Ajatusleikki!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä luulette tapahtuvan siinä vaiheessa,kun ihmiskunta huomaa biologian olleenkin vain heille tuntematonta teknologiaa.Toisin sanoen huomaa olleensa vain kone joka on vain osa itsemonistuvaa teknologista jatkumoa.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Tässähän sitä ollaan. Olen samaa miettinyt toisinaan, mutta pidän tuota nykyisen teknologisen yhteiskunnan tuomana ajatuksena ihmisen kapeaan päähän. Kannattaa muistaa, että mikään ihmisen tekemä ei ole lähelläkään esim. hyttystä kompleksisuudessaan. Siis ei lähelläkään. Ihmisten tekeleet eläviin olentoihin verrattuna on ku vertais legopalikoita hävittäjään. Eli turha meidän on edes arvailla, mistä tässä on kyse, sattumasta vaiko koneilusta vai onko tämä kaikki suurta draamaa tai mitä. Ja taidetaan olla sen verran kyykytettyjä nykyään me ihmiset, että varmaan vaan olkapäät kohoaisivat ja porukka jatkais töitään...

Vierailija
Armitage
Tässähän sitä ollaan. Olen samaa miettinyt toisinaan, mutta pidän tuota nykyisen teknologisen yhteiskunnan tuomana ajatuksena ihmisen kapeaan päähän. Kannattaa muistaa, että mikään ihmisen tekemä ei ole lähelläkään esim. hyttystä kompleksisuudessaan. Siis ei lähelläkään. Ihmisten tekeleet eläviin olentoihin verrattuna on ku vertais legopalikoita hävittäjään. Eli turha meidän on edes arvailla, mistä tässä on kyse, sattumasta vaiko koneilusta vai onko tämä kaikki suurta draamaa tai mitä. Ja taidetaan olla sen verran kyykytettyjä nykyään me ihmiset, että varmaan vaan olkapäät kohoaisivat ja porukka jatkais töitään...

Tuosta kaikesta olen samaa mieltä. Oma sjatusleikkini on ollut, että olemme olemassa vain jonkun unessa. Ja joskus mietin eri uskontoja - kuinka kaikki tuntemamme ja vielä tuntemattomatkin jumalamme istuvat ringissä käsi poskella ja miettivät ankarasti: mistä me olemme tulleet?

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005
Vastaaja_s24fi
Armitage

Tuosta kaikesta olen samaa mieltä. Oma sjatusleikkini on ollut, että olemme olemassa vain jonkun unessa. Ja joskus mietin eri uskontoja - kuinka kaikki tuntemamme ja vielä tuntemattomatkin jumalamme istuvat ringissä käsi poskella ja miettivät ankarasti: mistä me olemme tulleet?

On todettu jo monta kertaa ettei pieni pääsi riitä käsittelemään rationaalisesti huomattavasti yksinkertaisempiakaan asioita. Älä siis vaivaa silmiesi liikutteluun erikoistunutta oravaa näin monimutkaisilla asioilla.

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Vierailija
Jyde
Vastaaja_s24fi
Armitage

On todettu jo monta kertaa ettei pieni pääsi riitä käsittelemään rationaalisesti huomattavasti yksinkertaisempiakaan asioita. Älä siis vaivaa silmiesi liikutteluun erikoistunutta oravaa näin monimutkaisilla asioilla.

Siitähän tässä juuri on kysymys: ihmisen aikaansaannokset ovat mitättömiä yksinkertaisimpaankin olioon verrattuna. Luonto on luonut mm. oravat - mestarityö, vai mitä mieltä olet?

Vierailija

Vastaaja 24sfi:lle sinun oma ajatusleikkisi on lähellä monen sadan miljoonan hindun ajatusmaailmaa,sillä eräät hindujoogit ovat antaneet uskonnollensa samanlaisen oppirakennelman,jossa he ajattelevat,että todellisuuksia ei voi olla kuin yksi,siis se mikä ei koskaan muutu.Kuitenkin jokainen esiin nouseva ilmiö on tilapäisesti ja hetkellisesti todellinen kaikille jotka ovat sen piirissä.Tällä tavoin tietoisuus yksilöityneissä muodoissaan kokeee eri aikoina todellissuuden eritasoja,joista kukin vaikuttaa absoluuttiselta niin kauan kuin kestää.Kun näkee unta,unen maailma ja omat kokemukset siinä ovat täysin todellisia.Vasta kun herää kaikki muuttuu.Silloin tapahtuu niin,että tietoisuus siirtyy toiselle todellisuuden tasolle,tasolle joka on vakaampi ja sen vuoksi lähempänä absoluuttista todellisuutta.Tähän uuteen tasoon verrattuna alempi taso-unen-todellisuus tuntuu nyt epätodelliselta.Mutta valvemaailmakin on olemassa tietyllä todellisuuden tasolla.Ja jälleen,niin kauan kuin olemme sen sisällä,sen todellisuus tuntuu aivan totaalilta,mutta jonakin päivänä, kuollessamme havaitsemme,että sekin oli vain suurempi ja pysyvämmän tuntuinen uni.Siitä näemme heidän ajatusrakennelmansa pääperiaate on,ettei mikään mikä muuttuu voi perimmäisessä ja lopullisessa mielessä olla todellista. Ps.tämäkin on vain spekulaatiota,kunnes toisin todistetaan.Milloin?

Vierailija

vastaaja 24:lle;siinä olet oikeassa,että yksinkertaisinkin elävä organismi on liian vaikea ihmisen toteutettavaksi.

Vierailija
Onko sairaudet sitten tekijöidemme(jumaliemme) joukosta
löytyvien hakkerien tekosia?

Neo? nock nock.. Open the door and follow the white rapid. My names is polliisi and i`ll see you next level if you are interesting petting with me..

Vierailija

Ovat varmaan tulevaisuudessa verrattavissa tietokoneviiruksiin vain hieman kehittyneempinä versioina meidän tuntemistamme viiruksista. Mutta kuka tai mikä lie se hakkeri niin sitä voi olla hieman vaikea saada selville.

Vierailija

Olen kanssa pähkäillyt aika samantyyppisiä asioita.Välillä näkee tosi todentuntuisia unia ja unessa välillä miettiikin,että olispa tää nyt unta(jos tekee jotain typerää),mutta luulee todeksi.Vasta kun herää,huomaa sen todella olleen unta.Eli jos ei herää,mistä tietää unen ja tämän todellisuuden eron?Ei mistään.Siksi olen ajatellut,että ihmisen kuollessa tavallaan herää johonkin muualle ja samalla tavalla hoksaa,että sehän oli vain elämää.

Olen joskus unen ja valvetilan rajamailla kokenut aika erikoisen tunteen.Makasin selälläni,mutta ympärillä ei ollut materiaa vaan sain melkein "kiinni" siitä seuraavasta todellisuudesta.Sitten heräsin kokonaan ja ilmestyi tutut huonekalut jne. taas aistien "riesaksi".Asento oli kyllä täysin sama,selälläni olin. Jollakin tavalla ihminen on materian vankina.

Vierailija

Suosittelisin sinua lukemaan kirjan Carlos Castaneda:unen näön taito.Kertoo yaqui-intiaanien suhteesta ympäröivään maailmaan ja kertoo paljon heidän elämänkatsomuksestaan.On tästä,jotkut IDiootit jo kerenneet tehdä uskonnonkin nimeltä Castanedalaisuus.Itse Carlos Castaneda sanoi,että miten tyhmiä ihmiset ovatkaan,kun hän on vain välittänyt länsimaalaisille tietoa intiaanien elämänkatsomuksesta kirjallisessa muodossa ja ihmiset luovat uskonnon, joka kantaa hänen nimeään.Carlos muuten kuoli samana päivänä, kuin Väinö Linna.

Vierailija

Unessa pidämme aivan normaalina sitä,
että paikat ja ihmiset saattavat vaihtua yht'äkkiä
ilman mitään syytä.

Herätessämme ymmärrämme sen olevan älytöntä.
Ymmärrämmekö kuollessamme jotain elämän älyttömyyksistä?

Vierailija
peterpan
Vastaaja 24sfi:lle sinun oma ajatusleikkisi on lähellä monen sadan miljoonan hindun ajatusmaailmaa,sillä eräät hindujoogit ovat antaneet uskonnollensa samanlaisen oppirakennelman,jossa he ajattelevat,että todellisuuksia ei voi olla kuin yksi,siis se mikä ei koskaan muutu.
...

Piti oikein käydä kattomassa mikä mun ajatusleikki oli: se oli se, että olemme olemassa vain jonkun unessa ja että joskus olen ajatellut kaikkien tuntemiemme ja vielä tuntemattomienkin jumalien istuvan jossain käsi poskella yhdessä ihmettelemässä: mistä me olemme tulleet?

Toi unijuttu on kehittynyt jostain lapsuudesta, en muista mistä. Mieleen se on jäänyt kai siksi, että kaiken olemassaoloa ihmetellessä on juolahtanut mieleen, että unessa kaikki on mahdollista (paitsi kuulemma oman kuolemansa näkeminen - myönnän, että en ole nähnyt vielä unta, jossa kuolisin. silti en usko, että se olisi jonkinlainen osoitus kuolemattomuudesta).

Mitä taas uskonnollisuuteen tulee (hindulaisuushan ei ole uskontoa?), niin kai se on ateismia kun olen sitä mieltä että katotaan mitä tulee (jos lopuksi huomaan olevani helvetissä, niin pääpiru löytää itsensä pietarin portilta turvapaikkaa taivaasta hakemassa). Mielestäni riittää, että elää tämän elämän niin, ettei tarkoituksellisesti aiheuta toisille vahinkoa.

Vierailija

Ymmärrämme kuollessamme sen,että kuolema olikin vain elämän peili,joka peilaa sillä hetkellä nopeasti elämämme tarkoituksen alusta loppuun.

Vierailija
Vastaaja_s24fi
..että unessa kaikki on mahdollista (paitsi kuulemma oman kuolemansa näkeminen - myönnän, että en ole nähnyt vielä unta, jossa kuolisin. silti en usko, että se olisi jonkinlainen osoitus kuolemattomuudesta).

Mitä jos herääminen ylipäätänsä on aina unessa kuolemista?
Tukee ajatusta, että kuollessamme heräämmekin vain ylempään tietoisuuteen.

Hindut ovat viisaita ihmisiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat