OWNAA KUVAKETJU POISTETTU

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Juu niin Rebel , olin juuri kirjailemassa. Että eipä heitetä kirvestä kaivoon.
Mutta kuinkas sitten sattuikaan!

moderaattori_3

Vastaukset: 3
Luettu: 220 Foorumi: Vapaa sana Lähetetty: Tii Lok 11, 2005 9:29 am Aihe: OWNAA KUVA2

Eiköhän tosiaan pitäydytä yhdessä ketjussa aiheesta.

Ystävällisin terveisin

moderaattori_3

ILMEISESTI SE YKSIKIN KETJU OLI SITTEN LIIKAA

Kohtelias kiitokseni kaikille Ownaa-ketjuun osallistuneille. Kuten Mummokin asian ilmaisi, monelta mieliharmilta välttyi tunnelmoidessa ketjun kanssa. Ilmeisesti tulee edullisemmaksi syödä mielialalääkkeitä

Kiitos

Suukko Velolle

Taidankin päättää tämän Harmittoman osuuteni sitten tähän.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Kuten jo sanoin, ylläpito OWNASI komeasti kaikki kuvat..
Nyt voivatkin sitten alkaa harkitsemaan vakavasti toimintoa:
#näytä kaikki viestit kerralla.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Harmiton
Juu niin Rebel , olin juuri kirjailemassa. Että eipä heitetä kirvestä kaivoon.
Mutta kuinkas sitten sattuikaan!

moderaattori_3

Vastaukset: 3
Luettu: 220 Foorumi: Vapaa sana Lähetetty: Tii Lok 11, 2005 9:29 am Aihe: OWNAA KUVA2

Eiköhän tosiaan pitäydytä yhdessä ketjussa aiheesta.

Ystävällisin terveisin

moderaattori_3

ILMEISESTI SE YKSIKIN KETJU OLI SITTEN LIIKAA

Kohtelias kiitokseni kaikille Ownaa-ketjuun osallistuneille. Kuten Mummokin asian ilmaisi, monelta mieliharmilta välttyi tunnelmoidessa ketjun kanssa. Ilmeisesti tulee edullisemmaksi syödä mielialalääkkeitä

Kiitos

Suukko Velolle

Taidankin päättää tämän Harmittoman osuuteni sitten tähän.

Hetkinen... tarkoittaakos tuo sitä, ettet enää aio osallistua keskusteluihin, jos et saa rikkoa tekijänoikeuslakia kuvien kohdalla? Toivottavasti ei.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

No voi ****

Suuri ikävä on Ownaa-ketjuun! Ymmärsin, jotta linkin netistä löytyneeseen kuvaan saa laittaa, muttei itse kuvaa, ellei ole oma tai tekijänoikeuksien ulkopuolella.

Osia teoksesta saa edelleen lainata ja muokata, joten Dingin historiakollaasit ovat edelleen sallittuja.

Otin tuon Loreenskan avtarista pois, vaikka olisi ehkä ollut lystiä päästä DM:n, Harmittoman ja muiden kanssa Hämeenlinnan naisvankilaan samalle osastolle. Ayla olisi voinut sentään anoa turvapaikkaa Ruotsista.

Olisittekos lähetäneet meille viilakakkuja?

Ihme lakeja nykyisin, eihän kukaan rahallisesti hyödy jos ei häviäkään, jos joku kaunis kuva on linkitetty sivulle.

Mummo

Vierailija

Olemme kaikki suurrikollisia. Kakkua vaan kaikille!!!!!!

Mieluummin suklaakakkua tai sitten kermakakkua hyytelösokeroidulla vadelmapäällysellä

Saankohan itsekään pitää kauaa rakasta Polleani. Saan, sillä minä valitsin Pollen ja Polle valitsi minut; siihen ei ole kenelläkään väliin tulemista!

Vierailija
Aweb

Hetkinen... tarkoittaakos tuo sitä, ettet enää aio osallistua keskusteluihin, jos et saa rikkoa tekijänoikeuslakia kuvien kohdalla? Toivottavasti ei.

Ei tietenkään Aweb

Täytyyhän sinunkin päästä aina silloin tällöin näppäimistöjä rikkomaan.

Ja itseasiassa.. Olen kovin mielistynyt tähän Harmittomaan. Jopa siinä määrin, että verenpaineeni laskettua, voinen jatkaa..

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Jukka K. Korpelan mukaan:

Valokuvien suojan kestoon vaikuttavat käytännössä lainmuutosten siirtymäsäädökset. Vaikka nykyinen suoja-aika on joko 50 vuotta valokuvan valmistamisesta tai (jos valokuva on teos) 70 vuotta valokuvan ottajan kuolinvuodesta, niin aiemmin aika oli lyhyempi. Lainmuutoksissa, erityisesti muutoslaissa 35/1991 on rajoitettu sitä, missä määrin valokuvat, joilla aiemmin oli lyhyempi (alkujaan 25 vuoden) suoja-aika, tulevat laajennetun suojan piiriin. Käytännössä säädökset merkitsevät, että ennen 16.1.1966 julkistetut valokuvat jäävät suojan ulkopuolelle, elleivät ne ylitä teoskynnystä. Ks. Maria E. Rehbinderin kirjoitusta Valokuvateoksen ja valokuvan suoja (PDF-muotoinen).

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/t ... ml#lahioik

Eli esim. Mummon ja DM:n avattaret, jotka kuvattiin ennen vuotta 1966, ovat siis jo vapaita? Tämä minun uusi avattarenikin taitaa olla laillinen, sillä nuo elementit ovat hyvin vanhoista esineistä kauan sitten otettuja kuvia. Phonyn avattaren copyright on kai Phonylla itsellään.

Vierailija
Mummo

Otin tuon Loreenskan avtarista pois, vaikka olisi ehkä ollut lystiä päästä DM:n, Harmittoman ja muiden kanssa Hämeenlinnan naisvankilaan samalle osastolle. Ayla olisi voinut sentään anoa turvapaikkaa Ruotsista.

Nämä vanhemmat mimmit on kuulemma sallittuja nautintoja. Joten..

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Liittynyt on ainakin lukenut tekijänoikeuslain tarkkaan, koska on valinnut avattarekseen kuvan, joka on otettu tasan 50 vuotta sitten.

edit: oikeus raukeaa tosin vasta vuoden lopussa, joten siihen asti joudut jännittämään.

Vierailija
Ding Ding
Tämä minun uusi avattarenikin taitaa olla laillinen, sillä nuo elementit ovat hyvin vanhoista esineistä kauan sitten otettuja kuvia. Phonyn avattaren copyright on kai Phonylla itsellään.

Tiukasti tulkiten. Vaikka kuvat on otettu vanhoista esineistä, niin kuvan ottajalla on tekijänoikeus kuviin. JOten, jos et itse ole ottanut tuota avattaresi kuvaa, niin rikot tekijänoikeutta, koska värivalokuvat kuuluvat kaikki nykyisen aikajakson sisään.

Oma avattereni on myös siinä kinhtaalla. Olen käyttänyt olemaassa olevia hieroglyfejä sen koostamisessa, mutta onko se kuitenkaan oma itsenäinen teos... Siinäpä kysymys.

Vierailija

moderaattori 3...

Hmm.. Ilmeisesti haluaa vain katsoa

Eipä tuo olisi ollut pahitteeksi hiukan täsmentää, mistä moinen episodi, näin yställisesti tehtynä?
Jos on kanttia pilata toisten päivä, kuvittelisi, että olisi kanttia esittää myös perusteet moderoinnille.

Tämä tietenkin oletuksena, yställisyydestä. Sekä kunnioituksesta foorumin käyttäjiä kohtaan.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Phony
Oma avattereni on myös siinä kinhtaalla. Olen käyttänyt olemaassa olevia hieroglyfejä sen koostamisessa, mutta onko se kuitenkaan oma itsenäinen teos... Siinäpä kysymys.

Hieroglyfit ovat eräänlaisia kirjaimia. Voit käyttää niitä yhtä vapaasti kuin käytät roomalaisiakin kirjaimia.

Minun avattareni kuvan keskielementti on kuvattu aika hiljattain museossa (en minä). Siinä on keskiamerikkalainen yaba ding ding -koriste-esine. Irrotin sen kuvan taustasta, pienensin ja yhdistin muokkaamaani kolikkoon, väritin uudella värillä, varjostin ja korjailin vähän. Ehkä tuota voikin nyt pitää minun omana teoksenani, sillä alkuperäinen kuva on toiminut käytännössä vain tämän inspiraationa.

Tiedän kyllä, että kuolleita intiaaneja ei saisi ärsyttää.

Vierailija

Jos joku on kiinnostunut kunnioittamaan äskettäin menehtyneen ketjun muistoa, niin se onnistuu Kuukkelilla seuraavasti: ownaa kuva site:www.tiede.fi Sivujen sisältö löytyy sitten Kuukkelin cachesta.

Web Archive ei ollut arkistoinut juuri lainkaan tätä palstaa, joten sieltä ei paljon apuja löydy.

Vierailija

Huomenta
OWNAA KUVA- ketju oli paljon muutakin, kuin pelkkää kuvien postailua.
Se oli merkitykseltään aivan muuta. Siitä kehittyi kanava, jolla ja jonka kautta ihmiset pystyivät antamaan itsestään sellaista, mitä harvoin palstoilla näkee. Ketjussa ei kukaan vittuillut tai ivannut ketään: päinvastoin.
Taidokkaasti yhdistetyt teksti ja kuvakokonaisuudet kertoivat paljon. Paljon enemmän, kuin ensivilkaisulla sai selville.
Ketjun luonne muuttui ajan kuluessa. Siitä tuli tekijöilleen tärkeä.
Kuvilla ilmaistiin omia tuntemuksia hyvinkin tarkoin. Ketjun katsojamäärät olivat omaa luokkaansa, satatuhatta rikki ja joka päivä satoja kävijöitä.
Ketjussa kerrottiin tunteista, arkiaamuista, tavallisesta olemisesta, ilosta, surusta, ja ennenkaikkea rakkaudesta.
Tärkeistä elämän asioista. Ketju oli kuin psykologi. Siihen sai purkaa tuntojaan ja siinä ymmärrettiin toisia. Ketjusta sai sympatiaa. Se ilahdutti kaikkia ja sehän näkyi katsojamäärissä.

Sitten pilkunviilaajat astuivat kehiin. Tökerösti, mitään ennakkoon ilmoittamatta, ketju pyyhkäistiin KOKONAAN pois. Kuvat olivat ns. syy. Laki on tekijöilleenkin epäselvä, saatika sitten tavallisille kansalaisille. Ketju oltaisiin varmasti lopetettu tyylikkäästi jos siihen olisi annettu mahdollisuus. Ei annettu. Olisin itse halunnut tallentaa koko homman DVD:lle ja pitää sen.
Tästä jäi kyllä paskan maku suuhun.

Vierailija

Hyvää huomenta Rebel

Olet oikeassa kirjoittaessasi, että ketju oli meille tärkeä. Se oli. Erittäin tärkeä. Paikka jossa sai olla oma itsensä. Se oli kuin toinen koti, kommuuni, johon kaipasi viestiä toiselta. Paikka, jossa jaettiin arkisia ja ah.. etten sanoisi hyvinkin taivallisia iloja.
Ketjussa oli aina mukana rakkaus.. Se kosketti toisia hyvin vahvana. Ja harrastettiinhan siellä seksiäkin.. Kaunista sellaista.
Pienimuotoisesta erotiikasta puhumattakaan.
Päällimmäisenä mieleen tulee kuitenkin ilo. Sillä sitä ketju oli tulvillaan, iloa! Kuinka useasti minut kaivettiin suosta pimeän syksyn ja talven aikana..
Ja rakensin minä lumesta itsekin melkoisen trooppisen taivaan.. muistan. Monet naurut, miten hauskaa meillä siinä ketjussa oli.
Niin hauskaa, että voisin istua muutaman kuukauden nokkimassa.. Helposti! Kuvieni tähden. Sillä minä rakastan kuvia!

Vain muutaman kuvan tähden…

Tuo DVD ajatus olisi ollut loistava. Sellaisen minäkin olisin halunnut. Ketjussa oli miltei vuosi elävää elämää, kerrottuna tuhansin sanoin, niin kuin sen vain kuvin voi kertoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat