Vatsan kautta tie miehen sydämmeen!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse olen vanhanaikainen mies ja uskon siihen että mies on perheen pää ja vastaa perheen hyvinvoinnista talaoudellisesti sekä muilla tavoin parhaansa yrittäen. Sekä tarpeellisin tavoin suojellen. Mikä milloinkin on ajankohtaista.

Perheen pää, ei despoottimielessä vaan myös muita kuunnellen.
Turvallinen Isä ja tosimies joka panee asiat reilaan jos joku mättää.

Naisen paikka on kotona (niin itse halutessaan) lapsista ja kodista huolehtien. Minulle tämä järjestely sopii.

Arvostan naisessa kokkaustaitoja (kaiken muun hyvän lisäksi).
Niin kuin sanotaan ´´Vatsan kautta käy tie miehen sydämmeen´´.
Pätee ainakin minuun.
Uusavuttomat naaraat jotka osaa vaan pitsan mikrossa lämmittää pitäisi kaikki laittaa kodinhoitokurssille.
Mikä esimerkki heistäkin tulee jälkipolville?

Laitan tähän äänestyksen.
Kertokaa oma mielipiteenne ns. perinteisestä asetelmasta joko puolesta tai vastaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Aika hauskat vaihtoehdot Itselleni en vain löytänyt niistä mitään sopivaa vaihtoehtoa, koska en ole miäs enkä myöskään uusavuton narttu. Jätin siis äänestämättä

Vierailija
s&s&s
Aika hauskat vaihtoehdot Itselleni en vain löytänyt niistä mitään sopivaa vaihtoehtoa, koska en ole miäs enkä myöskään uusavuton narttu. Jätin siis äänestämättä

Huomasin itsekkin että vaihtoehdot on tiettyyn suuntaan johtavat ja ajattelin tasapainottaa...

Yritin lisätä yhden vaihtoehdon äänestykseen, mutta ei enää onnistunut.
Vaihtoehto olisi ollut: Olen hehkeä Nainen joka osaa kokata ja kokkaa.

Kertokaa joku jos osaa miten saan vaihtoehdon sisään.
Luulen kuitenkin ettei enää onnistu, kun joku on jo äänestänyt.

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
Kultamuna
Itse olen vanhanaikainen mies ja uskon siihen että mies on perheen pää ja vastaa perheen hyvinvoinnista talaoudellisesti sekä muilla tavoin parhaansa yrittäen. Sekä tarpeellisin tavoin suojellen. Mikä milloinkin on ajankohtaista.

Vanhanaikainen mies tosiaan, hyvä että ymmärrät tunnustaa heti kärkeen, ettei tule väärinkäsityksiä. Miehen työ, asema ja mielipiteet ovat siis sinun perheessäsi ainoa asia, jolla on merkitystä. Nainen pysyköön kotona ja raatakoon selkä vääränä kodin ja lapsien puolesta, sillä välin kun sinä kannat rahaa taloon. Taidat kaivata naista, joka katsoo sinua ylöspäin, jolla ei ole halua eikä voimavaroja itsenäiseen ajatteluun?

Perheen pää, ei despoottimielessä vaan myös muita kuunnellen.
Turvallinen Isä ja tosimies joka panee asiat reilaan jos joku mättää.

Ei kai siihen mitään vanhanaikaista roolijakoa tarvita. Kumpikin puoliso osaa kyllä pistää asiat reilaan aihealueesta riippuen. Jos esimerkiksi meidän taloudessa tulee kriisitilanne, niin kylä se olen yhtä lailla minä kun lohdutan tuota toista osapuolta kuin hänkin minua, riippuen ihan kriisin luontesta ja kohteesta. Ei kenenkään ole tarkoitus olla niin julmetun suuri herra talossa, että pitäisi muka itse kantaa koko maailman tuskat harteilla ja olla aina niin perkeleen vahva, ettei toisten lohdutusta tai apua koskaan tarvitse. Ei se ole mikään parisuhde, vaan johtaja-alamainen-suhde, jos semmoiseen mennään.

Naisen paikka on kotona (niin itse halutessaan) laspsista ja kodista huolehtien. Minulle tämä järjestely sopii.

No, toivotavasti klydät halukkaan naisen, jolle järjestely sopii. Itse teen töitä kotona ja kyllä siinä pari lastakin hoituisi samalla, mutta kotitöihin haluan silti myös toisen osapuolen panoksen (ja sen kyllä saankin ilman erillistä pyytämistä).

Pätee ainakin minuun.

Kokkaan ja leivon omaksi ja kumppanini iloksi, teen itse jos en nyt kaikki niin ainakin ison osan omista vaatteistani, osaan ajatella käytännöllisesti --> pidän toisin sanoen taloutemme finanssipuolen kunnossa.

Uusavuttomat naaraat jotka osaa vaan pitsan mikrossa lämmittää pitäisi kaikki laittaa kodinhoitokurssille.

Samaa voisi sanoa mihistä, jotka eivät osaa edes tiskiharjaa käyttää. Anteeksi vain, mutta olen kasvanut perheessä, jossa asetelma oli hyvin vanhanaikainen, eikä se todellakaan antanut jälkipolville hyvää esimerkkiä. Onneksi minulla ei ole veljiä, koska en todennäköisesti kärsisi katsoa vierestä, millaisia itsekeskeisiä kodintyranneja heistä olisikaan kasvanut. Ei sillä että he olisivat asian tunnustaneet, eihän toki: hehän vain haluaisivat olla kodin pää (päteä edes jollakin elämänalueella).

Anteeksi vaan ensimmäiselle kirjoittajalle, mutta eivät kaikki naiset aivan kaikkea purematta niele!

... and when she was bad, she was horrid.

Vierailija

´´Tukkanuottanen:
Miehen työ, asema ja mielipiteet ovat siis sinun perheessäsi ainoa asia, jolla on merkitystä. Nainen pysyköön kotona ja raatakoon selkä vääränä kodin ja lapsien puolesta, sillä välin kun sinä kannat rahaa taloon. Taidat kaivata naista, joka katsoo sinua ylöspäin, jolla ei ole halua eikä voimavaroja itsenäiseen ajatteluun? ´´

- Ei näin, vaan naisen niin itse halutessaan.

Naisen paikka on kotona (niin itse halutessaan) laspsista ja kodista huolehtien. Minulle tämä järjestely sopii.

´´No, toivotavasti klydät halukkaan naisen, jolle järjestely sopii. Itse teen töitä kotona ja kyllä siinä pari lastakin hoituisi samalla, mutta kotitöihin haluan silti myös toisen osapuolen panoksen (ja sen kyllä saankin ilman erillistä pyytämistä).´´

- Löytyiskö täältä halukkaita

´´Kokkaan ja leivon omaksi ja kumppanini iloksi, teen itse jos en nyt kaikki niin ainakin ison osan omista vaatteistani, osaan ajatella käytännöllisesti --> pidän toisin sanoen taloutemme finanssipuolen kunnossa.´´

- Eli olet siis Hekkeä nainen joka osaa ja kokkaa. Homma järjestyksessä.

´´Samaa voisi sanoa mihistä, jotka eivät osaa edes tiskiharjaa käyttää. Anteeksi vain, mutta olen kasvanut perheessä, jossa asetelma oli hyvin vanhanaikainen, eikä se todellakaan antanut jälkipolville hyvää esimerkkiä. ´´

- Miten niin ei antanut? Sinähän olet itse hyvänä esimerkkinä. Oppi on mennyt perille.

´´Onneksi minulla ei ole veljiä, koska en todennäköisesti kärsisi katsoa vierestä, millaisia itsekeskeisiä kodintyranneja heistä olisikaan kasvanut. Ei sillä että he olisivat asian tunnustaneet, eihän toki: hehän vain haluaisivat olla kodin pää (päteä edes jollakin elämänalueella).´´

- Höpö höpö... tosimies ei ole tyranni ja pätee myös kodin ulkopuolella.

´´Anteeksi vaan ensimmäiselle kirjoittajalle, mutta eivät kaikki naiset aivan kaikkea purematta niele!´´

- Tukkanuottanen on kiukkunen... Hehkeä kuuma täti.

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
Kultamuna
´´Tukkanuottanen:
Miehen työ, asema ja mielipiteet ovat siis sinun perheessäsi ainoa asia, jolla on merkitystä. Nainen pysyköön kotona ja raatakoon selkä vääränä kodin ja lapsien puolesta, sillä välin kun sinä kannat rahaa taloon. Taidat kaivata naista, joka katsoo sinua ylöspäin, jolla ei ole halua eikä voimavaroja itsenäiseen ajatteluun? ´´

- Ei näin, vaan naisen niin itse halutessaan.

Entä mitä teet, jos nainen ei halua? Kärsiikö egosi, jos naisesi sattuisi tienaaman enemmän kuin sinä? Ennen kaikkea, oletko valmis tekemään osuutesi kotitöistä? Pesemään pyykkiä, imuroimaan, lastaamaan astianpesukoneen? Koska minä en ottaisi miestä, joka ei eväänsä liikauta kotona ollessaan (paitsi sitä kaukosäädinkättä tietysti), tai edes kysy voiko olla avuksi...

´Kokkaan ja leivon omaksi ja kumppanini iloksi, teen itse jos en nyt kaikki niin ainakin ison osan omista vaatteistani, osaan ajatella käytännöllisesti --> pidän toisin sanoen taloutemme finanssipuolen kunnossa.´´

- Eli olet siis Hekkeä nainen joka osaa ja kokkaa. Homma järjestyksessä.

Käskystä en hyppää, mutta kyllä, osaan melkein mitä vain, ja jos en osaa niin opettelen. En myöskään pelkää tunnustaa, jos en jotain osaa.

´´Samaa voisi sanoa mihistä, jotka eivät osaa edes tiskiharjaa käyttää. Anteeksi vain, mutta olen kasvanut perheessä, jossa asetelma oli hyvin vanhanaikainen, eikä se todellakaan antanut jälkipolville hyvää esimerkkiä. ´´

- Miten niin ei antanut? Sinähän olet itse hyvänä esimerkkinä. Oppi on mennyt perille.

En silti menisi vanhempiani kovin avokätisesti kiittämään. Varsinkaan kun et minua tunne: pitäisivät vielä aivan höpsähtäneenä. Usuttaisivat vielä koiran kimppuusi (sikäli mikäli saavat houkuteltua sen ihmisten ilmoille saunanlauteitten alta), ja siinä sitä sitten oltaisiin.

´´Onneksi minulla ei ole veljiä, koska en todennäköisesti kärsisi katsoa vierestä, millaisia itsekeskeisiä kodintyranneja heistä olisikaan kasvanut. Ei sillä että he olisivat asian tunnustaneet, eihän toki: hehän vain haluaisivat olla kodin pää (päteä edes jollakin elämänalueella).´´

- Höpö höpö... tosimies ei ole tyranni ja pätee myös kodin ulkopuolella.

Pätee myös kodin ulkopuolella? Eli pompottaa kotona ja puutarhassa (tai työpaikalla) samalla vakaudella ja luotettavuudella?

´´Anteeksi vaan ensimmäiselle kirjoittajalle, mutta eivät kaikki naiset aivan kaikkea purematta niele!´´

- Tukkanuottanen on kiukkunen... Hehkeä kuuma täti.

No jaa... On minua ennenkin hehkeäksi haukuttu, kuumaksikin silloin tällöin, tädiksi harvemmin. Mutta ei kehut, jos ne niin haluaa ottaa (ja minähän haluan), silloinkaan ole tulivuortani sammuksiin saanut, onpahan vain lisännyt tulta kaminaan

Vierailija

´´Entä mitä teet, jos nainen ei halua? Kärsiikö egosi, jos naisesi sattuisi tienaaman enemmän kuin sinä? Ennen kaikkea, oletko valmis tekemään osuutesi kotitöistä? Pesemään pyykkiä, imuroimaan, lastaamaan astianpesukoneen? Koska minä en ottaisi miestä, joka ei eväänsä liikauta kotona ollessaan (paitsi sitä kaukosäädinkättä tietysti), tai edes kysy voiko olla avuksi...´´

- Mies tekee miesten työt ja ajallisesti yhtä paljon kun nainen kotitöitä.
Ei tienaava nainen mikään kirous ole, mutta ei mikään vättämättömyys, saatikka sitten elinehto.

´´En silti menisi vanhempiani kovin avokätisesti kiittämään. Varsinkaan kun et minua tunne: pitäisivät vielä aivan höpsähtäneenä. Usuttaisivat vielä koiran kimppuusi (sikäli mikäli saavat houkuteltua sen ihmisten ilmoille saunanlauteitten alta), ja siinä sitä sitten oltaisiin.´´

- En tunne taustaasi enkä vanhempiasi, mutta koirat ei mua yleensä pure. Aluksi saattaa räksytys käydä mutta lopuks häntä heiluu.

´´Pätee myös kodin ulkopuolella? Eli pompottaa kotona ja puutarhassa (tai työpaikalla) samalla vakaudella ja luotettavuudella? ´´

- Väärin! Tosimies pätee ja on oikeasti pätevä. Osaa innostaa muita, vaatii paljon muilta, mutta eniten itseltään.

´´No jaa... On minua ennenkin hehkeäksi haukuttu, kuumaksikin silloin tällöin, tädiksi harvemmin. Mutta ei kehut, jos ne niin haluaa ottaa (ja minähän haluan), silloinkaan ole tulivuortani sammuksiin saanut, onpahan vain lisännyt tulta kaminaan ´´
´
- Tulivuoren lailla hehkuva ´´kamina´´ saa aina tosimiehen innostumaan.

Vierailija

Minä pidän uusavuttomana ihmistä sukupuoleen katsomatta, joka ei osaa laittaa minkäänlaista ruokaa. Enkä mitenkään koe, että ruoanlaitto olisi uhka maskuliiniselle identiteetilleni, se laittaa kuka kulloinkin ehtii ja jaksaa jne.

Mukavinta on tietysti kokkailla yhdessä

Tie miehen sydämeen käy luonnollisesti rintalastan kautta

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
Kultamuna
´´Entä mitä teet, jos nainen ei halua? Kärsiikö egosi, jos naisesi sattuisi tienaaman enemmän kuin sinä? Ennen kaikkea, oletko valmis tekemään osuutesi kotitöistä? Pesemään pyykkiä, imuroimaan, lastaamaan astianpesukoneen? Koska minä en ottaisi miestä, joka ei eväänsä liikauta kotona ollessaan (paitsi sitä kaukosäädinkättä tietysti), tai edes kysy voiko olla avuksi...´´

- Mies tekee miesten työt ja ajallisesti yhtä paljon kun nainen kotitöitä.
Ei tienaava nainen mikään kirous ole, mutta ei mikään vättämättömyys, saatikka sitten elinehto.

Kärsiikö kysyä, mitä ne miesten työt nyky-yhteiskunnassa sitten ovat? Kun harvemmin enää tarvitsee halkometsään mennä ja lumetkin auraantuvat joko taloyhtiön puolesta tai vähintään naapurin lumilingolla? Vai viittaatko nyt ihan vaan siihen leivän tienaamiseen?

Oma kokemukseni muuten on, että ajallisesti jos mitattaisiin niin harvapa meistä tekee töitä (olivatpa ne sitten miesten tai naisten) niin paljon kuin oikeasti väittää tekevänsä. Lisäksi sukupuolten välillä on selvä ero: miehen liioittelevat työnsä määrää (huomaamattaan?) kun taas naiset vähättelevät niitä (yhtä lailla luonnostaan?). Tuota on ymmärtääkseni oikein tutkittukin, tieteellisesti siis.

´´En silti menisi vanhempiani kovin avokätisesti kiittämään. Varsinkaan kun et minua tunne: pitäisivät vielä aivan höpsähtäneenä. Usuttaisivat vielä koiran kimppuusi (sikäli mikäli saavat houkuteltua sen ihmisten ilmoille saunanlauteitten alta), ja siinä sitä sitten oltaisiin.´´

- En tunne taustaasi enkä vanhempiasi, mutta koirat ei mua yleensä pure. Aluksi saattaa räksytys käydä mutta lopuks häntä heiluu.

Riippuu kai karvaturrista. Ne on hyviä ihmistuntijoita

´´Pätee myös kodin ulkopuolella? Eli pompottaa kotona ja puutarhassa (tai työpaikalla) samalla vakaudella ja luotettavuudella? ´´

- Väärin! Tosimies pätee ja on oikeasti pätevä. Osaa innostaa muita, vaatii paljon muilta, mutta eniten itseltään.

Oikeasti pätevä - siis keneltä kysyttäessä?

- Tulivuoren lailla hehkuva ´´kamina´´ saa aina tosimiehen innostumaan.

Huomattu on. Onneksi olen yksiavioinen.

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
Espi000
Minä pidän uusavuttomana ihmistä sukupuoleen katsomatta, joka ei osaa laittaa minkäänlaista ruokaa.

Et paremmin sano! On totta kai ihan luonnollista, etteivät kaikki pidä ruuanlaitosta, mutta se, ettei osaa edes perunoita keittää, on häpeällistä niin miehille kuin naisille.

Enkä mitenkään koe, että ruoanlaitto olisi uhka maskuliiniselle identiteetilleni, se laittaa kuka kulloinkin ehtii ja jaksaa jne.

Ei se olekaan. Ennemminkin on kyse uusavuttomien miesten harrastamasta aivopesusta: kun ei itse osaa jotain tai pidä jostakin, se pitää totta kai leimata jollain lailla huonoksi, ettei oma arvostus kärsisi (omissa tai muitten simissä). Ruoanlaitosta pitäminen on sallittua miehille vain, jotka tekevät sitä ammatikseen (kuten myös esimerkiksi tanssi).

Mukavinta on tietysti kokkailla yhdessä

Hmm... Jos siitä siis tulee mitään, pienessä keittiössä kun ajatus eksyy helposti harhateille... Mutta yhdessäolo on ehdottomasti elämän parasta aikaa!

Vierailija

Kultamuna ja Tukkanuottanen ovat kuin kissa ja hiiri, mutta avattaret ovat ainakin lähellä toisiaan. Onko kysymyksessä saman koiran etu- ja takapää?!

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
s&s&s
Kultamuna ja Tukkanuottanen ovat kuin kissa ja hiiri, mutta avattaret ovat ainakin lähellä toisiaan. Onko kysymyksessä saman koiran etu- ja takapää?!

Hih. Saanko olla leikin kissa, vai pitääkö edellinen saalis sulatella ensin?

Vierailija
tukkanuottanen
s&s&s

Hih. Saanko olla leikin kissa, vai pitääkö edellinen saalis sulatella ensin?

Joo...oo sä vaan Mirri...Kultamuna ei paa pahakseen?

Kultamuna ja Tukkanuottanen ovat kuin kissa ja hiiri,

Kuinka olakkaan...ihan kuin oltais tukkanuottasilla.

mutta avattaret ovat ainakin lähellä toisiaan. Onko kysymyksessä saman koiran etu- ja takapää?!

Kumpi pää on kuumempi? Ylä- vai alapää?

H
Seuraa 
Viestejä2622
Liittynyt16.3.2005
tukkanuottanen
Oma kokemukseni muuten on, että ajallisesti jos mitattaisiin niin harvapa meistä tekee töitä (olivatpa ne sitten miesten tai naisten) niin paljon kuin oikeasti väittää tekevänsä. Lisäksi sukupuolten välillä on selvä ero: miehen liioittelevat työnsä määrää (huomaamattaan?) kun taas naiset vähättelevät niitä (yhtä lailla luonnostaan?). Tuota on ymmärtääkseni oikein tutkittukin, tieteellisesti siis.

Löytyisikö viitettä johonkin puolueettomaan tieteelliseen tutkimukseen?

Olemme melkein samaa mieltä Kokemukseni mukaan kummatkin liioittelevat työnsä määrää. Mutta erityisesti naiset.

tukkanuottanen
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt26.6.2005
H
tukkanuottanen

Löytyisikö viitettä johonkin puolueettomaan tieteelliseen tutkimukseen?

Olemme melkein samaa mieltä Kokemukseni mukaan kummatkin liioittelevat työnsä määrää. Mutta erityisesti naiset.

Hmm... Tähän hätään en osaa nimetä yhtään tutkimusta, mutta empiirisesti väittäisin kyllä miesten ainakin puhuvat töistään huomattavasti enemmän: mitä ovat saaneet aikaiseksi ja kuinka hyviä ovatkaan olleet. Kukas sitä kissan häntää nostais jos ei katti itse

Äidillinen neuvo Kultamunalle:
Varo pistämästä kaikkia rakkaimpiasi samaan koriin, ettei käy hassusti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23104
Liittynyt16.3.2005
Kultamuna

Tarvitseeko perhe sitten tänä päivänä paljonkin tuota suojelua?

Asiaan haratasti liittyen itse ehdotin vaimolle, että ottaisi pistoolin keittiön laatikkoon, kun häntä pelotti pimeässä muutettuamme maalle. Pelko oli kuulemma kuitenkin jotain niin abstraktia, ettei aseesta olisi ollut apua hänelle. Nyt se on onneksi tottunut hiljaisuuteen ja pimeään.

Naisen paikka on kotona (niin itse halutessaan) lapsista ja kodista huolehtien. Minulle tämä järjestely sopii.

Minä antaisin kyllä mielelläni perheen pään viran vaimolle, mutta ei se kelpaa. Eikä hän minunkaan komenneltavaksi suostu. Minusta parisuhde kaipaisi jonkinlaista henkistä johtajaa, on se sitten kumpi tahansa. Kun ei sitä ole, homma menee varsinkin laiskoilla ihmisille päämäärättömäksi ajautumiseksi. Kaksi tasavahvaa voi kyllä olla kavereita, mutta toimiva arkiyhteistyö vaatisi sellaisessa suhteessa aivan erikoislaatuiset luonteet.

Sekin olisi miellyttävää, että vaimo kävisi työssä kun minä hoitaisin lapsia. Mutta ei kuulemma käy. Ei, vaikka vaimo pääsee helposti tuplabruttotuloihin minun palkkaani verrattuna. Saa sitten nähdä mitä teemme kun kesän mittaan valmistun ja joudun muualle töihin.

Pätee ainakin minuun.

Minä taas arvostan muita juttuja. Kyllä kokkauskin on kivaa, mutta olen sen verran kranttu, että mieluummin teen itse ainakin paremmat ruuat.

Miksi, jo he eivät haluakaan oppia laittamaan ruokaa. Miksei naiset saisi ostaa valmisruokia, jos sellaisen moskan syöminen on vähemmän vastenmielistä kuin kunnon ruuan valmistus itse.

Mikä esimerkki heistäkin tulee jälkipolville?

Varmaan aivan yhtä hyvä, kun työnarkomaanina poissaolollaan loistavasta perheenisästä, joka "hankkii elannon" ja "suojelee" perhettään.

Kertokaa oma mielipiteenne ns. perinteisestä asetelmasta joko puolesta tai vastaan.

Äänestääkin pitäisi. En ole tossun alla, kun kerran ei vaimo tossunsa alle päästä. Onneksi sentään välillä saa vilkaista hameen alle . Olen sitten muuten vaan eri mieltä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat