Matikka pään kehittäminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli, onko mahdollista kehittää tämmöistä keskivertoa matikkapäätä parempaan suuntaan? Jos on niin kuinka? Ihan vaan laskuja laskemalla vai?

Kommentit (3)

Vierailija

asian ymmärtäminen suhteessa johonkin toiseen ilmiöön auttaa usein. matematiikka kun tarjoaa yleensä keinot jonkin asian kuvaamiseen. paljon yhtäläisyyksiä reaalimaailmaan siis on. esimerkiksi integraalit.

silmien avautuminen on yksi hienoimpia kokemuksia mitä voi olla

se vaatii kyllä hyvän opettajan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23122
Liittynyt16.3.2005
twoDogs
asian ymmärtäminen suhteessa johonkin toiseen ilmiöön auttaa usein. matematiikka kun tarjoaa yleensä keinot jonkin asian kuvaamiseen. paljon yhtäläisyyksiä reaalimaailmaan siis on. esimerkiksi integraalit.

silmien avautuminen on yksi hienoimpia kokemuksia mitä voi olla

se vaatii kyllä hyvän opettajan.

Matematiikkaa oppii laskemalla, tekemällä paljon raakaa työtä. Se on ainoa keino, jonka minä olen nähnyt milloinkaan toimivan. Hyvä opettaja voi lähinnä innostaa oppilasta tekemään tarvittavan työn, mutta varsinainen oppiminen, ne ahaa-elämykset, tapahtuu kyllä kynän ja paperin ääressä itse miettiessä. Usein tuon oivalluksen saamiseen vaaditaan niin paljon mekaanista työtä, että heikosti motivoituneen mielestä matematiikka on "konemaista laskemista ilman oivalluksia", vaikka syynä on vain se etteivät he viitsi tehdä tarpeeksi työtä oivaltaakseen.

Vierailija

Matemaatikon tärkein työkalu on sohva.

Teoriassa matematiikan oppiminen on helppoa, käytännössä vaikeampaa. Jos omaat hyvän mielikuvituksen, niin siitä on apua asioiden hahmottamisessa. Jos omaat hyvät systematisointitaidot siitä on vielä enemmän apua. Jos omaat aitoa kiinnostusta matematiikkaa kohtaan siitä on aivan mahdottomasti apua.

Tarkoitan, että kaikki on aina itsestä kiinni. Ihminen pystyy ihan mihin vaan, vain oma mielikuvitus on esteenä. Työtä täytyy tehdä, kuten tiedätkin.

Itse luulin aluksi olevani matemaattisesti lahjakas, en tehnyt töitä matematiikan eteen, opin asiat ilmankin. Jossain vaiheessa huomasin etten enää ymmärtänyt aivan kaikkea. Jouduin taas töihin, tein työtä jo huomasin taas ymmärtäväni. Tosin tällä hetkellä liikun taas heikoilla jäillä...

Sitä matematiikkapäätä voi todella parantaa. Jokaisessa tehtävässä on polku, jota kulkemalla päädyt lopulta oikeaan vastaukseen. Polkuja voi olla useampia. Tarkoituksena on vain, että opit tuntemaan noita polkuja, aina ei kannata kulkea samaa polkua.

Tärkeimmän harjoittelumuodon sanoit jo itse...

Uusimmat

Suosituimmat