Kullankaivuu venäjän lapissa...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onkohan mahdollista...samaan malliin, kuin Suomen lapissa.Toinen mielenkiintoinen asia olisi Raakut, eli jokihelmisimpukat...Lutto joessa niitä oli kuulemma paljonkin, eikös se mene osaksi Venäjän maan puolella...Miten lienee, oliskohan mahdollista saada lupia "seikkailuun" ko. alueelle, vaikkapa kesäksi.onko kellään tullut ajateltua asiaa?

Kommentit (9)

Vierailija

Minua on aina kiinnostanut kaiken sorttinen malmien ynm kaivelu perinteisellä pilkkakirveellä/hakulla mikälie, enpäs ole koskaan päässyt kokeilemaan

Vierailija

Mua taas kanssa kiinnostais mennä tuonne Venäjän karjalaan vaeltelemaan. Siellä kun on täysin suomalaiselta metsäteollisuudelta säästyneitä alueita. Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
Tollukka
Mua taas kanssa kiinnostais mennä tuonne Venäjän karjalaan vaeltelemaan. Siellä kun on täysin suomalaiselta metsäteollisuudelta säästyneitä alueita. Onko kellään kokemuksia?

Löytyy niitä Suomestakin. Kaikki kansallispuistot nyt ainakin.

Vierailija

Raakkuparkoja joutunee tappamaan satoja ennen ensimmäistäkään helmeksi kutsuttavaa näppyä. Kuolevan lajin saisi jättää rauhaan lajinsa loppuun asti.
Muut kultamaat onkin lähinnä poroille . Venäjän jäkäliköt reheviä ja saaneet olla porojen liikalaiduntamisesta rauhassa.
Katsokaa hienoa google earth sateliittikuvaa maamme rajoilta. Tunturit mustia meillä kun taasen Venäjän ja Norjan tunturit jäkälää valkoisenaan.

Vierailija
pekka
Tollukka

Löytyy niitä Suomestakin. Kaikki kansallispuistot nyt ainakin.

Suomen kansallispuistot on pikku puistikkoja Vienankarjalan metsiin verrattuna.

Vierailija
Tollukka

Ei muuten mutta pari vuotta sitten olin yhdellä off road safarilla mukana. Samanlaiselta ne metsät siellä näyttää kun täälläkin, ihme sinänsä, kaikki hienot (maisemaltaan tms.) leiripaikat on vaan täynnä roskaa. Ilmeisesti venäläisetkin retkeilijäkansaa

Vierailija
Lithium

Ei muuten mutta pari vuotta sitten olin yhdellä off road safarilla mukana. Samanlaiselta ne metsät siellä näyttää kun täälläkin, ihme sinänsä, kaikki hienot (maisemaltaan tms.) leiripaikat on vaan täynnä roskaa. Ilmeisesti venäläisetkin retkeilijäkansaa

Outoa, Suomen Luonto -lehdessä oli joku vuosi sitten juttua, kun olivat käyneet jossain siellä Arkangelissa päin, ja metsä oli ollut niin vaikeakulkuista, etteivät meinanneet eteenpäin päästä. Massiivisia kaatuneita puunrunkoja poikittain ja tiheää nuorta viidakkoa siellä, mihin aurinko pääsi paistamaan. Sanoivat, että täysin erilaisia, kuin Suomen metsät.

Vierailija

Varmaan, ehkä, jos niin kauas lähtee. Itse lähinnä aattelin että meinasit näitä Suomella ennen olleita alueita. Mutta faktahan niiden osalta on se että vaikka ovatkin Suomen metsäteollisuudelta välttyneitä, niin Venäjän metsäteollisuus on hoitanut sen puolen kuntoon. Kattavasti Mutta ei siinä mitään, venakoiden telakoneet on hauskan näköisiä katsella.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

Raakku on rauhoitettu, ainakin Suomessa, joten sakkoja tulee jos aiotte helmenkalastajaksi.
Metsästys ja kalastus kyllä kiinnostaisi Vienan ja sen pohjoisilla alueilla, täytynee joskus yrittää päästä samoilemaan niihin maisemiin.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Uusimmat

Suosituimmat