Helsingissä alkaa rottasota

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /01/419223

kuinka hyvin tollanen rotta soveltyy ravinnoksi, ajattelin että ei kannata hyviä rottia hävittää vaan käyttää ravinnoksi.

Esimerkiksi mun Sedällä on leipomo Helsinkissä. Eli vaikka lihapiirakkaan laittaisi rotanlihaa. Ei tietenkään tarvis asiakkaille kertoo mitään. Ei ne nyky ihmiset huomaisi sitä kuitenkaan, Koska ovat niin vieraantunut luonnosta.

Tai pitsan päälle näytteeksi voisi soveltua myös.

Sedän leipomonkin pihalla on on paljon rottia. Entäpä esimerkiksi pulut kuinka ne soveltuu eineksiksi?.

Onko tämä rottalaji isorotta vai mustarotta?

Kommentit (11)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

kuinka hyvin tollanen rotta soveltyy ravinnoksi, ajattelin että ei kannata hyviä rottia hävittää vaan käyttää ravinnoksi.

Esimerkiksi mun Sedällä on leipomo Helsinkissä. Eli vaikka lihapiirakkaan laittaisi rotanlihaa. Ei tietenkään tarvis asiakkaille kertoo mitään. Ei ne nyky ihmiset huomaisi sitä kuitenkaan, Koska ovat niin vieraantunut luonnosta.

Erinomaisen hyvin, varsinkin tuollaiseen käyttöön jossa liha jauhetaan ja maustetaan voimakkaasti. Olen ajatellut kokeilla, kunhan saan rotan verekseltään kiinni. Näyttää vain siltä, että meillä syksyllä asustellut rotta on aavistanut ajatukseni ja häipynyt talosta. No, ei voi sanoa että sitä kaveria varsinaisesti kaipaisin, edes pataan pantavaksi.

Sedän leipomonkin pihalla on on paljon rottia. Entäpä esimerkiksi pulut kuinka ne soveltuu eineksiksi?.

Sepelkyyhky on metsästäjien arvokas herkku. Kaupunkipulu, joka kuuluu sepelkyyhkyn sukulaislajiin kalliokyyhky, lienee mauttomampi ruokavaliostaan johtuen, mutta jos saat pulun kiinni, pane ihmeessä pataan.

Onko tämä rottalaji isorotta vai mustarotta?

Tietääkseni ainakin isorottia on Suomessa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
Espi000
Luulisin, että kaupunki- ja kaatopaikkarotissa olisi aika paljon myrkkyjä ja taudinaiheuttajia, vaikka olisivatkin maukkaita

Niin, jos alueella on rotanmyrkytyksiä, ei rottia kannata syödä. Myrkky ei tapa rottaa heti, ja jos joku syö myrkytetyn rotan voi käydä huonosti. En tiedä tappaako yhden rotan syöminen ihmistä, mutta en halua olla se joka kokeilee.

Taudinaiheuttajia nyt on kaikkien eläimien pinnalla. Niistä pääsee varmasti eroon, kun paistaa lihan läpikypsäksi. En tiedä voiko rotista saada trikiinejä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Ottaen huomioon, että "ihminen on sitä mitä hän syö", voisi kaupungin saasteissa elänyt ja jätteitä syönyt rotta maistua aika kaamealta. Parempi olisi kasvattaa itse rottia puhtaalla viljalla ja vihanneksilla, lihaa säännöstellen. (Kuulemma lihansyöjät maistuvat pahalta. Varokaa, vegaanit... )

Sitä paitsi esimerkiksi hyvin ruokitussa marsussa taitaa olla enemmän lihaa kuin rotassa. Eikun eläinkauppaan...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Niin eivätkös nämä rotanmyrkyt aiheuta rotalle sisäisen verenvuodon, niin että se ehtii ennen kuolemaansa mönkiä johonkin rakennuksen koloseen mätänemään. Että ei muuta kun kellareihin loukunviritykseen ja pannut tirisemään, mahtaako myrkky hajota paistettaessa?.

Tässäpä oiva ratkaisu köyhyys ja nälkäongelmaan, melkein yhtä hyvä kuin planktonin siivilöiminen parrallaan ravinnoksi suonsilmäkkeistä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
Pikku Gen
Ottaen huomioon, että "ihminen on sitä mitä hän syö", voisi kaupungin saasteissa elänyt ja jätteitä syönyt rotta maistua aika kaamealta.

Ja mitähän ne jätteet mahdollisesti ovat. Oikein arvattu, ihmisen ruokaa. Tuskin niissä mitään erityisen pahaa makua aiheuttavaa on, vaikka en minäkään usko rotan mikään ihmeellinen makuelämys olevan.

Parempi olisi kasvattaa itse rottia puhtaalla viljalla ja vihanneksilla, lihaa säännöstellen. (Kuulemma lihansyöjät maistuvat pahalta. Varokaa, vegaanit... )

Tuosta vaan puuttuu alkukantaisiin metsästysvaistoihin vetoava tunne siitä, että on ihan itse kellistänyt rotan olemassaolon taistelussa.

Kaipa se on kuin sorsaa söisi. Hyvää se on, kun sen on vaivalla itse metsästänyt, mutta en minä sitä kaupasta ostaisi edes kanan hinnalla.

Sitä paitsi esimerkiksi hyvin ruokitussa marsussa taitaa olla enemmän lihaa kuin rotassa. Eikun eläinkauppaan...

Mikähän tulee kilohinnaksi?

Vierailija
Espi000
Tässäpä oiva ratkaisu köyhyys ja nälkäongelmaan, melkein yhtä hyvä kuin planktonin siivilöiminen parrallaan ravinnoksi suonsilmäkkeistä.

Mitä luulet että köyhät syövät Intiassa?
Siitä oli yksi dokumenttiohjelmakin.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005
Dredex
Espi000

Köyhiä ja alimpaan kastiin kuuluvia olivat nämä rottia pelloista savustavat ihmiset. Saivat palkkioksi pitää pyydystämänsä rotat, jotka he söivät, muuta palkkiota ei tainnut paljon herua.

Eikös Intiassa myös hiiri ole pyhä eläin, niitä ruokitaan oikein luostareissa, ja siten ovat ihan melkoinen maanvaiva, kun tuhoavat viljavarastoja.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija
Dredex
Espi000

Läppä. Toki nälkäkuoleman partaalla käyttää ravinnokseen mitä tahansa jotenkuten syötäväksi kelpaavaa. Nälänhätäalueiden ongelmien pääasialliseksi ratkaisuksi rottien rouskuttamisesta ei kuitenkaan ole, vaikka monissa kulttuureissa jyrsijöiden käyttö ravinnoksi onkin arkipäiväistä ja joitain niistä pidetään suurenakin herkkuna.

Pelloilla eläviä rattuksia on todennäköisesti paljon terveellisempää mupeltaa, kuin kaupungeissa ja kaatopaikoilla eläviä lajitovereitaan, joissa saattaa olla myrkky sekä kemikaalijäämiä ja joissa vilisee taudinaiheuttajia(ainakin voisin näin kuvitella). Nuo pelloilla elävät rotat käyttävät pääosin ravinnokseen sillä pellolla viljeltäviä kasveja, eihän pellon omistajan muuten kannattaisi päästää paarialuokkaa pellolleen tarpomaan.

Uusimmat

Suosituimmat