Mitä H******iä! Kaunein kuva ketju poistettu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuvien linkittäminen on sitten kiellettyä.

Kävimme (minä geena Desi, Perenna ja saaattoi siinä joku muukin olla, en muista) eilen illalla aiheesta keskustelua ketjussa "Kaunein kuva". Tavasimme tekijänoikeuskomitean suosituksia asiasta.

Nyt koko ketju kuvineen, keskusteluineen on poistettu! Miksi kysyn minä? Ketjussa oli paljon hienoja kuvia, jotka löytyivät netistä ja jotka oli linkitetty suoraan sivulle ellei nyt aivan lain mukaan, niin ainakin hyvää tapaa noudattaen (lähen kaikissa kuvissa oli oikeudenhaltijan nimi ja kuvan osoitetiedot näkiösällä).

Moderaattori_3 harjoittaa ei, valtaa, vaan mielivaltaa! Jos se ketju poistetaan, niin saman linjan mukaisesti pitää poistaa kaikki ne _ketjut_, joissa kuvia on. Siis todella kaikki ketjut, ei pelkkiä kuvia!

Ding Dongin hienot kilpailut historian vuosista tulivat tällä samalla mModeraattori_3:n päätöksellä kielletyiksi ja Ding Dongista oikea multirikollinen, koska kilpailukuvissa ei ollut vain yhtä kuvaa vaan monta! Hyi sinua Ding Dong!

OWNAA kuva -ketju. Sehän suorataan vilisee rikollisia. Ei koko ketju pois vain ja syylliset linnaan.

Jos palstalle on jätetty mahdollisuus liittää kuvia, niin palstan ylläpitäjä valvokoon tarkemmin, ettei oikeudettomia kuvia liitetä palstalle. Vastuu on nimenomaan palstan pitäjällä ei meillä käyttäjillä.

Jos jossain on laiton kuva, poistakaa se, mutta esimerkiksi Kaunein kuva ketjussa oli paikoin hyvää keskustelua miksi se piti poistaa saman tien kuvien kera?

Kuitenkin palstalla sallitaan poliittinen, rasistinen ja muutenkin asiaton trollaus, jopa kannustetaan siihen sillä, ettei siihen millään lailla puututa!

PRKL, nyt ottaa pattiin.

Juuri äsken oli tullut nimimerkki Testerin uusi ketjun avaus vapaa sana puolelle! Jos näin on, niin poistakaa sitten kaikki ketjut, joissa kuvia on. Jään odottelemaan!

Edit: Eikä siinä mitään, en suinkaan puolusta tekijänoikeuksien rikkomista, päinvastoin olen niistä itsekin sairaalloisen tarkka. Yhdenmukainen kohtelu on se, mitä haen

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Nyt kyllä ihan suoraan suomeksi sanottuna vituttaa. Siinä on modella työtä kun poistaa kaikki kuvalliset ketjut, myös ne joissa on vain yksi kuva. Keskustelusta viis jos noita ah niin pyhiä internettekijänoikeuskäytäntöjä on jonkun pölkkypään mielestä rikottu. VOI HELEVATA!

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Phony
Ding Dingin hienot kilpailut historian vuosista tulivat tällä samalla mModeraattori_3:n päätöksellä kielletyiksi ja Ding Dingista oikea multirikollinen, koska kilpailukuvissa ei ollut vain yhtä kuvaa vaan monta!

Mielestäni minun pääni on vieläkin veden pinnan yläpuolella tässä asiassa, eli uskoisin ja toivoisin että historiakilpailuihin ei kajota.

Olen joko tehnyt montaasikuvani itse tai käyttänyt niin vanhoja kuvia, että niiden copyrightit ovat jo rauenneet tai kuvaajat ainakin jo kuolleet. Tai sitten olen muokannut kuvia tai valinnut kuvan osia, joista ei alkuperäistä kuvaa enää tunnista. Ainakaan en kertaakaan ole käyttänyt ns. taidekuvia, joiden tekijät ovat tarkkoja copyrighteistaan.

Jos ylläpitäjät pyytävät, voin vastedes varmuuden vuoksi välttää kaikenlaisia rajatapauksia kuvieni valinnassa.

Vierailija

Ding Dong

Ei toki, pitäisihän sinun minut jo tuntea. Sarkasmi ja ironia on tyylilajeja joita yritän viljellä, kuitenkin niissä onnistumatta. Toivon todella, että sinä, suurin rikollinen meistä kaikista, jatkat valitsemallasi linjalla!

Minä taidan pitää tauon kirjoittelussa, saas nähdä! En toki tänään vielä lopeta, tämä on mielenkiintoista!

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Phony
Ei toki, pitäisihän sinun minut jo tuntea. Sarkasmi ja ironia on tyylilajeja joita yritän viljellä, kuitenkin niissä onnistumatta. Toivon todella, että sinä, suurin rikollinen meistä kaikista, jatkat valitsemallasi linjalla!

Kyllä minunkin oikeasti pitää miettiä omaa linjaani ja välttää ainakin kuvien selityksissä viljelemästä kiellettyjä kuvia.

Tähän asti en mielestäni ole rikkonut lakia, joten siksi halusin kertoa tätä ketjua lukeville modeille etteivät poistaisi historiakilpailuketjua.

Vierailija
Phony

Tähän asti en mielestäni ole rikkonut lakia, joten siksi halusin kertoa tätä ketjua lukeville modeille etteivät poistaisi historiakilpailuketjua.

Tuota toivon minäkin. Kilpailu on kovin hauska vaikka en ole vielä ehtinyt osallistua. Näitä kommentteja ja pähkäilyjä onkin ollut sitten riemastuttavaa lukea kilpailuun liittyen.

Ihmettelen minäkin tuota "Kaunein kuva"-säikeen poistoa. Luulisi että tuollainen olisi vain mainosta kuvaajille itselleen? Jos nyt nettiin jokin kuva laitetaan niin eikö sitä tosiaan saa lainata toiselle nettisivulle? Jos ei niin saakohan tuohon kuvaan laittaa enää edes linkkiä?

Minusta oli mukava käydä katsomassa näitä "Kaunein kuva"-kilpailun kuvia.
Aihevalinnat olivat hyviä ja en voinut muuta kuin ihailla niin kuvien laatua ja taiteellisuutta kuin palstalaisten makua tunnelman tavoittamisessa.

Mutta toki lehti päättää mitä tekee nettipalstansa suhteen. Olisi vain mukavaa tietää että millä ihmeen tavalla tuossa säikeessä syyllistyttiin mahdollisesti tekijänoikeuslain rikkomiseen?

Vierailija

No jopas oli raju reaktio. Olisivatko jo aikaisemmin miettineet tätä vai minäkö sen aikaansain?

Balthasar, nuo tekstiin upotettavat toisten kuvat eivät ole ihan ongelmattomia tekijänoikeuksien kannalta. Sellaiset linkit, joita napsauttamalla siirrytään sille sivulle, jolla kuva on, sen sijaan ovat aina ok.

Vierailija
Perenna
No jopas oli raju reaktio.

Taitaa Phony olla muslimi?

Ehkäpä ylläpito vain "OWNASI" kaikki kauniit kuvat..

Vierailija

mä puolestani palautin viestini toisinnon, joka ei luonnollisestikaan ole alkuperäisen veroinen, mutta vastaa käsittääkseni sitä täysin... pahoittelen osittain aiheuttamaani häiriötä erittäinkin syvästi...

Vierailija
Perenna

Balthasar, nuo tekstiin upotettavat toisten kuvat eivät ole ihan ongelmattomia tekijänoikeuksien kannalta. Sellaiset linkit, joita napsauttamalla siirrytään sille sivulle, jolla kuva on, sen sijaan ovat aina ok.

Selvä, kiitos tiedosta. Uskallanpahan siis vielä linkkejä laittaa ilman että lerppahattumiehet tulevat jyskyttämään oveani.

On tästä tyhmyydestä jotakin hyötyä sentään. Ikinä en ole viitsinyt opetella laittamaan kuvia tänne. Nyt näyttää siltä että muut lähtevät lusimaan ja minä jään juttelemaan keskenäni palstalle. Hienoa. Ei tule ainakaan pahempia riitoja kun olen asioista samaa mieltä itseni kanssa.

"Perenna": Vuodatukseni ei ole millään tavalla kohdistettu sinua kohtaan. Vastasit asiallisesti kysymykseeni. Olen vain kettuuntunut näin tulkinnanvaraista lakia kohtaan.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

Kuinka se moderaattori nyt hoksasi ruveta näitä kuvasäikeitä hävittämään,
miksei tehnyt sitä jo silloin kun ne luotiin?
Onko joku taho alkanut peräämään oikeuksiaan noista kuvista, meinaako haastaa
lurjukset oikeuteen ja rahastaa isotkin maksut tekijänoikeuslain perusteella?

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija
Pokasaha

Tätähän me kaikki mietitään!

Mutta joka tapauksessa tämän kannanoton jälkeen kaikki ne ketjut, joissa on kuva on poistettava!

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Phony
Pokasaha

Tätähän me kaikki mietitään!

Mutta joka tapauksessa tämän kannanoton jälkeen kaikki ne ketjut, joissa on kuva on poistettava!

Njääh. Riittää kun poistetaan ne viestit, joissa on kuva. Muutenhan tätä palstaa voisi terrorisoida loputtomiin plänttäämällä kuvia jokaiseen keskusteluun, josta haluaa päästä eroon.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Njääh. Riittää kun poistetaan ne viestit, joissa on kuva. Muutenhan tätä palstaa voisi terrorisoida loputtomiin plänttäämällä kuvia jokaiseen keskusteluun, josta haluaa päästä eroon.

Niinpä!

Mutta juuri niin moderaattori_3 halusi toimia. Poistetaan koko ketju, ei pelkästään kuvia (tai niitä viestejä, joissa oli linkki kuvaan/kuviin)

Tätä palstaa on terrorisoitu loputtomasti poliittisilla/rasistisilla/Sukupuolisiveettömyyttä loukkaavilla kirjoituksilla/linkeillä.

TEHKÄÄ LOPPU TÄSTÄ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat