Hyvä kysymys!

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mikä on sinut saanut Juomaan alkoholia ja polttamaan tupakkaa. Jos siis Poltat tai juot alkoholia.

Millon aloitit ja minkä takia?.

Mistä otit esimerkkiä?, Kertokaa vaan!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mites on oma laitasi? Kerro?

Nuorena kun on utelias, niin tuli maisteltua ja polteltua. Nyt en enää polta. Mutta maistelen silloin tällöin kalliita whiskyjä, nam nam.

Siis minun kohdallani oli kysymys nuoruuden "hulluudesta", uteliaisuudesta. Hyvin nuorena sitä kai kuvittelee olevansa kovinkin "aikuinen" jos juo viinaa että humaltuu ja tupruttelee tupakoita opetellen vetämään henkosia.

pssssst....poltin muutakin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Mikä on sinut saanut Juomaan alkoholia ja polttamaan tupakkaa. Jos siis Poltat tai juot alkoholia.

Millon aloitit ja minkä takia?.

Alkoholinkäytön aloitin kaverin bileissä joskus 16- tai 17-vuotiaana, muutamaa vuotta tyypillisiä ikätovereitani myöhemmin. Pitihän sitäkin kokeilla, jos ei muuten niin tieteellisen uteliaisuuden takia. Ei siinä mitään sen ihmeempiä syitä tai painostusta ollut. Minä olin kuitenkin tunnettu tyyppinä, joka ei sosiaalisiin muotteihin istu, ei sitten millään. Sittemmin toki huomasin alkoholin myönteiset vaikutukset vastakkaisen sukupuolen lähestymisessä, mutta se ei ollut syy ensimmäisiin kokeiluihin.

Tupakkaakin kokeilin joskus lapsena. Homma sitten jäi, kun se kerran oli epämiellyttävää ja järkikin sanoi että niissä porukoissa hengailu, joissa tupakoinnilla nostetaan statusta, johtaa vaikeuksiin elämässä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Huomasin joskus että punaviini maistuu hyvältä liharuoan kanssa, valkoviini banaanin kanssa ja konjakki kahvin kanssa. Olut maistuu kaverien kanssa. Tupakkaa en polta.

Vierailija

Tupakin polton lopetin juuri viime vuonna. Eikä mieli tee yhtään. Hajukin jo etoo. Olut ja viini ovat hyvää, kun niitä ottaa sopivasti sopivassa seurassa.
Viskit sitten erikseen juhlapäivinä. Kerran viikossa juhlistan ja poltan vihreällä ystävällä maustetun savukkeen.

Vierailija

En juo, koska se on rahan tuhlausta jos on jano niin juon vettä tai maitoa.
En polta koska se maksaa ja tärkein miksi pitäisi ottaa myrkkyä joka vie lopulta hautaan.
Ilman kumpaakin selviää hyvin. Tupakkaa en ole ikinä polttanut, alkoholia en ole juonut sitten rippikoulun ehtoollisen jälkeen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
Black Hawk
En juo, koska se on rahan tuhlausta jos on jano niin juon vettä tai maitoa.

Ei ryyppääminen rahasta ole kiinni, ei juomavahvuinen (40 %) viina juuri enempää maksa kuin maito. Eikä toisaalta alkoholiakaan yleensä janoon juoda, jos aivan täsmällisiä ollaan.

Mutta ei se juopottelu fiksua ole. Älä luule että kehoitan sinua juomaan.

Vierailija
tiäremiäs

Se rentouttaa. Vakituisesti en polta, vaan aina silloin tällöin. Viikonloppuna on mukava polttaa sikari ja rentoutua. Olutta voi mennä pullo kerrallaan aina saunajuomana ja kännit vedän n. 2 kertaa kuukaudessa riippuen vähän ajankohtaisista tapahtumista ja silloin voi mennä tupakkaa askillinenkin.

Päihteitä käytän sen takia koska ne ovat mukavia. Liikaa jos käyttää niin tuskin on mukavaa, enkä kyllä myöskään ymmärrä absolutisteja, sillä mielestäni elämästä tulee nauttia. Päihteethän eivät kuitenkaan kohtuullisesti nautittuna pilaa kuntoasi, mikäli pidät siitä muuten huolta. Elämänlaatu on tärkeämpää, kuin pituus. Mielummin elän 70 vuotta onnellista ja mukavaa elämää, kuin 80 vuotta kuivakkaana vihervasurina.

Vierailija
Froze
Froze

Päihteitä käytän sen takia koska ne ovat mukavia. Liikaa jos käyttää niin tuskin on mukavaa, enkä kyllä myöskään ymmärrä absolutisteja, sillä mielestäni elämästä tulee nauttia. Päihteethän eivät kuitenkaan kohtuullisesti nautittuna pilaa kuntoasi, mikäli pidät siitä muuten huolta. Elämänlaatu on tärkeämpää, kuin pituus. Mielummin elän 70 vuotta onnellista ja mukavaa elämää, kuin 80 vuotta kuivakkaana vihervasurina.

Yhdyn täysin Frozeen. Tietysti elämästä kuuluu nauttia, kukin omalla tavallaan. Itse juon kerran pari kuussa ja muutama sikari menee siinä sivussa

Vierailija

Alkoholia rupesin juomaan joskus 18 vuotiaana. Ympäristön painostus (kaveritkin kaikki joi sillointällöin) taisi olla se suurin syy. Alkoholi on kyllä aika vaarallinen aine monille jos sitä rupeaa kulumaan liikaa.
Tupakkaa aloin polttamaan noin 20 vuotiaana. Se alkoi tosi salakavalasti. Ensin joskus humalapäissään baarissa. Sitten tuli ostettua kotiinkin aski josta saattoi harvoin polttaa yhden. Pian sitä huomasikin polttavansa päivittäin. Olen pitänyt tästäkin vuoden tauon mutta jatkan edelleen. Tämä on kaikista turhin päihde mitä olen koskaan kokeillut ja ainoa jonka kokeilemista olen joskus ehkä jopa katunut.
Myöhemmin älysin sitten kaikenlaisen absulutisti linjan järjettömyyden ja olen kokeillut erilaisia vaihtoehtopäihteitä ihan vaan kokeilumielessä. Nämä kokemukset ovatkin avarteneet näkökantaani elämään aikalailla. Pistää ihmetyttämään miksi juuri nämä vaarallisimmat ja epäterveellisimmät päihteet eli tupakka ja alkoholi ovat täällä suomessa ne ainoat lailliset päihteet.

Vierailija

Miksi juon - aloitin juomisen:
´´Sitä tulee niin hyvä olo ja elämä näyttää paremmalta´´.
Kännisiä ideoita voi sitten selvinpäin työstää.
Seuran vuoksi myös. Sosiaalinen kanssakäynti kuihtuu ilma, kun valtaosa kavereista seurustelee kuitenkin tenaamalla.
Nykyään olen tinkinyt ´´sosiaalisesta kanssakäymisestä´´.

Nykyään en polta. Lopetin sen moneen otteeseen monia vuosia sitten.
Miksi aloitin polttamaan: Piti harjotella pehmeämmällä että pysty polttaa hasaa ja maria jotka tosin jäi pois murrosiän myötä.

Vierailija

Ekan kerran poltin tupakkaa joskus ala-asteella, maistu pahalta eikä tehny enään mieli. Sitten lukion aikana poltin noin vuoden ajan ja tajusin lopettaa.
Alkoholia aina olen käyttänyt hillitysti. Yläasteella oli taas sitten 'mukavaa' tutkia vanhempien lääkekaappeja.

Nykyään poltan jazztupakkaa silloin tällöin.

Vierailija
Froze
enkä kyllä myöskään ymmärrä absolutisteja, sillä mielestäni elämästä tulee nauttia.

Minä olen juonut ja lopettanut vuosia sitten. Absolutistin linjaa pidän ja nautin elämästä mielestäni enemmän kuin silloin kun join. En siis kärvistele absolutismissa.

Vierailija

Niinä harvoina kertoina, kun olen alkoholia juonut kunnolla, syy ei ole ollut mikään muu kuin sosiaalinen etiketti. Kokemuksen myötä sille syntyy oma viehätyksensäkin toki, mutta ei se riitä. Täytyy olla sosiaalinen tapahtuma, että humalaan viitsii.

Tupakointia sen sijaan vastustan itsestäänselvistä syistä 100%:sti, enkä ole sitä koskaan kokeillutkaan.

Vierailija

joo itse rupesin polttaa vaa sen takia et piti olla kova muun jengin silmissä!!!kyllä nyt harmittaa... röökii on poltettu nyt viistoista vuotta ja kaljaa yhtä pitkään vedetty!

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
buugie
Niinä harvoina kertoina, kun olen alkoholia juonut kunnolla, syy ei ole ollut mikään muu kuin sosiaalinen etiketti. Kokemuksen myötä sille syntyy oma viehätyksensäkin toki, mutta ei se riitä. Täytyy olla sosiaalinen tapahtuma, että humalaan viitsii.

Tupakointia sen sijaan vastustan itsestäänselvistä syistä 100%:sti, enkä ole sitä koskaan kokeillutkaan.

Näihin asioihin vaikuttaa, tällätteet asiat. ilmeisesti on sinun kaveripiirisi ollut tupakkakielteistä väkeä. Mikä on hyvä tietenkin.

Ihminen kopioi toisesta ihmisestä käytöstä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat