kitka ja kuluminen voideltavissa mekanismeissa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kellään kokemuksia tästä suomalaisesta ihmeaineesta, joka valmistajan mukaan jopa korjaa vaikkapa kuluneen auton moottorin?
Siis juttu kuulostaa just motoruppi-touhulta, aluksi. Mutta kiinnostus kyllä allekirjoittaneella heräsi, mitä enemmän aiheeseen tutustui valmistajan sivuilla. Testitulokset ja asiakaspalautteet olivat vakuuttavia. Mutta miksei tällaista sitten ole isoilla öljy-yhtiöillä???
http://www.rvs.fi

Menkää itse katsomaan. Minä lähden ostamaan pari purkkia RVS:ää.

Kommentit (7)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

toihan on sitä samaa tököttiä mitä ne testas olikoos Moottori-ohjelmassa muistaakseni pari vuotta sitten, ajoivat jollain autonrähjällä tämän käsittelyn jälkeen ilman öljyjä jonkun matkaan, yllättävän pitkälle pääsivätkin. Ihme ku sitä ei ole tuolla testit ja artikkelit osiossa...

edit: jaa se olikin ovelasti ihan eri paikkaan piilotettu. Muistinkin väärin ohjelma oli Puskuri ja esitetty jo kolme vuotta sitten
http://www.rvs.fi/rvs-technology/mitarvson.php

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23119
Liittynyt16.3.2005
DerMack
toihan on sitä samaa tököttiä mitä ne testas olikoos Moottori-ohjelmassa muistaakseni pari vuotta sitten, ajoivat jollain autonrähjällä tämän käsittelyn jälkeen ilman öljyjä jonkun matkaan, yllättävän pitkälle pääsivätkin. Ihme ku sitä ei ole tuolla testit ja artikkelit osiossa...

Niin mutta jättivät tietysti ajamatta samanlaisella autolla ilman tuota käsittelyä. Tiettävästi auto kulkee ilman öljyjä pidempään kuin luulisi, ellei nyt aivan huipputehoilla konetta rääkkää.

On noilla öljyfirmoilla jos jonkinlaiset lisäaineet öljyissään, kun kerran niillä 15000 kilometriäkin ajellaan. Mikään mainoshömppä ei saa minua vakuuttuneeksi, että tuollaisten aineiden käytöllä olisi mitään hyötyä.

Vierailija

Nostetaanpa ylös vanha juttu jos porukalla ois jo kokemuksia tuosta.

Onkos kellään kokemuksia tuosta aineesta vai onko pelkkää huijausta tollaset väitteet? Kyllähän monet näyttävät foorumeilla tota kehuvan vai ovatko vaan jälleenmyyjien mainospuheita.

RVS Technology® ei ole lisäaine vaan aivan toisenlainen ratkaisu

Se ei perustu voitelukalvon vahvistamiseen, vaan metallikitkapintojen pintarakenteen uudelleen muokkaamiseen ja uuden, erittäin tasaisen metallikeraamisen pinnan aikaansaamiseen.

RVS Technology® -tuotteiden aktiiviset osat koostuvat magnesiumsilikaattipohjaisesta luonnonmineraaliseoksesta sekä katalysaattoreista. Käsittely tapahtuu yksinkertaisesti lisäämällä RVS-aine käytettävän voiteluaineen joukkoon, jonka avulla se kulkeutuu automaattisesti kitkapaikoille ja alkaa hitaasti reagoida siellä.

Metallipintojen huippujen osuessa toisiinsa syntyy mikrotasolla suuria lämpötiloja, jotka antavat energiansa diffuusioreaktioon.
RVS-aineen partikkelit irrottavat tehokkaasti metallipintoihin tarttuneen lian, alkavat hitaasti järjestäytyä, ja yhtyvät käsiteltävän pinnan Fe-atomien kanssa. Kontaktissaolevien metallikitkapintojen kiderakenne muuttuu täysin...
Lopputuloksena on uusi, erittäin tasainen pintarakennekerros, joka tuo koneelle/laitteelle suuria taloudellisia ja teknisiä säästöjä.

Mikrotasolla syntyvä pinnankarheuksien huippujen katkeilu antaa energiansa alkavalle vaihtoreaktiolle. RVS-aineen sisältämä magnesium luovuttaa paikkansa metallipinnan Fe-atomeille, jolloin silikaattiryhmät kiinnittyvät niihin. Tällöin syntyy uusia, kookkaampia kiteitä, joita kutsutaan ferrosilikaatiksi. Kyseiset kiteet ovat järjestyksessä ja täyttävät pintojen kuopat ja halkeamat sekä kasvavat niiden päälle, jolloin kappaleet saavat uutta massaa (tämä on mitattavissa tarkoilla mittauslaitteilla). Reaktio loppuu automaattisesti silloin, kun metallipitoista materiaalia (huippujen katkeamista ja kitkaenergiaa) ei enää ole.




http://www.rvs-tec.com/Finnish/function.htm aineen toiminta
http://www.rvs.fi/index.php

Toinen samantapainen aine.
http://www.kaasutinexpertti.fi/resurs.html[/quote]

Vierailija

En tiedä tuosta tökötistä, mutta naapurina oli kerran tyyppi, joka oli ollut porukassa ajamassa öljyfirman testipromoa about 10000 km yhtäsoittoa, joskus kun moniaste-öljy oli uutta.

Jos siitä tökötistä olisi oikeasti johonkin niin miksei siinä lue ison puljun logo purkissa, kun niillä raha ei ole objekti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23119
Liittynyt16.3.2005

En minä mikään pintafyysikko ole, mutta kyllä tuo karmealta markkinasonnalta kuulostaa. Enpä tuon pohjalta alkaisi uskoa, että tuollaisilla mömmöillä on oleellista vaikutusta pintailmiöihin. Luulisi sellaisia käytettävän jossain, mutta en ole sellaisesta kuullut.

Vierailija

http://www.rvs.fi/kuluttajille/testit/test.php
Tuolla on testejä niin näyttäs toi ainakin jotenkuten toimivan. Saiskohan samanlaisen reaktion aikaiseksi halvemmalla jollain apteekki kemikaaleilla?

Kotikemisti suomi24:ssä kirjoitti.

Apteekista saat halvemmalla: ostat pussillisen talkkia ja sekoitat hyvin öljyyn ja, voilà! siinä sinulla RVS-lisäaine! Talkki on samaa mineraalia ja se toimii moottorissa samoin kuin RVS-kin, tosin vain murto-osalla hinnasta.

Tosin jos toi olis noin helppoa niin varmaankin käytettäis yleisesti.

Vierailija
Sam73
http://www.rvs.fi/kuluttajille/testit/test.php
Tuolla on testejä niin näyttäs toi ainakin jotenkuten toimivan. Saiskohan samanlaisen reaktion aikaiseksi halvemmalla jollain apteekki kemikaaleilla?

Kotikemisti suomi24:ssä kirjoitti.

Apteekista saat halvemmalla: ostat pussillisen talkkia ja sekoitat hyvin öljyyn ja, voilà! siinä sinulla RVS-lisäaine! Talkki on samaa mineraalia ja se toimii moottorissa samoin kuin RVS-kin, tosin vain murto-osalla hinnasta.



Tosin jos toi olis noin helppoa niin varmaankin käytettäis yleisesti.

Epäilen, että epäilyksesi on oikea. En kyllä pistäisi talkkia öljyn joukkoon, voisi mennä kone uusiksi. En ole asiantuntija, mutta en oikein usko, että mikään aine reogoisi moottorilämpötiloissa noin.

Toisaalta vanhoihin vehkeisiin voi lisätä mitä vain. Esim. ralliteippi lisää kestävyyttä. Jos perän vaihdelaatikko äänteli, muinoin auton myyntikuntoa kuulemma petrattiin sahanpurulla (perä ja vaihteet, älkää kokeilko tätä kotona). Ei laakerit kolisseet niin pahasti.

En luota noihin aineisiin. Täytyy olla vähintään Vtt:n selvitys taustalla.

Toistaiseksi paras lisäaine, josta olen joskus lukenut on vesi. Joku turkulainen insinööri (muistaakseni turkulainen) kehitti aineen (70-luku?), jolla vesi pysyi bensan joukossa sekoittuneena. Auto kulki noin 10 %:n vesiseoksella jopa paremmin kuin ilman vettä. Moottorisaha toimi hyvin vielä 30 %:n seoksella (tärisi enemmän). En muista testailiko hommaa Tekniikan maailma vai Koneviesti, mutta hyvin toimi. Asiasta ei ole sittemmin kuulunut. Mikä lie vaiensi, lisäaineen myrkyllisyys?, talvi? vai sekö, että homma saattoi toimia ilman lisäaineitakin niin kaun kuin auto tärisi kunnolla.

Uusimmat

Suosituimmat