3-4 tuntia. Ensimmäisenä oireena itselläni oli kiihtynyt syljeneritys, kuin vettä olisi valunut suusta. Lievää pahoinvointia oli myös. Sitten seurasi voimakkaan humalan kaltainen olotila, hieman riehakas olo, häiriöitä näkökentässä ja outo "pätkimisen" tunne ikään kuin olisi katsonut filmiä, josta joka toinen freimi puuttuu. Jonkinlaisia epämääräisiä hallusinaatioita kauas katsoessa. Myöhemmin outo valveuni, tai miksi sitä nyt kuvailisi, suljin silmät ja näin puoliksi unta jonka tapahtumia kykenin kontrolloimaan. Kun kävin virtsaamassa tunsin kipua virtsaputkessa (myrkyn poistuessa virtsan mukana, kovaa kamaa ilmeisesti). Join lasin maitoa ja menin nukkumaan. Se siitä, seuraavana päivänä ei ollut mitään poikkeuksellisia tuntemuksia.

Eli: punakärpässienestä saa päänsä kyllä sekaisin, mutta ei siinä mitään ihmeellistä tapahdu. En kokenut mitään dramaattista todellisuudentajun heikentymistä tai nähnyt pieniä vihreitä miehiä. Kaikenkaikkiaan ihmettelen tarinoita kärpässienen maailmaamullistavasta vaikutuksesta, viikingeistä, berserkkiraivosta ja sen sellaisesta.

Kokemus ei ollut mitenkään äärimmäisen miellyttävä; huono huume. Kuivattu sieni maistui aika karsealta ja sitä piti syödä monta lakkia vaikutuksen aikaansaamiseksi. Poltettuna sieni ei vaikuttanut. Suosin mieluummin nelosolutta.

Vierailija

Itse maistelin kanssa viime kesänä, söin 4-5 isoa lakkia(kuivattuna).

Vaikutukset olivat pääasiassa muuntunut tajunnan tila, hyvin värikkäät hallusinaatiot, synestesia ja "sisäinen rauha" eli tunne siitä että kaikki on hyvin (kuin olisit kihloissa maailman kanssa). Oikeastaan koko tila "perustui" eräänlaiseen deliriumiin, hankala selittää, mutta opettavainen kokemus oli

Ps. Varovasti tattien kanssa, ne eivät ole mitään leluja.

Vierailija
kunkku

Jos olet, niin ilmeisesti punaista?

Miten sitä söit?
Ihan siitä vainko nappasit palasen?
Minkälaiset seuraukset?

Kärpässientä ei pidä syödä sellaisenaan, mikäli haluaa aikaan eräänlaisen LSD-tripin. Huumaava vaikutus saadaan aikaan siten, että kärpässienistä keitetään teetä, sellainen paksu keitto. Sitten tämä keitto syödään ja jonkin ajan kuluttua myrkky alkaa vaikuttamaan ja aiheuttaa oksennusrefleksin, jolloin mäski tulee oksennuksena ulos. Tällöin myrkkyä on ehtinyt jo imeytyä niin paljon,että huumaava vaikutus on ottanut sinut vcaltaan. Oksennusrefleksi taasen pitää huolen siitä, ettet saaa yliannostusta ja kuole siihen myrkkyyn.

Vierailija

Siis oletteko ihan tosissanne syöneet kärpässientä, ja vielä useamman kerralla? Tuli sellainen käsitys että olisitte, mutta kun...
Entä miksei valkoinen kärpässieni ole kelvannut? Onko liian myrkyllinen?

Vierailija
DeepBlue

Entä miksei valkoinen kärpässieni ole kelvannut? Onko liian myrkyllinen?

Siksi, että valkoisessa kärpässienessä on hengenvaarallisen myrkyllisiä kemikaaleja, joita mm. punaisessa kärpässienessä ei ole. Kysymys on yhtä typerä, kuin se, että jos juot punaviiniä niin mikset bensiiniäkin, liuotin mikä liuotin.

Olen lukenut kärpässienitripin rasittavan maksaa suurinpiirtein viinakännin verran. Amanita muscariaa on käytetty mm. siperiassa vuosisatoja, todennäköisesti vuosituhansia, päihtymis ja rituaalitarkoituksessa.

En muista lukeneeni ikinä yhdestäkään PUNAISEN kärpässienen aiheuttamasta myrkytyskuolemasta ja veikkaampa, että niitä on suomessakin jokunen parempiin suihin mennyt.

Itse en ole kärpässieniä syönyt, en punaisia, enkä yllätys, yllätys valkoisiakaan.

Vierailija

yhden kerran olen punaista kärpässientä (myös poikain kanssa!) testannut ihan kokeilumielessä. Iso oli sieni, kolmeen pekkaan se tuhottiin..syötiin ja poltettiin. Ei toiminut mitenkään. Ei mitenkään.

Kuulin jälkikäteen, että sitä pitäis syödä niin paljon että kuume nousee. Kun kuume nousee,alkaa 'toimiva' ainekin kuulemma vaikuttamaan!

En suosittele kenellekkään kärpässientä. Niistä kun ei tiedä, mitä vaikka kolmenkymmenen vuoden päästä tapahtuu.. jos se rupeekin pelaamaan, tai lyö vaan munuaiset paskaks heti kerrasta. En suosittele mitään muutakaan hallusinogeenejä kenellekkään nautittavaksi! Itse olen kerran
tiettyä happoa kokeillut, ja siihen tilaan meinasin jäädä..kaikki vääristyi,tunsin valuvani ohi 'taustasta', oli se sitten huoneeni lattia tai futiskenttä. En ollut varma näenkö unta,sekoaako pääni vai mitä tapahtuu.. varjot siirtyilivät miten sattuu, omat liikkeeni sotkeutuivat ympäristöön silmissäni niinkuin vesiväri.. Tunsin oman ruumini kuin pikseleinä..tunsin kuinka lihakseni ovat kiinnittyneinä ruumiiseeni. Kun suljin silmäni, näin aivojeni rakentuvan pääkoppaani pikseli pikseliltä. Jouduin miettimällä miettimään kuka olen, missä olen ja miksi olen. Havahduin välillä ihmetykseen,että olenkin kotona..koska silmät suljettuina tunsin olevani milloin missäkin: Juniorina koulussa, pienenä lapsena isän ja äitin vieressä, baarissa..jne.. Ja koko ajan takaraivossani oli sellainen tunne, kuin olisin saanut juuri haltuuni KAIKEN AVAIMEN! Aivan kuin minulle olisi 'kerrottu' mikä kaiken takana on. Se tuntui kuin 'valaistumiselta'. Välillä tuntuu, että tietyssä tilanteessa meinaa flashback lähteä pyörimään.. Joten en suosittele kenellekkään.
Kyseisen tapahtuman jälkeen olen lähes nollannut oman päihteitten käyttöni, mistä olenkin varsin ylpeä! Kaikkea kohtuudella, mutta muistakaa että kemikaalit ovat pahasta. Niitä ei ole tarkoitettu kenellekkään!

Jatkoja,

Tyris

Vierailija

Set&setting ovat tärkeitä sienien, niinkuin kaikkien psykedeelien kanssa. Itselleni ei kärpässienen nauttimisesta seurannut mitään negatiivisia vaikutuksia, lukuunottamatta lievää pahoinvointia nauttimisen jälkeen.

En kuitenkaan suosittele kärpässientä päihtymistarkoitukseen, siihen on olemassa parempia ja terveellisempiäkin substansseja.

Vierailija

Oli aika, jolloin en katsellut liikaa mitä suuhuni pistin saadakseni "fiilarit".
Kävin keräämässä muutamien hemmojen kanssa nuorehkoja puna jka pantterikärpässieniä (n. kämmenen kokoisia) Punakärpässieni sisältää muistaakseni ainakin muskariinia ja muskimoolia.. en enää muista noita määriä, mutta liuotimme niitä eurokossuun 5-8kpl. ja ei kun tanssimaan!!
Alussa tunne ei ollut yhtään kiva.. Kouristuksia, oksentelua yms. Sen jälkeen tunnetilat vaihtelivat aivan ääripäästä toiseen.. Saatoin nauraa hysteerisesti, ja samassa purskahdin itkuun!! Uskomattomia "trippejä", ja hyvin sekavia, mutta en suosittele kenellekään sillä hALLUSINAATIOT EI TOSIAANKAAN OLE AINA NIITÄ HAUSKIMPIA!!! Nuo hurjat hallut on vielä suhteellisen pitkiä ja ottaa psyykkeen päälle jos tuleekin huonommat fiilarit..
Hallut kesti joskus n.7-10:kin tuntia, eli on siinä päässä pitelemistä jos ei miellytä.. (Minä kyllä yleensä pidin )Muskariini myrkytys on kroppaa rasittava (muistaakseni ottaa maksaan vai oliko se munuaisiin) jos käyttää usein.. välillä otettiin hullukaalia jota EN TODELLAKAAN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN!!! (sieniopukset kertoo varmaan
lisää..(propagandaa??)

Vierailija
kunkku
Onko kukaan koskaan konkreettisesti syönyt kärpässientä, ja jos on niin mitä tapahtui??

Luulen, että tuo on monilla syynä siihen, miksi aikoinaan päätti alkaa kirjoittelemaan tälle foorumille.

Mielestäni sienet pitäisi jättää metsään. Mitä sitä turhaan luontoa riistämään? Vaahtokarkkisienet riittävät mainiosti.

Vierailija

Kyllä, olen syönyt kärpässieniä. Punakärpässienillä olen hankkinut kaikki merkittävät kokemukset mutta, Pantterikärpässieniä olen myös maistanut.

Monilla kärpässieni ei "toimi" ensimmäisellä, toisella tai jopa kolmannella yrittämällä.
Jotkut pohtivatkin että kärpässienellä on käänteistoleranssi.
Itse olen skeptinen sillä kärpässienen ihmiselle "mukavasti" vaikuttavia aineita on monia, "tiedetyimmät" ovat muskariini, boteenihappo, muskatsoni sekä muskimooli.

Kokemuksistani (tai valmistusohjeista) en tänne kirjoita sillä Tiede.fi:n keskustelu on aivan väärä paikka sille. Ei täällä sitä kukaan kuitenkaan ymmärtäisi tai suvaitsisi.
Tässä topicissa on muuten tullut hälyttävän paljon vääriä tietoja/uskomuksia esille. Varauksella herrat, varauksella.

Sanonpahan vain että aliarvioitu tatti on kyseessä.

Opetetaanko muuten koulussa vieläkin että Punakärpässieni on tappavan vaarallinen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat