Digi tv-kortti kaapeliin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suositelkaa tai haukkukaa omia digi tv-korttejanne.
Saisi jotain suuntaa millaisen tv-kortin hankkisi sitten itselleen.
Hintaluokka saisi olla alle 350e.

Kommentit (7)

Messmaker
Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt19.5.2005

minäkin olin tässä pari viikkoa sitten ostoaikeissa, muttä jätin homman sikseen. Digi-TV korttiloissa taitaa olla vielä yleisesti niin paljon ongelmia, varsinkin tekstitysten kanssa, paitsi jos niitä ei kaipaa.

12/05 Mikrobitissä oli testissä muutamia kortteja ja juttua ongelmista, otskikona sopivasti "Keskeneräisten korttien kerho"
Paraskin kortti sai vain 3 tähteä, muuten liikuttiin yhden ja kahden tähden pisteissä...

Testissä on lähinnä antenniverkkoon tarkoitettuja kortteja. Kaapelikorteista on maininta, että "tarjonta on köyhää ja toimivuus surkeaa..."

Vierailija
Messmaker
minäkin olin tässä pari viikkoa sitten ostoaikeissa, muttä jätin homman sikseen. Digi-TV korttiloissa taitaa olla vielä yleisesti niin paljon ongelmia, varsinkin tekstitysten kanssa, paitsi jos niitä ei kaipaa.

12/05 Mikrobitissä oli testissä muutamia kortteja ja juttua ongelmista, otskikona sopivasti "Keskeneräisten korttien kerho"
Paraskin kortti sai vain 3 tähteä, muuten liikuttiin yhden ja kahden tähden pisteissä...

Testissä on lähinnä antenniverkkoon tarkoitettuja kortteja. Kaapelikorteista on maininta, että "tarjonta on köyhää ja toimivuus surkeaa..."

Jos tuo oli sama vertailu minkä musitaisin lukeneeni, niin voittaja kortti on Nebulan Digi kortti joka minullakin on. Kohtuu toimiva viritys. Kaukosäätimen käskyt tuntuu tulevan hieman viiveellä, joten tuota käyttää mieluummin hiirellä. Kuvaruudun kokoa voi säätää ja tekstitykset ovat kaikilla knavilla. Ylen kanavien tekstit sekoavat joskus (todella ahrvoin kuitenkin ja sen saa korjattua pienentämällä ruudun ja avaamalla uudelleen). Tuo kortti on ollut testi voittaja kahdessa mikrobitin vertailussa (edellisessä verrattiin vain kahta eri korttia). Luulen että on lähes tulkoon paras antenniverkon kortti tällä hetkellä mitä on saatavilla. Itse maksoin tuosta about puoli vuotta sitten verkkokauppa.comista ostettuna semmoiset 160€.

PC:isiin on muuten olemassa varmaan ihan hyviä ulkoisiakin boxeja. Jos niistä löytyy jotain hyviä kaapeli verkkoon sopivia?

Messmaker
Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt19.5.2005

Juu, Nebulan DigiTV-antenniverkonkortti on tuossa voittaja.
Mutta sitten esim. Haupagen WinTv Nexus-kaapelikortti sai vain yhden tähden, ei tektitystä lainkaan, ohjelmaopas ei toimi, kanavien viritys hirveän hidasta eikä löydä välttämättä kaikkia kanavia, teksti-tv ei oikein toimi, hintaa n.250€...

Vierailija

Hyvä ystäväni ohjeisti minua että kortti itse vaikuttaa vain kuvan & äänen laatun, mutta tekstitykset ovat katseluohjelmasta kiinni.
Pitänee sitten vielä harkita uudestaan tuota digi kortin hankimista jos mikrobitin paraskin on saanut vain 3 tähteä. Täysin digitaaliset tv:t vain menevät budjetista yli niin että hurahtaa, ja boxi ei oikein kiinnosta...
Pitäisikö lopettaa television katsominen kokonaan ja siirtyä BBC:n laadukkaisiin dokumentteihin DVD versioina.

Vierailija

Kaverilla on kannettavassa joku usb väylänen "digiboxi", ja kuulemma pelaa niinku pitää.

Ittel on tavallinen digiboxi, halavin ilman kortinlukiaa oleva keksintö. Ei kiinnosta maksaa yhtää ylimäärästä teeveeen kattomisesta. Ja kaupanpäälle ei se tää mettäkylässä eres näy, pitääs olla lautanen. Syy: maastonmuodot, harjut ympäröi kylää.

Vierailija

Toistaiseksi YLE on ainoa joka lähettää tekstitykset erikseen. (YLE1, YLE2, YLE24, YLE Teema ja FST) Muut kanavat lähettävät tekstit kiinteästi kuvassa, jolloin ne näkyvät aina, eikä niitä saa pois.

Erillisten tekstien (esim. YLE) näkyminen on todellakin kiinni katseluohjelmasta, mutta jotkut kortit tallentavat videon sellaiseen muotoon että tekstit jäävät pois. Silloin ei auta muu kuin tallentaa koko kanavanippu, joka vie todella paljon tilaa.

Suosittelen maanpäälliseen verkkoon (terrestrial) korttia tai USB-liitäntäistä sovitinta ja kunnon sisäantennia.

Vierailija
ilesoft
Toistaiseksi YLE on ainoa joka lähettää tekstitykset erikseen. (YLE1, YLE2, YLE24, YLE Teema ja FST) Muut kanavat lähettävät tekstit kiinteästi kuvassa, jolloin ne näkyvät aina, eikä niitä saa pois.

Erillisten tekstien (esim. YLE) näkyminen on todellakin kiinni katseluohjelmasta, mutta jotkut kortit tallentavat videon sellaiseen muotoon että tekstit jäävät pois. Silloin ei auta muu kuin tallentaa koko kanavanippu, joka vie todella paljon tilaa.

Suosittelen maanpäälliseen verkkoon (terrestrial) korttia tai USB-liitäntäistä sovitinta ja kunnon sisäantennia.

Kyllä tällainen sisä antenni on ihan hyvä. Minulla tällainen Clas Ohlsonin halvin sisä-antenni(n.20€) rahan puutteessa oli apkko ostaa tällainen, mutta melko hyvin näkynyt muuten paitsi ylen kanavat joskus "hieman" huonosti.

Uusimmat

Suosituimmat