Mielenkiintoisia avaruustekniikoita tai -missioita

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys,

Pitäisi kehittää kevään kestävälle avaruustekniikan kurssille jokin tutkielma-aihe. Kurssi on yliopistotasoinen mutta ei liity tutkintooni oikeastaan mitenkään, olen siellä lähinnä pelkän puoliharrastusmuotoisen kiinnostuksen vuoksi.

Oman periaatteeni mukaan, nyt kun näin pitkälle on päästy opiskelemaan, niin tottakai pitää käyttää mahdollisuus hyväksi ja hakea sivistystä myös itseä kiinnostavista aiheista, vaikka niistä ei varsinaisesti valmistumisessa tai työelämässä hyötyä tulisikaan olemaan.

No, tosiaan, ongelmana on ihan järkyttävä runsaudenpula. Auttakaa nyt minua päättämään jokin hyvä aihe, heitelkää vaikka ehdotuksia. Työn teen tottakai itse, enkä ole oikeastaan ihan varma että voiko tälläisellä threadilla mitään toimivaa apua saadakaan. Aiheenvalitsemisen ongelmanhan mainitsin jo.

Harjoitustyöt ovat perinteisesti käsitelleet avaruusjärjestöjen missioita, jotakin avaruustekniikan teknologiaa tai ideatasolla olevaa sunnitelmaa. Tärkeintä aiheessa on, että se liittyy tekniikkaan (jotkut työt sisältävät liikaa astrofysiikkaa) ja että se olisi sovellettavissa avaruuskäyttöön. Jos kyseessä on suuri avaruusalusmissio (esim. Voyagerit, Cassini jne) niin aiheen täytyy olla hyvin rajattu esimerkiksi sensoreihin, tehojärjestelmään tms. Jos taas kyseessä on missio, josta on vähemmän tietoa saatavilla, niin tutkielma voi käsitellä koko missiota.

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat