MIKÄ PUHELIN PARAS

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

YRITIN OSTAA muutama kuukausi sitten puhelimen (nokialaista), mutta kaikkialla myymälöissä myytiin ei oota(malli loppu).

Koska kuitenkin tarvitsin puhelinta oli ostopäätös tehtävä, ostin Samsung E530 ja kaduin kauppaa jo seuraavana päivänä. Vastapuolen puheääni on aivan hirveä (kuin puhe tulisi jotain pitkää putkea pitkin) ääni kiertää sekä rikkoutuu ...

Olisi luullut että 349 € hintaan saisi puhelimen joka toimii mutta puhelimeni katkoo puhelut paikasta riippumatta.

Vein takuu-korjaukseen jossa puhelin oli puhdistettu (huom:viikon vanha puhelin korjautuu siis puhdistamalla ;viikossa kun likaa tulee valtavasti...)
Tuloksen voitte arvata: KATKOI edelleen puheluita.

Korjauksen ajaksi sain tilalle jonkun vanhan k.......sen ja pas..sen puhelimen (joka ei sekään täysin toiminut). Ei ole kuulemma pakko antaa korjauksen ajaksi mitään...

Taas sitten vein puhelimeni korjaukseen; Nyt oli HALO-anturin eristerengas uusittu??
Samalla oli hukattu kaikki valokuvat sekä muu muisti poistunut...(SIIS nykytekniikalla ei ole mahdollista yhtään mitään tallentaa, myyjän olisi pitänyt kertoa tämä etteivät he kykene tai osaa tallentaa muistia.)

NYKYTILANNE:Puhelimeni odottaa korjaukseen menoa, katkoo puheluita (myös eri korteilla) eikä minulle aina voi soittaa, viestit tulevat päivän viiveellä jotka aiheuttavat PE....E paljon vaivaa.

Mainitakseni vielä että menin ostamaan näitä 2 kpl ja molemmissa samoja oireita eli se on ominaisuus, eikä 700 € nyt tietenkään toimivaa puhelinta ilmeisesti vielä saakaan, pitäisi olla kalliimpi...

Vaihdoin kortteja näiden 2 identtisen puhelimen välillä MITÄ SILMÄNÄ HUOMASIVATKAAN ??? AKUN ALTA PUUTTUI PULTTI kulma irvistää, tästä herää epäilys että korjauksessa on hukkunut pultti???

Kysyisinkin mikä puhelin minun kannattaisi nyt ostaa jos vaatimuksena on toimivuus?? ja tietty kuuluvuus?

Tämä on jo nyt yhtä painajaista olen joutunut jonottamaan korjaukseen ja taas sama juttu uudelleen eikä se kuitenkaan ala toimia, osia tai pultteja vaan puuttuu enemmän puhelin on melkein ollut enemmän aikaa korjauksessa kuin minulla...

MIKÄ SEURAAVAKSI PUHELIMEKSI? Onko sinulla vastaavanlaisia kokemuksia?

tyttö kysyi:Tälläistäkö elämä on? Ja Leon vastasi:Valitettavasti

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Ei ole kokemusta kuin Nokialaisista ja Samsungista. Vaimo osti uuden Samsungin ja se on ihan paska. Mulla on aina ollut nokialainen ja tulee olemaan. 12 vuotta muistaakseni. Faijalla oli tietysti 80-luvulla niitä NMT:tä, taisivat olla Motorolan "matka"puhelimia. Kyllä sillä kuului hyvin keskellä Suomenlahtea. Akku oli Keltaistensivujen kokoinen ja painoi 5 kg.

Vierailija

Minulla on ollut 6 vuotta Nokian 5110. Puhelin toiminut moitteettomasti lukuunottamatta takuuseen mennyttä näytön vaihtoa (tyyppivika).

Vierailija

Jos tarvitset kovaan menoon ja kulutukseen kännyä, suosittelen samaa kuin itsellänikin:

Nokian 5140 on palvellut erittäin hyvin, ja kestänyt (lähes) naarmuitta mm. putoamisen kalliolta, polkupyörän yliajon, järveen putoamisen ja paljon muuta.

Nyt siitä on julkaistu jopa paranneltu versio 5140i joka kuulemma kestää vielä paremmin.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Minulla oli monta vuotta Siemens M50, on vieläkin tallessa. Ostin sen käytettynä sadalla eurolla muistaakseni... viitisen vuotta sitten? Ei voi muistaa tarkasti.

Akun luonnollista kulumista lukuun ottamatta puhelimessa ei ollut ikinä suurempaa häikkää. Ihan kiitettävästi toimi.

Kesällä armeijasta päästyäni ostin toisen Siemensin, CF75:n. Tämän ostin uutena, ja tämäkin toimii hyvin. Ominaisuuksia on ihan riittävän kiitettävästi - kamerakin on, vaikka sitä en kaivannutkaan. Muuten oli vain paras vaihtoehto kaupassa olevista. Maksoi muistaakseni jotain pääle 200 €. Samsungin simpukat olivat varteenotettavin vaihtoehto, mutta olivatpahan paljon rumemman näköisiä pirulaisia.

Kaiken kaikkiaan Siemens tuntuu ainakin ihan hyvältä merkiltä, vaikka olen päinvastaistakin kommenttia kuullut. Tietenkin tähän vaikuttaa sekin, mihin käyttöliittymään on tottunut - Nokialaisissa se on vähän erilainen kuin Siemenseissä, viestin kirjoittaminen on vähän erilaista ja niin edelleen. Mutta siis Siemens on ainakin toistaiseksi minun valintani.[/code]

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Minullakaan ei ole muuta kuin kehumista Siemenseistä. Kolmas vuosi on MC60:läni menossa eikä akkukaan ole vielä kulunut. Ongelmiakaan ei ole vielä ilmennyt. Parhaimmillaan akku saattaa kestää jopa viikon.

teme
Seuraa 
Viestejä191
Liittynyt24.9.2005

Nokialaisia olen suurimmaksi osaksi käyttänyt ja ylivertaisesti parhaimpia puhelimia ovat olleet 6150, 6310i ja 6230. Etenkin kaksi viimeistä mallia.

Vierailija

Nokian puhelimet ovat toimineet hyvin. Akku pitää ostaa uusi
aina joskus, mutta sehän pitää uusia varmasti joka
puhelimessa. Nykyään jotkut ihmiset taitavat uusia
puhelimensakin tiuhempaan, tosin.

Vierailija

Minulla on ollut 6.5 vuotta Nokian 6110, joka toimii edelleen täydellisesti alkuperäisellä akullaan. Aion kuitenkin siirtyä nykyaikaan ja suunnitelmissa on ostaa Samsungin uusi X700, joka on juuri tullut joihinkin liikkeisiin. Vielä kun se tulisi sinne mistä aion sen ostaa (halvimmalla). Tuossa mallissa on kaikki mitä puhelimelta toivon (vaikuttaa paremmalta kuin E530, enemmän ominaisuuksia) mutta hinta ei ole mahdoton. MP3-soitin, FM-radio, ulkoisen muistikortin paikka, ihan ok kamera jne. Tuota on myös monella eri taholla kovasti kehuttu, joten uskaltautunen sen ostamaan.

Hieman ihmetyttää tuo aloittajan kokemus E530-puhelimesta, luin senkin arvosteluja ja ihan tyytyväisiä ovat lähes kaikki käyttäjät olleet. Ei ainakaan mitään puhelujen katkomisia tms. kukaan kertonut ilmenneen.

Vierailija

Minullakin ovat nokian puhelimet toimineet hyvin 1100 lukuun ottamatta. Perheeessäni on ollut 2 samaa mallia, ja kummassakin on ollut sama vika, eli vastaanotto ei toimi kunnolla. Minullekin yritettiin soittaa joskus ainakin kolme neljä kertaa ilman, että puhelimeni olisi ilmoittanut yhtään mitään.

Vierailija

Vastaus nimimerkille NOOR: Jokainen tekee itse omat valintansa, kannattaa kuitenkin koekäyttää uutta puhelinta, tämä oma mallini oli n.3 kk sitten uutuus josta ei juuri tietoa ollut.Tarkkaile tulevan puhelun äänen laatua...ja muista kysyä "kiertääkö ääni eli soittaja kuulee kaiken kahteen kertaan...

Nuo muut ominaisuudet kyllä ovat toimineet mutta pääasiassa juuri puhelimena sitä eniten tarvitsisin..

Ystäväni tyttöystävä sai (eri samsungin malli ja halvempi) tilalle toisen kun eivät saaneet sitä toimimaan.

Kuulin myös jutun jossa omistajar suivaantui Samsungiinsa niin että kun mies ei suostunut ostamaan/vaihtamaan puhelinta toiseen , heitti puhelimensa seinään ja vakuutuksesta uusi...TOINEN MERKKI.

eN SUOSITTELE SAMSUNGIA PAHIMMALLE VIHAMIEHELLENIKÄÄN enkä koskaan enään osta kyseistä merkkiä tai edes ilmaiseksikaan ota. Nokia on todennäköisin valintani koska kuuluvuus sekä puheäänestä selvän saaminen jne.. ovat tärkeitä ominaisuuksia.

Myyjäliikkeille suosittelen kyseisen laitteen markkinoilta pois vetämistä.

Toinen asia mikä askarruttaa: Aiheuttaako kännykät SÄTEILYÄ, ja minkätyyppistä tuo sitten on?

Vierailija
wizard
Minullakin ovat nokian puhelimet toimineet hyvin 1100 lukuun ottamatta. Perheeessäni on ollut 2 samaa mallia, ja kummassakin on ollut sama vika, eli vastaanotto ei toimi kunnolla. Minullekin yritettiin soittaa joskus ainakin kolme neljä kertaa ilman, että puhelimeni olisi ilmoittanut yhtään mitään.

Useimmiten nuo puheluiden virheet johtuvat operaattorista. Esimerkiksi Elisalla on huono tapa olla välittämättä puheluita perille asti ja joskus saa soittaa kolme tai neljä kertaa, että saa valintaäänen kuuluviin ja vastapuolen puhelimen soimaan.

1100 puhelimesta ei ole ollut mitään valittamista minulla. Laitoin siihen isomman akun ja latailen sitä keskimäärin 2 viikon välein. Mukavaa, kun voi luottaa ettei akku lopu kesken rientojen. Muutenkin puhelin on niin jämerä, että sillä voisi varmaan hakata nauloja seinään.

Joillain ihmisillä ne puhelimet vaan hajoavat ja toisilla ei. Monet kaverit tuhoavat puhelimia ihan päntiönään - minulla edellinen 3330 kesti monta vuotta ilman vikaa ja annoin sen lopulta mummolleni. Kuulemma on vieläkin ehjänä.

Vierailija

Minä olen ihan pihalla näistä puhelimien malleista. Sanoin aikanaan ystävilleni, että sitten panostan puhelimeen, kun niissä on liikkuvaa kuvaa.

Joten, eiköhän ole sen aika.

Se on kuitenkin vain puhelin.

Vierailija

Nokialaisen olen parhaaksi kokenut. Ensimmäisenä kännykkänä minulla oli 3210 ja nykyään käytän 6100. Molemmat olleet hyviä käytössä, vaikka 6100 ilmeni semmoista vikaa, että jonkun soittaessa soittoääntä ei kuulunut ollenkaan. Tämä vika korjattiin takuuhuollossa ja siitä lähtien toiminut kuin unelma, akun kanssa ei mitään ongelmia kestää kevyesti yli viikon. Avomiehellä Siemens jonka akku tyhjenee aina pakkaskelillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat