Ihanimmat sivistysSANAT?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä sitten rakastan sivistyssanoja.

Pidän erityisesti ihanaisesti soivista sivistyssanoista, kuten dekadenssi(rappio, turmellus), filantrooppinen(ihmisystävällinen) ja banaali(arkinen, tylsä).

Kerro oma suosikki sivistyssanasi, jotta voimme yhdessä nauttia niiden ihanasta soinnista. ?.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

No Phony se ehti lyödä pöytään minun lemmikkini. Mutta kai kaksi voi ilman riitaa olla samaan rakastunut?

Minä nokitan subsidiarteettiperiatteella.

Jos poliisit ottaisivat sen käyttöön, niin säästettäis alkometreissä monta mummonmarkkaa

Mummo
sanoilla herkuttelija

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Anekdoottisena jälkikanoottina paleoantropologista palilaliaa: dilentanttien altruismin eksipliittinen fylogeneesi eskaloituu valitettavasti toistuvina kraniaalisina flavuksina tällä palstalla.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Mummo
No Phony se ehti lyödä pöytään minun lemmikkini. Mutta kai kaksi voi ilman riitaa olla samaan rakastunut?

Kyllähän tuo vaan sopii, nautiskellaan niistä molemmat

Mummo
Minä nokitan subsidiarteettiperiatteella.

Tuokin on hyvä, mutta nokitan vielä kukalla: rhododendron

Vierailija

Vaari

Shakkimatti ja knockout

Niiaan syvään etevämpäni edessä

Mummo
joka Scarlett o´Haran tavoin miettii sitä huomenna

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Dredex
tarmoerkale

Onko tuo energiakvantti tai -partikkeli tai jotain sellaista? Hauska!

Ja sinä mummo saat monet hyvälle tuulelle kohtikäyvällä tavallasi. Kiitos kiitos. Hymysi tuulesta on jo jonkinlainen kisa. Vanhakin suortuu. Idiosynkraattinen situatioonisi on hyvin delikantti.

Pienehkö sivistyssanakirja:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/index.html

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Ei tämä varsinaisesti taida olla sivistyssana, mutta lainasana hauskimmasta päästä
tämäkin: dummy variaabeli

Elikkäs jossain matemaattisessa kaavassa oleva muuttuja, kun halutaan korostaa, että sillä ei ole mitään erikoisominaisuuksia. Tarttui sanavarastooni ensikuulemalta.

Sitten vastakohta. Olen pitänyt mikroskoopin suomennoksesta, jota kielitoimisto aikanaan ehdotti: hitueliötähystin

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Jotta niinkuin soinnillinen sivistyssana...
- dadaismi on yksi parhaasta päästä soinnillisuudellaan ja sisällöllään(sellainen naivistinen taidesuuntaus taitaapi olla kyseessä) Tuossa linkissä hieman tarkemmin, jos sattuu kiinnostamaan:
http://www.jyu.fi/taiku/aikajana/taidehist/th_mo_dadaismi.htm

- garderobi (vaatekomero, puvusto) on kerrassaan hieno sananen

- aksiooma = logiikassa perusväite, jota ei tarvitse todistaa

- tätä täällä on sitten viljelty enemmänkin: argumentum ad hominem =
henkilökohtaisuuksiin menevä näennäinen perustelu, itse asia sivuuttaminen ulkoisten seikkojen, persoonallisten piirteiden ja mielikuvien avulla

- uniikki = ainutlaatuinen

- empiirinen = kokemusperäinen

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat