DNA-testit kaikilta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Keskusrikospoliisin päällikön Rauno Ranta haluaisi kaikilta DNA-näytteet. Kauanko veisi aikaa ottaa ja DNAittaa viisi miljoonaa suomalaista?
Ja kauanko aikaa menisi siitä, kun kaikilla olisi mikrosiru ihon alla, johon kaikki edellinen elämä taltioitu pankkitiliä myöten..

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/01/420927

...mistä näitä hörhöjä aina löytyy...

Kommentit (5)

Vierailija

Mutta kai Suomessakin otetaan verikokeet sairaalassa vastasyntyneiltä lapsilta? Jotta siellä on DNA tallessa. Niistä on suuri apu toisinaan.

Meillä on muutaman kerran poliisi pyytänyt DNA näytteitä yhdestä sairaalasta täällä. Joskus on saanut, joskus ei. On kai riippunut siitä kuinka vakavasta rikoksesta on kysymys.

Vierailija
Stalker
Keskusrikospoliisin päällikön Rauno Ranta haluaisi kaikilta DNA-näytteet. Kauanko veisi aikaa ottaa ja DNAittaa viisi miljoonaa suomalaista?
Ja kauanko aikaa menisi siitä, kun kaikilla olisi mikrosiru ihon alla, johon kaikki edellinen elämä taltioitu pankkitiliä myöten..

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/01/420927

...mistä näitä hörhöjä aina löytyy...

Niinpä. Ei aikaakaan, kun näiden poliisi-idioottien ajatuksia alettaisiin toteuttamaan, niin rikolliset joutuisivat aina keikan jälkeen polttamaan tai räjäyttämään keikkakohteen, jottei DNA:ta löydettäisiin. Sepä olisi kivaa

Vierailija

En tiennytkään että niitä säilytetään. Siis minun DNA-näytettäni säilytetään jossian sairaalassa? Olisiko minulla oikeus saada näytteeni hävitetyksi mikäli niin haluaisin?

Vierailija
Stalker

Arvioisin että n. 20 vuotta länsimaissa. Ei siis pelkästään itse prosessissa, vaan sirujen yleistymisessä.

Vierailija

Erityisen mielenkiintoista kansalaisten valvonnan lisääntymisessä on se, että yleensä samaan aikaan viranomaisten toiminta muuttuu yhä salaisemmaksi. Kuka valvoisi valvojia?

Uusimmat

Suosituimmat