Terveyden kannalta hyvä kunto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitkä urheilusuoritukset pitäisi mielestänne pystyä tekemään, jotta voisi sanoa olevansa terveyden kannalta hyvässä fyysisessä kunnossa.

Itse olen 30-kymppinen mies ja saanut esim. viime vuonna Cooperin testissä rikki 3000 m. Yhteensoittoon olen saanut juostuksi 10 km, tosin en kummoiseen aikaan, enkä pitempää matkaa ole yrittänytkään.

Penkkipunnerruksessa olen kuntosalilla saanut rikki oman painon n. 80 kg. Etunojapunnerruksia jaksan tehdä reilut 30, ja leuanvetoja reilut 10, tekniikan puhtaudesta riippuen.

En siis ole kilpaurheilija, mutta joko olen terveyden kannalta hyvässä kunnossa?

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä, kunhan siihen kuuluu myös lihastasapaino ja notkeus ,refleksien ja tasapainon/koordinaation luulisi tulleen sinun harjoittelumäärällä kuntoon ihan siinä sivussa.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Kyllä, yhdyn edelliseen.

Toisaalta "terveyden kannalta" hyvä kunto on eri asia yksilön ja keskiarvon kannalta. Yksittäinen ihminen voi laskea sairausuriskejään ja parantaa elämänlaatuaan urheilemalla nimenomaan monipuolisella treenillä, joka motivoi tarpeeksi. Hyvin harva yksittäinen laji pystyy tähän.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Koitin eilen selkä- ja vatsalihasliikkeitä. Sain 5 liikkeen sarjoissa tehtyä juuri ja juuri 20 kumpaakin. Ja otti koville kun alkoi pyörryttämään aina kun oli paikallaan. On nimittäin vieläkin aika hellänä selkä ja vatsa. Vitsi vitsi.

Uusimmat

Suosituimmat