Suklaariippuvuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietin, että kärsivätkö muut tällä foorumilla suklaariippuvuudesta? Minun on ainakin pakko saada suklaata ainakin kerran viikossa.

Sivut

Kommentit (137)

Vierailija
Coach
Mietin, että kärsivätkö muut tällä foorumilla suklaariippuvuudesta? Minun on ainakin pakko saada suklaata ainakin kerran viikossa.

Mulla on virkani puolesta halu antaa nokialaista kerran kuussa laku-pekoille ja neekerin suukoille avokämmentä.

Vierailija

Ei kaikki riippuvuus ole pahasta! Olen riippuvainen hapesta ainakin kerran puolen minuutin välein on nautittava sitä. Minä aina noissa riippuvuus(=säänöllinen käyttö) asiossa lähden ajattelemaan sitä että onko asia luonnollista eli voisinko jatkaa sitä pitkäänkin tuolla jossain metsien takana eristettynä. Toiseksi onko sen käyttö järkevää. Kolmanneksi onko se nykytietämyksen valossa terveellistä.

Vierailija

Itselläni on kokis riippuvuus. Täytyy ostaa kolaa muutama puolentoista litran pullo viikossa jos vain rahaa riittää. Riippuvuudesta eroon voit yrittää vaikka niin että sanot itsellesi joka päivä vain: "Tänään kestän ilman suklaata". Ja joka päivä ajattelet vain sitä päivää. Et sitä kuinka pitkän sinun täytyisi kestää ilman suklaata. Mielestäni tuo ei ole kova riippuvuus jos kerran viikossa tekee mieli suklaata, mutta jos sitä joka toinen päivä on aivan pakko syödä niin sitten olisi jo eri asia.

Vierailija

niin, no painon ja terveyden kannalta asia ei taidakaan olla niin hyvä. Pitäisi muutenkin laihduttaa...Mutta kun suklaasta tulee hyvä mieli ja olo.

Vierailija
Matso165
Itselläni on kokis riippuvuus. Täytyy ostaa kolaa muutama puolentoista litran pullo viikossa jos vain rahaa riittää. Riippuvuudesta eroon voit yrittää vaikka niin että sanot itsellesi joka päivä vain: "Tänään kestän ilman suklaata". Ja joka päivä ajattelet vain sitä päivää. Et sitä kuinka pitkän sinun täytyisi kestää ilman suklaata. Mielestäni tuo ei ole kova riippuvuus jos kerran viikossa tekee mieli suklaata, mutta jos sitä joka toinen päivä on aivan pakko syödä niin sitten olisi jo eri asia.

No kerran viikossa sitä tulee ainakin syötyä ja sellainen Fazerin levy menee alle kymmenessä minuutissa ja sitten on pakko saada lisää.

kyllähän söisin suklaata joka päivä, jos voisin.

Vierailija

Minulla on suklaariippuvuus. Vaikea-asteinen. On pitkiä kausia että suklaata on pakko saada päivittäin, muuten ahdistaa ja hermostuttaa ja keskittymiskyky heikkenee. Olet oikeassa siinä, että suklaasta tulee hyvä olo, varsinkin Fazerin sinisestä, ja varsinkin siitä ihan ensimmäisestä palasta.

Pääsen ajoittain (osittain) eroon suklaasta yrittämällä korvata sen jollakin muulla, mutta retkahdan aina uudestaan. 2-3 viikkoa taitaa olla pisin aika kun olen pystynyt olemaan ilman.

Hyvä asia tässä on se, että en pysty syömään sitä kuitenkaan kovin paljoa kerralla, eli suklaalevystä korkeintaan pari riviä, koko levyllistä en ikinä saisi kerralla syötyä.

Vierailija

Minulla on sama juttu. Olen pystynyt olemaan ilman noin kaksi viikkoa ja sitten kun tulee tosi paha päivä en voi kävellä karkkihyllyn ohi ostamatta paljon suklaata ja ahmimalla sitä sitten.

Minä taas pystyn syömään rajattomasti.

Vielä: Onko kukaan täällä pystynyt laihduttamaan 30 kiloa? Olen ajatellut itse ruveta laihduttamaan oikein kunnolla.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Jos syötte suklaata niin syökää mielummin yli 60-prosenttista tummaa suklaata. Se on jopa terveellistä, sillä kaakaolla on paljon positiivisia terveysvaikutuksia.

Laimeammassa suklaassa on ylimääräistä sokeria ja rasvaa.

Vahvaa suklaata saa mm. terveys- ja luontaistuotekaupoista. Vahvassa suklaassa on niin voimakas maku, että yksi pala maistuu pitkään ja sitä tulee syötyä vähemmän kuin ruokakauppojen halpaa suklaata. 90-prosenttinen on tosin jo vähän liian kirpeää minun makuuni.

Samalla kun olette terveyskaupassa, ostakaa intiaanisokeria ja heittäkää valkoiset sokerinne roskiin.

Vierailija
Ding Ding
Jos syötte suklaata niin syökää mielummin yli 60-prosenttista tummaa suklaata. Se on jopa terveellistä, sillä kaakaolla on paljon positiivisia terveysvaikutuksia.

Vahvaa suklaata saa mm. terveys- ja luontaistuotekaupoista. Vahvassa suklaassa on niin voimakas maku, että yksi pala maistuu pitkään ja sitä tulee syötyä vähemmän kuin ruokakauppojen halpaa suklaata. 90-prosenttinen on tosin jo vähän liian kirpeää minun makuuni.

Samalla kun olette terveyskaupassa, ostakaa intiaanisokeria ja heittäkää valkoiset sokerinne roskiin.

Kiitos, että annat vinkkiä, mutta pystyn syömään todella tummaa suklaata levykaupalla.
Haluan päästä pois suklaariippuuvuudesta, sillä yhteiskunnan laihuus-ihanne on ruvennut ahdistamaan, kaikkialla. Enkä ole mitenkään hyvissä mitoissa. On jo kokoani ruvettu kommentoimaankin,, joten minun on pakko lopettaa suklaansytönti. Se ei kuitenkaan onnistu, sillä pahoitan mieleni aina hjelposti ja kaipaan piristykseksi suklaata.

Vierailija
Ding Ding

Juuri näin! Ja myös kaakao -juoma on paljon hienompaa, piristävämpää ja parempaa kun huolehtii siitä että kaakao -pitoisuus on suuri. Phyi niille sokeri litkuille.

Vierailija

Tiedän, että tämä kuullostaa hirveältä, mutta haluaisin laihtua todella paljon ja haluaisin olla sellainen ihminen, jola näkyisi luut.

Vierailija

Käsittääkseni suklaariippuvuus on yksinkertaisemmin vain sokeririippuvuutta. Verensokeripitoisuus kohoaa ja rauhoittaa oloa uneliaaksi. Vaikutus on samankaltainen kuin 5 mg:n diapamilla. Helpoin tapa päästä tästä riippuvuudesta eroon on lisätä ravintoon proteiinin määrää ja samalla myös laskea rasvan kulutusta.

Kaikki ruoka-aineet joissa on rasvaa yli 10 prosenttia kännattaa välttää. Poikkeuksia on tietysti terveelliset öljyt yms.

Ruokia joissa on sokeria, ei kannata syödä juuri ollenkaan. Karkkipäivä kannattaa muuttaa muotoon Karkki-TUNTI, eli lauantaina herkkuja naamaan 4:stä 5:een ja kuudelta saunaan. Eikä sitten napostella yhtään illalla.

Vierailija
polliisi
Käsittääkseni suklaariippuvuus on yksinkertaisemmin vain sokeririippuvuutta. Verensokeripitoisuus kohoaa ja rauhoittaa oloa uneliaaksi. Vaikutus on samankaltainen kuin 5 mg:n diapamilla. Helpoin tapa päästä tästä riippuvuudesta eroon on lisätä ravintoon proteiinin määrää ja samalla myös laskea rasvan kulutusta.

Kaikki ruoka-aineet joissa on rasvaa yli 10 prosenttia kännattaa välttää. Poikkeuksia on tietysti terveelliset öljyt yms.

Ruokia joissa on sokeria, ei kannata syödä juuri ollenkaan. Karkkipäivä kannattaa muuttaa muotoon Karkki-TUNTI, eli lauantaina herkkuja naamaan 4:stä 5:een ja kuudelta saunaan. Eikä sitten napostella yhtään illalla.

Liikun muutenkin hädin tuskin yhtään.

Vierailija
Coach
Tiedän, että tämä kuullostaa hirveältä, mutta haluaisin laihtua todella paljon ja haluaisin olla sellainen ihminen, jola näkyisi luut.

Korvaa suklaahimosi PROTEIINIPIRTELÖLLÄ, JOKA ON MAUSTETTU KAAKAOLLA. Pitäisi tasottaa oloa kummasti.

Pastat, perunat, sokerit pois. Kasviksia, papuja, hedelmiä ja vähärasvaista lihaa naamaa kohti. Välipaloiksi maustamatonta jugurttia, rahkaa tai vaikkapa raejuustoa. Leseitä V-palojen joukkoon. Syö päivässä ennemmin 10 pientä ateriaa ja v-palaa kuin pari isoa ähkyksi tekevää hyvän olon tappajaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat