Kaunein itse otettu/tehty kuva

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun tuo toinen ketju suljettiin tekijänoikeussäännösten vuoksi, sen mukana meni myös ehdotus jota ainakin Noor (muistaakseni) piti hyvänä. Eli aloitetaan kilpailu, jonne voi lähettää OMIA kuviaan, joko valokuvia tai tietokonerafiikoita/3D-mallinnuksia. Tällöin tekijänoikeudet kuuluvat lähettäjälle, eikä Tiede -lehtikään joudu ongelmiin. Säännöistä voidaan keskustella, jos tarpeeksi moni pitää ehdotusta hyvänä.

Sivut

Kommentit (24)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Voisikohan tähän kilpailuun ottaa mukaan itse tehdyt kuvamontaasit, joiden osat voivat olla itse tehtyä grafiikkaa, itse otettuja tai kavereiden ottamia kuvia, sekä netistä löytyneitä vanhoja kuvia jotka eivät enää ole tekijänoikeuksilla suojattuja.

Vierailija

Mielestäni tuollainen materiaali kuuluu kategoriaan "tietokonegrafiikka", eli ei minulla ainakaan ole mitään tuota vastaan.

Edit. Huomasin juuri että sen edellisen ketjun poistamisen myötä minulta katosi miltei 60 lähetettyä viestiä tuosta lähetettyjen viestien määrästä. Tämä on NIIN väärin

Vierailija

Olen edelleen mukana.

Omat kuvat kehiin!

Haluan sitten myös, että moderaattori_3 tutkii kaikkien kuvien tekijänoikeudet ja poistaa heti koko ketjun, jos tekijänoikeudesta on epäselvyyttä!

Kai moderaattori_3 jo nyt tajusi, mihin suohon astui!

Minä ainakin aion olla piikki lihassa koko ajan!

Vierailija

Olen myös mukana, mutta kilpailut pitäisi sitten käydä iltaisin tai viikonloppuisin, muuten on vähän vaikea päästä käsiksi omiin kuvauksiin.

Vierailija

Olisi oikeastaan ihan hyvä, jos omia kuvia laitettaessa kilpailut kestäisivät aina kerrallaan vaikka muutaman päivän. Kaikki ehtisivät siinä ajassa etsimään omia hienompia tuotoksiaan tai mahdollisesti jopa tekemään jotakin aiheeseen sopivaa.

Vierailija

Hyvä idea. Joku kertoo aiheet, voisi olla sitten useampikin, ja tiedepalstalaiset lähtisivät kameroineen maailmalle näpsimään aiheisiin liittyviä kuvia. Ja tulokset kerätään tänne

Tosin Aylan ehdottama tapa, eli pelkkä linkki kuvaan, toimisi myös, silloin voisi jatkaa kisaa entiseen tapaan.

Vierailija
Noor
Hyvä idea. Joku kertoo aiheet, voisi olla sitten useampikin, ja tiedepalstalaiset lähtisivät kameroineen maailmalle näpsimään aiheisiin liittyviä kuvia. Ja tulokset kerätään tänne

Tosin Aylan ehdottama tapa, eli pelkkä linkki kuvaan, toimisi myös, silloin voisi jatkaa kisaa entiseen tapaan.

Kaitpa tuo kisa voisi noin jotenkin toimiakin jatkossa. Onpahan vain jotenkin surullinen ja masentunut olo. Nuo poistettujen ketjujen kuvat antoivat ainakin minulle monta elämystä.

Itselläni ei mitään järjellisiä kuvia olisi tuollaiseen omien kuvien kisaan laittaa; ellei sitten kisata siitä että kuka kännissä örveltää pahimmin tai kenellä handu skagaa krapulassa.

Vierailija

Tehkää joku aloitus kilpailusta tuolla minun mainitsemallani tavalla. Siis linkittää kuvat. Olisihan se tietenkin ehkä hieman outoa kun kuvat ei enää näkyisi kun ketjun aukaisee.
Mutta eihän se kauaa veisi kun linkkejä aukaisee. Jotta kyllä niinkin voi kilpailla. Silloin voisin olla joskus mukana kilpailuissa. Ja helpompaahan se on vain linkittää kuvia kuin laittaa ne tälle foorumille.

Esimerkiksi...pieni lapsi...
http://www.free4uwallpapers.nl/Home-10.htm

Ei tarvitse edes kuvia pienentää eikä isontaa. Sen kun linkittää vain, jonka sitten muut lukijat avaavat ja katsovat kuvaa.

Vierailija
Ayla
Tehkää joku aloitus kilpailusta tuolla minun mainitsemallani tavalla. Siis linkittää kuvat. Olisihan se tietenkin ehkä hieman outoa kun kuvat ei enää näkyisi kun ketjun aukaisee.
Mutta eihän se kauaa veisi kun linkkejä aukaisee. Jotta kyllä niinkin voi kilpailla. Silloin voisin olla joskus mukana kilpailuissa. Ja helpompaahan se on vain linkittää kuvia kuin laittaa ne tälle foorumille.

Ei tarvitse edes kuvia pienentää eikä isontaa. Sen kun linkittää vain, jonka sitten muut lukijat avaavat ja katsovat kuvaa.

Kyseessähän on täysin sama asia, kuin ketjunkin kanssa. Eli kuva oli kuvaketjussa näkyvillä vasta, kun avasi ketjun.
Tämä on varsinaista kaksinaismoralismia parhaimmillaan

Vierailija

No mutta kyllähän kaksinaismoralismi nyt tekijänoikeusloukkausepäilyn voittaa. Herranen aika, joku viaton, kuvia täysin ilman epäilyksiä nettiin laittanut ihminenhän saattaa vaikka saada sydärin kun näkee kuvaansa näin kaltoin kohdellun

Helvetin helvetti, itselläni on nettisivu pullollaan valokuvia, grafiikoita, 3D-mallinnuksia ja vaikka mitä kuvallista materiaalia mutta kuvissa lukee kaikissa MINUN copyrightini, laitan ne vielä luultavasti vesileimana kuvan pintaan niin ettei sitä edes voi leikata pois. Minä en elä siinä luulossa että oma domain suojaa kuvia käyttäjiltä, jotka haluavat linkittää niitä muualle. Eikä minua edes paljon kiinnosta vaikka he niin tekisivätkin, VAIKKA saankin elantoni visuaaliselta alalta.

ÄRSYTTÄÄ!

Vierailija
Harmiton
Ayla

Kyseessähän on täysin sama asia, kuin ketjunkin kanssa. Eli kuva oli kuvaketjussa näkyvillä vasta, kun avasi ketjun.
Tämä on varsinaista kaksinaismoralismia parhaimmillaan

No ei nyt taida olla ihan sama asia. Ownaa kuva ketjussa ja siinä kuvakilpailu ketjussa kun aukaisi ketjun, oli heti valmiina kaikki kuvat näkyvillä. olimme siis "lainanneet" tekijöitten kuvia. Olimme laittaneet kuvat "kiinni" tänne foorumiin.

Mutta jos lähettää linkkejä, niin silloin en ei kai varsinaisessa mielessä lainata/varasteta kuvanottajan kuvaa, koska ei itse kuvaan "kosketa" mitenkään. Linkkiin "kosketaan" silloin, ei itse kuvaan.
Kun tällainen ketju aukaistaisiin, ei olisi näkyvillä yhtään ainoata kuvaa. Vain osoitteet/linkki kuviin.

Onhan se eräänlaista "kaksinaismoraalia. Mutta jos haluamme jatkaa kuvien kanssa, niin pitää keksiä uusia keinoja.
Jotta miksi ei siis linkittää?

Mahtaisikohan sellainen "Ownaa kuva" ketju olla kelvollinen Tiede foorumille?

Olen huomannut että jotkut on ottaneet avataarinsa pois. Sinäkin Harmiton. Minulla on avataari/kuva jäljellä. Se on oma. Mutta jos valitteluja tulee jostan päin niin laitan kuvan joka on otettu takaa päin. Näkyisi vain pitkä tukkani takaa päin, ei muuta.

Vierailija
Ayla
Olen huomannut että jotkut on ottaneet avataarinsa pois.

Minä otan avatarini pois tasan siinä vaiheessa, kun joku pyytää minua tekemään niin. En todellakaan edes muista mistä se on otettu, se on ollut koneellani iät ja ajat.

Vierailija

Avatarin poisto on protesti kyseistä kaksinaismoralismia kohtaan.
On ensin tiedettävä, minkälainen kuva on sallittua pitää, jotta voi suunnitella jotain pitävänsä.

Kaikki kuvat eivät ole kiellettyjen listalla, joten olisi tieten toivottavaa, että ylläpito ilmoittaisi miltä osin kuvaketjut loukkasivat tekijänoikeuksia, jotta kyseiseltä voisi välttyä jatkossa.

Kuva on kuva, vaikka sen karkkipaperiin piilottaisi. En näe linkin lainaamista yhtään sen ihmeellisempänä toimena kuin kuvankaan lainaamista.

Jos tekijä ei halua kuvaa lainattavan, hän suojaa sen, ei suinkaan laita sitä yleiselle ilmoitustaululle internettiin, yleiseen jakoon.

Vierailija

Itse asiassa olen miettinyt tätä että omaakohan joku tekijänoikeudet tähän tähtikuvion symboliin mikä minulla on avattarenani. Tämähän on Aries eli Oinas. Valitsin sen siksi että niin mustavalkoisuudessaan, yksinkertaisuudessaan, sekä itsepäisyydessään kyseinen kuva on täydellisesti minä.

Vierailija
Harmiton
Avatarin poisto on protesti kyseistä kaksinaismoralismia kohtaan.
On ensin tiedettävä, minkälainen kuva on sallittua pitää, jotta voi suunnitella jotain pitävänsä.

Kaikki kuvat eivät ole kiellettyjen listalla, joten olisi tieten toivottavaa, että ylläpito ilmoittaisi miltä osin kuvaketjut loukkasivat tekijänoikeuksia, jotta kyseiseltä voisi välttyä jatkossa.

Kuva on kuva, vaikka sen karkkipaperiin piilottaisi. En näe linkin lainaamista yhtään sen ihmeellisempänä toimena kuin kuvankaan lainaamista.

Jos tekijä ei halua kuvaa lainattavan, hän suojaa sen, ei suinkaan laita sitä yleiselle ilmoitustaululle internettiin, yleiseen jakoon.

No en minäkään koskaan ole välittänyt noista eräistä netissä olevista "laista". Eikä varmaan moni muukaa välitä. Mutta näköjään asia on nyt kuitenkin näin. Jotta jos mieli tekee kuvilla edelleenkin leikkiä, niin silloin voi alkaa linkittämään kuvat.

Toden näköisesti se kuvilla leikittely loppui tähän. Jollei sitten hyväksytä uutta menetelmää leikkiä kuvilla. Ja kun ne kuvaketjut nyt näköjään poistettiin, niin ei ole sanottua että saataisiin aloittaa uudelleen vanhalla tavalla.

Hymyillään ja jatketaan kuvien kanssa. Vain pieni ero kuvien esittely tavassa. Kyllä se sujuisi hyvin. Kaikkeen tottuu aikanaan.

EDIT:

Kirjoitit näin: " En näe linkin lainaamista yhtään sen ihmeellisempänä toimena kuin kuvankaan lainaamista."

Jos linkkejä ei saisi lainata/aukaista, niin miksi ihmeessä linkkejä sitten on olemassa? Minun tietääkseni linkit on juuri sitä varten että ne aukaistaan ja katsellaan/luetaan. Ei se ole lainaamista sanan lainata varsinaisessa merkityksessä.

Melkein kaikki nettisivut on sivuillaan julkaisseet muitten linkkejä. Että miksei sitten täällä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat