Lost - kärpästen herra

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suurella kohulla tv:ssä alkanut tv-sarja Lost on kopioinut ideansa Nobel-kirjailija Willian Goldingin kirjasta "Kärpästen herra". Goldingin kirjassa lentokone putoaa autiolle saarelle. Koneessa op matkustajina eri ikäisiä partiopoikia, jotka jäävät onnettomuudessa henkiin. Kirja kertoo poikien elämästä saarella, josta aikuiset puuttuvat. Saarella ihmisluonnon pahimmat puolet tulevat esiin. Joukko jakautuu kahtia ja aloittaa "sodan" toisiaan vastaan.

Goldingin kirjassa oli "mörkö", myös tv-sarjan saarella elää "mörkö". Aion seurata sarjaa katsoakseni, kuinka paljon se noudattaa Goldingin kirjaa kuvatessaan ihmsiluonnon pimeimpiä puolia.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Olen nähnyt kummatkin tuotantokaudet Lostista. Voin sanoa, että kyseisellä "Möröllä" ei ole kovin isoa osaa koko juonessa. Eikä porukka jakaudu kahtia.

Sehän ei olisi yhtään mitään uutta, jos tämä oli peruskauhusarja juonella : lentokone putoaa, hirviö syö yhden kerrallaan, viimeiset tulevat hulluksi ja tappavat toisensa. NÄIN EI KÄY.

Losti on ihan mielenkiintonen ja lause "kaikella on tarkoituksensa" osuu hyvin paikalleen. Muistakaa pistää ensimmäisistä jaksoista kaikki yksityiskohdat mieleen, ne kyllä kertaantuu moneen kertaan myöhemmissä jaksoissa ;>

Vierailija
Vinttu
Olen nähnyt kummatkin tuotantokaudet Lostista.

Eihän kakkoskautta ole vielä kokonaan esitetty käsittääkseni missään? Tälläviikollakin esittivät vain uusinnan "Numbers" jaksosta.
Viimeisin episodi jonka itse olen saanut käsiini oli viimeviikkoinen "2x12 - Fire +Water"

"kärpästen herraa" en ole lukenut mutta geenan kuvauksen perusteella rohkenen sanoa että LOST on jotain aivan muuta.
On muuten ehdottomasti parhaita sarjoja pitkään aikaan. Itse ainakin tykkään.

Vierailija

Ehkä tuossa on joitakin psykologisia näkökulmia, mutta muuten aika hömppää ollut näiden kahden ensimmäisen jakson perusteella. Ehkäpä se menettelee.

Vierailija
Vinttu
Olen nähnyt kummatkin tuotantokaudet Lostista. Voin sanoa, että kyseisellä "Möröllä" ei ole kovin isoa osaa koko juonessa. Eikä porukka jakaudu kahtia.

Sehän ei olisi yhtään mitään uutta, jos tämä oli peruskauhusarja juonella : lentokone putoaa, hirviö syö yhden kerrallaan, viimeiset tulevat hulluksi ja tappavat toisensa. NÄIN EI KÄY.

Losti on ihan mielenkiintonen ja lause "kaikella on tarkoituksensa" osuu hyvin paikalleen. Muistakaa pistää ensimmäisistä jaksoista kaikki yksityiskohdat mieleen, ne kyllä kertaantuu moneen kertaan myöhemmissä jaksoissa ;>

Aionkin seurata, käsitelläänkö sarjassa ihmisen psyyken muuttumista ko. olosuhteissa. Eli kun ollaan stressaavassa ja oudossa ympäristössä niin miten ihmisen luonne muutuu, vai muuttuuko?

Vierailija

Kärpästen herra on erinomainen kirja (elokuvaa en ole nähnyt), mutta eipä sillä Lostin kanssa ole juurikaan mitään yhteistä, muuta kuin ehkä paperilla.

Lost on turhauttavaa katsottavaa yksinkertaisesti siitä syystä, ettei ole HBO:n ohjelma; katsoja tietää että jonkun päätä ei yhtäkkiä ammuta paskaksi, minkä lisäksi kiroilukin on epärealistisesti minimissä. Ja että sarjassa on kiintiönä tietynnäköisiä henkilöitä joita kuvataan tietyissä kuvakulmissa tietyn aikaa tietyistä syistä.

Kivoja juonenkäänteitä toki, ja asetelma uppoaa aina. Liian sovinnaista silti, ainakin minulle, vaikka toki odotan ensi torstaita innolla.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Hollywoodissa kopiodaan nyt Eurooppalaisia ja Japanialaisia elokuvi ja sarjoja.

Koska ei enään hirveästi uskalleta omaa tehdä, koska on helpompi tehdä jotain sellaista mikä on jo kerran tehty. Voi olla varma katsojista.

Tappiolliset televisiosarjat ei ole hyviä.

Vierailija

Itse olen nähnyt Lostista myös season 2:sen viimeisempään osaan asti kaikki jaksot.

Aion nyt tehokeinona poiketa normaalista asiallisuudestani ja sanoa:

"Lost rokkaa."

Krhm, se siitä, mutta kyllä Losti pidemmällä aikavälillä on aivan loistavaa viihdettä, päähenkilöiden takaumat, ja pienten kuvauksen yksityiskohtien oleellisuus puolen vuoden päästä esitettävässä jaksossa, tekevät tästä erinomaisen sarjan.
Harvinaisen hyvin mietitty show.

Älkää antako ensimmäisten osien antaa väärää kuvaa, pilotin tarkoitus on tietenkin olla jännittävä ja koukuttava. Meno kyllä tasaantuu, mutta ei huonolla tavalla.

Vierailija
tiäremiäs
Losti on persiistä, deadwood on parempi.

Deadwoodissa mörkö on ihminen. Lostissa sisilisko.

Palstalla mörkö on tiäremiäs.

Lost vaikuttaa yllättävän hyvältä sarjalta.
Valtava mainostus ei luvannut liikoja jännittävyydestä.

Olin naulittu penkkiin kiinni viimeistään siinä kohden,
kun pari tyyppiä sai tietää ranskalaisen hätäkutsuloopin pyörineen
jo 16vuotta..

Vierailija
jo 16vuotta..

Se oli kyllä karmiva kohta . Lost on kyllä hyvä sarja, parempi kuin deadwood. Minä muutenkin vihaan länkkäreitä Hyi!

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Losti on persiistä, deadwood on parempi.

Deadwoodissa mörkö on ihminen. Lostissa sisilisko.

Palstalla mörkö on tiäremiäs.

Lost vaikuttaa yllättävän hyvältä sarjalta.
Valtava mainostus ei luvannut liikoja jännittävyydestä.

jo 16vuotta..

varo vaan sisiliskoo.

Vierailija
elba
jo 16vuotta..

Se oli kyllä karmiva kohta . Lost on kyllä hyvä sarja, parempi kuin deadwood. Minä muutenkin vihaan länkkäreitä Hyi!

Jep.
Lost on ensimmäinen sarja, joka yltää Äärirajoilla(Outer Limits)-sarjan
parhaimpien jaksojen tasolle -yllätyksellisyydellään ja karuudellaan.

Vierailija

Minulla on joku helvetin fiksaatio tuollaisiin selviytymis tarinoihin. Pidin kyllä kärpästen herrasta kirjana, elokuvaa en ole nähnyt. The Beach oli myös loistava kirjana. (mikäs se oli alkuperäiseltä nimeltään?... joku laguuni?)

Perkeleen tyhmää vaan tuijottaa jotakin selviytyjiä ja selittää ihmisille, miksi sitä seuraa. Paskaahan se on, mutta hyvää sellaista.

Joku fiksaatio on myös antarktis leffoihin. Ja kirjoihin.... en tiedä miksi. Psykiatreilla olisi varmaan omat teoriansa.

Mutta Lostista sen verran, helvetin hyvä sarja. Hyvät asetelmat, kiinnostavat hahmot. Olen menossa jo 2 kauden jaksoissa, nyt vaan rupeaa pelottamaan, että tekijöillä on täydellinen asetelma sarjalle, mutta kukaan ei tiedä miten sitä hyödyntää.

Sama oli (tai ON) marvellilla wolverinen oman lehden kanssa. Täydellinen hahmo, mutta kukaan ei tiedä, mitä sillä pitäisi tehdä.

Vierailija
Cosmic-Fairy
Vinttu
Olen nähnyt kummatkin tuotantokaudet Lostista.

Eihän kakkoskautta ole vielä kokonaan esitetty käsittääkseni missään?

No tuossa sait minut kiinni Olen siis nähnyt vain puolet lostin toisesta tuotannosta. Toista puolta en ole saanut käsiini

Harmittaa kun jäi vähän tyhmään kohtaa. Juoni on Lostissa hiukkasen kaukaa haettu kyllä, mutta mukiinmenevä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat