Gallup: Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
Gravity

Mitä nyt sitten taas älykkyydellä tarkoitetaan? Älykyyksiä on ainakin pari eri laatua. Muistaakseni. Älykkyys riippuu myös vähän siitä missä päin maailmaa elää, siis millaisen kulttuurin lapsi on. Ja tietenkin siitä miten älykkyyttä mitataan.

Hehheeeee, minun älykkyyteeni on "lainehtivaa", "aaltoilevaa". Olen älykäs omalla alallani.

Jotta en äänestä. Ja sitten olen aina tykännyt että "omakehu" haisee aika paljon.

Vierailija
Gravity

Mitä tarkoitat? Olemme kaikki keskinkertaisia älykköjä.

Vierailija

Jos haluat todistaa sanasi, olepa hyvä ja muokkaa viestiäsi ja poista turhat toistot siitä kiitos. Itse vastasin myös kyllä, koska puhuttiin älykkyydestä yleensä yksilöimättä sen lajia, jolloin yleensä tarkoitetaan matemaattista älykkyyttä. Sen suhteen olen keskimääräistä älykkäämpi kaikkien tietämieni faktojen perusteella. Jos aletaan puhua esim. sosiaalisesta älykkyydestä, niin olen sen suhteen luultavasti aikalailla keskivertotyyppi. En tosin voi sanoa varmasti, koska sitä ei ole testattu.

Vierailija

Näyttää siltä, että tämä palsta houkuttelee puoleensa ihmisiä, jotka luulevat olevansa keskimääräistä älykkäämpiä

EDIT:viesti vaihdettu, koska tuli vahingossa tuplana

Vierailija
Gravity

Tarkoitetaanko tässä keskiarvoa vai mediaania?

Mediaania tyhmempiä voi olla vain tasan 50 % väestöstä, mutta keskiarvoa tyhmempiä vaikkapa 80 %.

Vierailija
Arla
Mediaania tyhmempiä voi olla vain tasan 50 % väestöstä, mutta keskiarvoa tyhmempiä vaikkapa 80 %.

Mediaania tarkoitin.

Vierailija

133 mensan testillä. Tohtorisetä totes vasta että 147 kielellinen äo mitattiin 8v vanhana. Eli epätasasta on. Äitini sai muistaakseni 163 (eli neron paperit) Binet"n (saa nauraa paskalle kirjoitus asulle)Äo testistä, on lapsellisimpia typeryksiä joita tunnen. Baarissa tapasin viime kesänä nelikymppisen naikkosen joka tunki pöytään kavereineen näki muka naamasta heti että mun äo ei kovin paljon päälle sadan ole, vastasin 133 johon tämä sano että ei paljon ole, oli hänellä kuulemma 153. Hetken juteltuani syövästä tajusin että ajatteli karsinogeenin olevan yksittäinen aine... Että ei aina mee kuten pitäs, älykkyyden lisäksi ihminen tarttee oikean ajattelutavan ollakseen järkevä, se kehittyy vasta kun lukee jotain alaa tarpeeksi ja on tehnyt valtavan ajatuskoemäärän. Esim biologiaa ei ymmärrä ennen kuin on tajunnut että solut elävät ei yksilö. Kasvu ei ole
vain koon kasvua...

Yliopistolla vasta ollut myyjä joka myi aivopähkinöitä (siis sellaisia miss pitää pujotella joku helmi) kerto että mensalaiset ei oikeen pärjänny niissä.Mensan testithän eivät ole visuospatiaalisia vaan loogisia luonteeltaan. Mutta kuulemma proffatkaan ei näissä pähkinöissä hyvin pärjänny. Itekään en kummonen ollu vaikka visuospatiaaliset testit paperilla hyvin on menny.

Vierailija
Gravity

Ainakin mediaanihenkilöä älykkäämpi fysikaalisten
ongelmien ratkomisessa. Ja perskuleen viisaskin, kun tiedän
muun muassa kaiken. Muuten olen kuin epäsosiaalinen
norsu sosiaalisessa posliinikaupassa. Tulee verbaalisesti
töksäyteltyä.

Oli joukossa itseen kohdistuvaa sarkasmia. Halukkaat
saavat kykyjensä mukaan karsia mieleisensä kohdat.

Edit: ägh, itseironiaa, piti kai sanomani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat