wintoosa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä vittu siinä on, että vuosi alkaa aina wintoosan uudelleen asentamisella?

Tämä syö ihmistä.

Nimimerikillä: Olisi parempaakin tekemistä.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Faktahan on se, että kaikki käyttikset on paskoja. Vähiten paska ehkä on Ubuntu, jota parhaillaan käytän lähes tyytyväisenä. Laita nyt hyvä ihminen siihen Ubuntu rinnalle. Windowsia ei yleensä alottelijan kannata koko ajan poistaa. Linuxin filosofian opettelu vie vähän aikaa, mutta kuukauden päästä saatat olla lähes tyytyväinen - on se opettelu sen verran kannattavaa!

Eli samalla periaatteella kun presidentinvaaleissakin: huonoista se vähemmän huonompi.

Vierailija

Oletko mahdollisesti etsinyt spyware, adwarea, dialereita yms. jollakin ohjelmalla? Itse suosittelen Ewidoa tuohon. Ja eScania virusten etsintään.

Kannatta hakea myös HiJackThis. Saat sen täältä. http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm ja suorittaa se Do a system scan and save a log file.

Tämän jälkeen kopioit sen login, ja postaat sen vaikka minulle yksityisviestinä. Ja minä katson että onko siellä paljon fixattavaa. Itse ei kannata tätä tehdä, jollei tiedä mitä tekee. Minulla on kokemusta noitten hjt- lokien tarkistamisesta Afterdawn.fi:n puolelta, joten voit luottaa minuun.

Erkkimo sanoikin että vaihda Ubuntuun, voin suositella kyseistä distroa vaikkei minulla oikein förkkinyt. Jos olet aikeissa siirtyä Linuxiin, niin hyvä tapa kokeilla on ladata ns. Live-CD. Jolla pystyt kokeilemaan käyttistä ilman että asennat yhtään mitään.

Vierailija

Ad aware ja spybot ovat kyllä hoitaneet hommansa hyvin. Plus muut virus ja palomuuri ohjelmistot.

Tarkoitan nyt lähinnä esim tätä wmf.ää.

Ja wintoosan omia päivityksiä. Kiva homma kun, joskus joulukuun päivityksen jälkeen ei toiminut enää mediaplayer.

Mutta.

Sen kautta löysin sitten VLC media playerin. Toistaa melkein kaiken. (en ole löytänyt vielä mitään, mitä se EI toistaisi) Eli jotain hyötyä siitäkin wintoosan toimimattomuudesta....

Nyt kyllä kaikki toimii, piti vaan hieman (aika paljon) tehdä töitä sen eteen.

Vierailija
Erkkimon
Faktahan on se, että kaikki käyttikset on paskoja. Vähiten paska ehkä on Ubuntu, jota parhaillaan käytän lähes tyytyväisenä. Laita nyt hyvä ihminen siihen Ubuntu rinnalle. Windowsia ei yleensä alottelijan kannata koko ajan poistaa. Linuxin filosofian opettelu vie vähän aikaa, mutta kuukauden päästä saatat olla lähes tyytyväinen - on se opettelu sen verran kannattavaa!

Eli samalla periaatteella kun presidentinvaaleissakin: huonoista se vähemmän huonompi.

Vaikken mikään MS-fani olekaan, niin on pakko myöntää, että minä en ole liiemmin uudellen-asennuksia harrastellut. Win98 toimi pitkään ja suhteellisen luotettavasti, kaatui toki monesti, muttei koskaan niin usein että olisi pitänyt huolestua. Toisella koneella oli joskus ongelmia, ja siihen toki asensin uudelleen montakin kertaa, mutta se ei loppujenlopuksi ollutkaan wintoosan vika, vaan RAM-palikka oli mennyt rikki.

Nyt olen käyttänyt jo jonkin aikaa XP:tä, muuten en varmaan olisi vaihtanutkaan, mutta yhteensopivuus ongelmien vuoksi oli käytännössä pakko.

Mutta kaikkien huonoudesta en ole kanssasi samaa mieltä... DOS on nimittäin ainakin laadullisesti hyvä. Nuoremmat koneen käyttäjät eivät ehkä edes tiedä että tietokone voi oikeasti toimia myös täysin moitteetta. Itse en muista poistaneeni DOSsia sen takia että siinä olisi ollut jotain vikaa... 90-luvulla koko termi "uudelleen asennus" oli minulle vain jotain millä pilkattiin windowssia.

Vierailija

Ad-aware ja spybot, no jos sanon suoraan niin ovat melko tehottomia. Eräässä testissä testattiin Ewidoa sekä Ad-Awarea niin Ewido löysi n.376 ja Ad-Aware hieman yli 76.. No jos jokin filu ei toimi niin ainahan voi ladata kodekkeja koneelle. Niin ja mitä tuohon HJT:seen tulee niin Se kannattaa ladata ja ajaa, sillä se löytää myös sen mitä ei virustorjuntasi ja Ad-Aware(sekä Ewido ja muut) löydä. Ja jos vielä jotain niin myös Microsoftin AntiSpyware. Lähinnä taustasuojaukseen, jolloin haittaohjelmien asentuminen vähenee merkittävästi.

e. Toivotaan että tuo kaatuilu loppuu vuoden lopussa kun Microdoft julkaisee Vistan. Vistan pitäisi olla joiltakin piirteiltään kuin Linux. En muista tarkalleen niitä uudistuksia joita viedään Linuxiin päin.

Vierailija
Lettu Haimakainen
Mutta kaikkien huonoudesta en ole kanssasi samaa mieltä... DOS on nimittäin ainakin laadullisesti hyvä. Nuoremmat koneen käyttäjät eivät ehkä edes tiedä että tietokone voi oikeasti toimia myös täysin moitteetta. Itse en muista poistaneeni DOSsia sen takia että siinä olisi ollut jotain vikaa... 90-luvulla koko termi "uudelleen asennus" oli minulle vain jotain millä pilkattiin windowssia.

No se nyt on varmaan ainoa mikä toimii AINA.

Vierailija
Qark
No jos jokin filu ei toimi niin ainahan voi ladata kodekkeja koneelle.

Normaalisti ollut divX, Xvid, FFDshow sekä AC3filter. Kaikki on pyörinyt , kuten pitääkin.

Mutta kuten sanoin, VLC toimii kuin unelma. Toistaa jopa BIN tiedostot suoraan.

Vierailija

Linuxia harvoin tarvii uudelleen asennella eikä matojakaan tule kovin tiheään. Ubuntu hyvä ensimmäiseksi linuxiksi.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
Qark
Lähinnä taustasuojaukseen, jolloin haittaohjelmien asentuminen vähenee merkittävästi.

Haittaohjelmat ovat vaan osaamattomuutta.
Kerio koneeseen ja se siitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat