leijona antiloopinvasan hoivaajana

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tv:stä tuli jo viikkoja sitten luonto-ohjelma, jossa kerrottiin leijonan ottaneen antiloopinvasan hoivattavakseen. En nähnyt ko. ohjelmaa mutta näkikö joku palstalaisista? Haluaisin tietää, miten leijona hoiti vasan ruokkimisen ja miten suhteessa loppujen lopuksi kävi?

Kävikö vasa imemässä emoaan ja palasi takaisin leijonan luo. Muutenhan se olisi kuollut nälkään.
Söikö leijona vasan vai palasiko vasa oikean emonsa hoiviin?

Kommentit (3)

Vierailija

Minä näin sen joskus kauan sitten. Mutta dokumentissä näytti siltä, että leijona oli erittäin hämmentynyt koko ajan ja välillä se ns. näykki antilooppia ja välillä hoivas, mutta pääasiassa se vaan seurasi sitä ja katsoi ettei kukaan häiritse häntä. Ruokkimisesta en muista mitään, ei se antilooppi minun mielestä nisistä juonut. Taisi olla niin, että se antiloopi eli lähinnä läheisen lauman naaraiden maidolla, kun se siellä kävi vieraissa, mutta aina potkittiin pois.

Ja jos oikein musitan, niin leijona ei antilooppia syönyt, vaan joku toinen leijona söi, en ole kuitenkaan 100% varma. Jos muistaisin sen leijonan nimen, niin siitä löytäis paljon enemmän tietoa googlesta

Jospa joku muu muistais paremmin

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005

En katsonut doggaria kokonaan, mutta muistaakseni sen leijonan oma pentu oli kuollut/tapettu ja se etsi tavallaan lohtua antiloopista. En muista, kuinka se sitä hoivasi, mutta sen tiedän, että se otti hoiviinsa vielä toisen ja kolmannenkin hyljeksityn antiloopinvasan ensimmäisen loikittua omille teilleen (pari viikkoa siihen kai meni - itse asiassa urosleijona taisi tappaa sen). Maitoa vasat ymmärtääksini kävivät "varastamassa" läheisen lauman naaraitten nisistä, kuten joku taisi jo osata kertoa.

... and when she was bad, she was horrid.

Vierailija
oma pentu oli kuollut/tapettu ja se etsi tavallaan lohtua antiloopista.

Nehän sano siinä, että leijona oli itse hyljätty nuorempana joten se ei ollut oppinut mitä sen olisi oikein pitänyt tehdä antiloopille.
Antiloopin syömisestä sen verran, että sehän eli nälässä suurimman osan ajastaan, mutta silloin tällöin kävi vierailla nisillä ja sai maitoa sen verran, että ei henki kuitenkaan lähtenyt.
Ja jos oikein musitan, niin leijona ei antilooppia syönyt, vaan joku toinen leijona söi, en ole kuitenkaan 100% varma.

Niinhän siinä kävi. Iso urosleijona väijyi pusikossa ja hyökkäsi varomattoman antiloopin kimppuun leijona"emon" ollessa kauempana.

Uusimmat

Suosituimmat