Tukekaamme Tanskaa!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tanskalaiset ihmiset ja Tanska yhteiskuntana on valittu maailman onnellisimmaksi jo useana vuotena,mutta kuinka kauan vielä?Mielestäni ainut asia tässä kiistassa Islamin ja Tanskan välillä,jota meidän tulee kannustaa on sananvapaus.Rättipäät hyökkäävät tässä asiassa väärän kohteen kimppuun sillä eihän,joku iltapäivälehti ole sama asia,kuin valtio.

Eli tässä tapauksessa on hyökätty sekä Tanskan valtiota,että länsimaalaista sananvapautta kohtaan törkeällä tavalla.Pahin virhe Tanskalta olisi pyytää anteeksi noilta fundamentalistikamelikuskeilta,joita on muka loukattu esittämällä pilakuvia heidän profeetastaan.Kuinka,joku edes voisi tietää,miltä profeetta näyttää,koska eihän hänen kasvojaan olla ikinä voitu missään
kuvata,koska islam kieltää sen.

Toivottavasti mahdollisimman monen sananvapautta kunnioittavan valtion eri tiedotusvälineet julkaisevat kohukuvat profeetasta ja näin antavat tukensa Tanskalle.Jos vain mahdollista ihmiset luokaa ja levittäkää jo valmista materiaalia;kuvia,kirjoituksia,multimediaa profeetta muhamedista ja tällä tavoin antakaa oma panoksenne sananvapaudelle.Meillä on oikeus kirjoittaa/kuvata itse valitsemiamme kohteita vaikka joku siitä provosoituisikin,sitä on sananvapaus.

On myös suotavaa kirjoittaa uskontojen harjoittamasta disinformaation levityksestä.Teknologian aikakaudella maailma on täynnä informaatiota ja sitä voi hankkia jos jonkunlaisilla vampeleillä,monet vehkeet suoltavat myös informaatiota ympäristössämme tahdostamme riippumatta ja on hyvä muistaa,että suurin osa saamastamme informaatiosta on väärää tai vääristeltyä.Älkää uskoko kaikkea P..skaa,mitä esim,TV-uutisemme suoltavat.Mainoskanaviemme ulkomaan uutisaiheet on usein ostettu jenkkikanavilta,joista jotkut ovat ollet epäiltynä korruptiosta ja jotkut yhteityöstä BUSHIN hallinnon kanssa.Ei pidä aliarvioida maailman suurinta propaganda koneistoa hallitsevaa USAta.

Sivut

Kommentit (84)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
peterpan
.Rättipäät ... fundamentalistikamelikuskeilta ... muka loukattu

Paljastuit jo, trolli. Kommentoin siitä huolimatta seuraavaa:

peterpan

Toivottavasti mahdollisimman monen sananvapautta kunnioittavan valtion eri tiedotusvälineet julkaisevat kohukuvat profeetasta ja näin antavat tukensa Tanskalle.Jos vain mahdollista ihmiset luokaa ja levittäkää jo valmista materiaalia;kuvia,kirjoituksia,multimediaa profeetta muhamedista ja tällä tavoin antakaa oma panoksenne sananvapaudelle.Meillä on oikeus kirjoittaa/kuvata itse valitsemiamme kohteita vaikka joku siitä provosoituisikin,sitä on sananvapaus.

Niin. Sananvapaus toki myös on oikeutta olla tyhmä, haastaa riitaa, loukata ja suututtaa ihmisiä. Ihan eri asia on, että kannattaako se. Sananvapaus kun ei ole pakko olla tätä kaikkea. Vaikka typeryyksien sanominen onkin sallittua (poislukien tietyt laittomuudet), se ei ole pakollsta. Kaikkiin vapauksiin liittyy vastuu. Myös sananvapauteen. Sananvapauteen liittyy jokaisen siitä nauttivan vastuullinen, tätä vapautta kunnioittava asenne ja siitä huolehtiminen että sananvapautta hödynnetään asiaan ja tarpeeseen. Toisten tahallinen ärsyttäminen ja vianlietsonta ei ole sananvapauden alkuperäinen tarkoitus, eikä missään tapauksessa järkevää. Sellaisen toiminnan jatkuva harjoittaminen voi myös aikaansaada sananvapauden rajoittamisen, tavalla tai toisella.

Sananvapauden, oikeusvaltion ja demokratian varaan rakentuva länsimainen yhteiskunta ei sisällä implisiiittisesti mitään velvollisuutta aiheuttaa eripuraa, vihaa ja pahennusta muiden uskontojen, kansojen, valtioiden ja rotujen parissa. Päin vastoin. Joka tällaista väittää, on harhautunut näiden jalojen periaatteiden valaisemalta polulta.

Tanska ja sananvapaus ovat ilman muuta oikeassa ja ansaitsevat tukea. Mutta sitä tukea ei ole sananvapautemme väärinkäyttö rasististen islaminvihaajiatrollien kiihotuksen tarpeisiin. Ei toisten uskonnollisia tunteita tarvitse loukata, sananvapaus ei pakota ketään sanomaan tyhmyyksiä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Joo kyllähän meille paljon tarjotaan "informaatiota" hyvää ja pahaa,kuinka sen sitten lukijakin osaa itselleen suodattaa...se onkin toinen juttu.Mutta se on kyllä totta,jos maa joka on kaupankäynnin mahti,pitää täysi-ikäisyyden rajana 13 VUOTTA,niin on silloin tiedossa kenen rahoja siellä tuhlataan,vai eikö joku jo osaa laskea..
Toisaalta meidänkin uutiset tuntuvat olevan jo etukäteen maksettuja manipulpointi artikkeleita!!Sehän on selvää että 95% ihmisistä on ns. massaihmisiä,jotka tekevät sitä mitä heidän naapurinsa tekevät,tai mitä tv,lehdet ja radio mainostaa ja kannustaa tekemään.Mutta kukapa enää vakaumuksensa puolesta taistelisi,sillä eihän kellään ole mitään vakaumusta!Nehän kuopataan viimeisen sotaveteraanin jälkeen!Onhan helppoa tyynnyttää itsensä pleikkarin ja tv:n ääreen ilman suurempia ponnisteluja!
Luulenpa että kyseinen uutinen onkin joku huuhaa homma,josta meille annetaan kuva, että asiat olisivat näin, vaikka todellisuudessa islamilaisten mellakoiminen "saattaisi" johtua jostain suuremmasta syystä kuin mitä meille annetaan "tiedoksi".
Muistakaapa hitler,stalin ym ym erittäin hyviä manipuloijia!
Enkä pitäisi ihmeenä usa:n vääristelyä tässäkään asiassa,kuten yleensäkin lähi-idän asioissa!!!

Vierailija

Anteeksi rasistinen kielen käyttöni,en ole rasisti vaikka näin tekstistäni,ehkä oli pääteltävissä.Olen asunut muuallakin kuin suomessa ja työni takia joutunut matkustelemaan ympäri palloa.Nämä olivat vain kärjistettyjä kielikuvia,mutta näin sain ainakin selville tämän palstan sananvapauden kyseenalaistajat.

Ja sen voin kertoa,että vaikka moni suomalainen onkin piilorasisti niin yhteiskuntamme on sieltä suvaitsevimmasta päästä.Pahinta rasismia olen kohdannut mustilta Usalaisilta ja Jamaicalaisilta

Myöskään moskovan kaduilla ei ole nykyään terveellistä olla"ulkomaalainen".Mielestäni skandinaaveina meitä myös suomalaisia kohdellaan samana kansanryhmänä kuin Tanskalaisia,Sveduja ja Norskeja varsinkin USAssa olen törmännyt ilmiöön usein.Kantapäänkautta olen oppinut myös,että suomalaisina olemme myös maailman rehellisin kansa.Etelä-eurooppalaisiin verrattuna olemme kuin pyhäkoululaisia.ja arabeihin verrattuna kuin pyhimyksiä

Brysselissä minulla on useita arabitaustaisia kavereita useimmat marokosta lähtöisin.He itse ovat antaneet minulle selviytymis ohjeet pohjois-Afrikassa kusettajien suhteen.Marokossa esim,miesten yleisimpiä ylpeilyn aiheita on,kuinka he ovat kusettaneet jotakuta siitä suuremmin ylpeylyyn on varaajos kusetettu on kalkkinaama.Suosittelisin tämän palstan"antirasisteille ja muille hipeille"esim käyntiä Kingstonissa Jamaicalla.Sitä saattais pitää suomalaista sen jälkeen hyvinkin suvaitsevaisena.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
peterpan
Nämä olivat vain kärjistettyjä kielikuvia,mutta näin sain ainakin selville tämän palstan sananvapauden kyseenalaistajat.

Paskat sait. Ei asiattomuuksien kritisointi ole asiattomuuksien kritisointia kummempaa.

Toisekseen, jos et sattunut huomaamaan, niin ainakin minä vahvasti puollan ja kannatan sananvapautta. Aitoa, puhdasta vapautta, johon sisältyy myös vastuun kantaminen sanoistaan. Ei pelkästään siis mitään hit-and-run -herjanheittoa ärsytystarkoituksessa vaan todellista, vapaata ja sensuroimatonta ilmaisunvapautta.

Sananvapauteen liittyy jokaisen siitä nauttivan vastuullinen, tätä vapautta kunnioittava asenne ja siitä huolehtiminen että sananvapautta hödynnetään asiaan ja tarpeeseen. Toisten tahallinen ärsyttäminen ja vihanlietsonta ei ole sananvapauden alkuperäinen tarkoitus, eikä missään tapauksessa järkevää. Sellaisen toiminnan jatkuva harjoittaminen voi myös aikaansaada sananvapauden rajoittamisen, tavalla tai toisella.

Sananvapauden, oikeusvaltion ja demokratian varaan rakentuva länsimainen yhteiskunta ei sisällä implisiiittisesti mitään velvollisuutta aiheuttaa eripuraa, vihaa ja pahennusta muiden uskontojen, kansojen, valtioiden ja rotujen parissa. Päin vastoin. Joka tällaista väittää, on harhautunut näiden jalojen periaatteiden valaisemalta polulta.

Sananvapauden kannattamisen verukkeella rasismiin ja vihanlietsontaan kannustava on vain anarkisti ja vapaata, oikeudenmukaista ja rauhanomaista yhteiskuntajärjestystä vastustava häirikkö. Siihenkin toki on oikeus (paitsi kun mennäänlaittouuksiin), mutta kaiken sananvapauden nimissä tätä on turha yrittää kieltää, ja minulla on tämä tosiasia myös oikeus ääneen todeta. B)

Vierailija

Miksi sinun mielestäsi"KOSHER"sitten,nämä niin sanotut pilakuvat on julkaistu?Ja tulit juuri valituksi myös minun fundamentalisti listalleni.Onneksi olkoon.Saan varmastikin vastalauseiden ryöpyn niskaani,koska ole rookie vielä tällä palstalla,mutta tätä juuri on sananvapaus.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
peterpan
Miksi sinun mielestäsi"KOSHER"sitten,nämä niin sanotut pilakuvat on julkaistu?

Mitä väliä? Ne on julkaistu, ja nyt ollaan kusessa. Sen sijaan, että tieten tahtoen sukelletaan syvemmälle kuseen vain katsoaksemme kuinka syvälle ehdimme vajota ennenkuin henki loppuu, asiasta VOITAISIIN EHKÄ myös yrittää ottaa vähän opiksi.

peterpan

Ja tulit juuri valituksi myös minun fundamentalisti listalleni.

Herttaisen yhdentekevää. Ymmärrän kyllä että asia-argumenttien puutteessa keskityt ihmisten luokitteluun ja herjaamiseen mielelläsi. Sen näki jo avausviestistäsikin hyvin. Mutta ei se mitään sanottua miksikään silti muuta.

Mikäs fundamentalisti minä muuten, ihan uteliaisuudesta kysyäkseni, mielestäsi oikein olen?

Vierailija

Anteeksi vertaukseni,mutta te vaikutatte antikreatonistifundamentalistilta.Tulipas siitä varsinainen sanahirviö.Tottapuhuakseni on erittäin vaikeaa saada aikaan keskustelua jossa ei leimautuisi rasistiksi,kun puhutaan Islamista

.Olisitko ollut tyytyväisempi,jos olisin vaikka sanonut,että ne karvahattupäiset,rekkakuskit?Mielestäni heidän joka paikan päähineensä muistuttaa rättiä ja yleensä aavikolla liikutaan kamelilla.Tai nimitettäköön heitä tästälähtien nelivetokuskeiksi.Täytyy lähteä tästä välillä syömään on muuten eukko laittanut hyvää KOSHER lihaa.

Vierailija

Ai niin en oo muuten jutku,vaimo on ja se loukkaantu vähän siitä MUMMON savupiippuvitsistä,kun kerroin sille.Lopulta otti sen huumorilla.Hyvä mummo laita pari samanlaista.Nyt pitää jo mennä syömään...

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
peterpan
Anteeksi vertaukseni,mutta te vaikutatte antikreatonistifundamentalistilta.

Tavallaan pitää paikkansa. Vastustan kreationistifunamentalisteja siinä missä kaikkia muitakin fundamentalisteja. Olen siis antifundamentalisti. En kuitenkaan onnekseni vastusta ketään tai mitään fundamentalistisetsi. Toisin kuin räät, näemmä

peterpan

Tulipas siitä varsinainen sanahirviö.Tottapuhuakseni on erittäin vaikeaa saada aikaan keskustelua jossa ei leimautuisi rasistiksi,kun puhutaan Islamista

Kui? Minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Mutta minä en suhtaudukaan islamiin tai islaminuskoisiin rasistisesti tai halventavasti, enkä käytä rasistisia tai halventavia ilmauksia. Taitaa siis olla vain asennevongelma, sinulla nimittäin.

peterpan

.Olisitko ollut tyytyväisempi,jos olisin vaikka sanonut,että ne karvahattupäiset,rekkakuskit?Mielestäni heidän joka paikan päähineensä muistuttaa rättiä ja yleensä aavikolla liikutaan kamelilla.Tai nimitettäköön heitä tästälähtien nelivetokuskeiksi.

Miksi ylipäänsä pitää nimitellä ketään? Mitä sinä saat siitä, kun pääset nimittelemään (ilmeisetsi itsestäsi jotenkin eroavia) ihmisryhmiä? Mitä olennaista elämästäsi jäisi puuttumaan, jos et pääsisi nimittelemään ketään?

Vierailija
Tanska ja sananvapaus ovat ilman muuta oikeassa ja ansaitsevat tukea. Mutta sitä tukea ei ole sananvapautemme väärinkäyttö rasististen islaminvihaajiatrollien kiihotuksen tarpeisiin. Ei toisten uskonnollisia tunteita tarvitse loukata, sananvapaus ei pakota ketään sanomaan tyhmyyksiä.
Entä jos minun uskontoni määrää että kaikki sanomisesi loukkaavat uskonnollisia tunteitani? Sananvapauttahan tarvitaan siihen että voi sanoa sellaisiakin asioita joita eivät toiset halua kuulla. Voimmeko myös hyväksyä sen mahdollisuuden että itse uskonnossa on kyseenalaisia piirteitä? Tällöinhän kritiikki olisi kaiketi jopa toivottavaa, vaikkakin poliittisesti epäkorrektia.

Olen keskustellut tästä asiasta tanskalaisen ystäväni kanssa ja hän kertoi että paikallinen muslimijärjestö oli lähtenyt levittämään näitä Tanskan vapaalla maalla julkaistuja kuvia arabimaihin. Hän kertoi myös että mukaan oli tarttunut tekaistuja, herjaavia kuvia joita ei oltu missään lehdessä julkaistu. Kuitenkin tämä tosiasia on voinut jäädä monelta huomaamatta? Tanskalainen imaami oli myös levittänyt valhetta koraanien järjestelmällisestä polttamisesta Tanskan maaperällä.

While the debate rages, an important point has been overlooked: despite the Islamic prohibition against depicting Mohammed under any circumstances, hundreds of paintings, drawings and other images of Mohammed have been created over the centuries, with nary a word of complaint from the Muslim world. The recent cartoons in Jyllands-Posten are nothing new; it's just that no other images of Mohammed have ever been so widely publicized.

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Vierailija
Cryptops
Entä jos minun uskontoni määrää että kaikki sanomisesi loukkaavat uskonnollisia tunteitani? Sananvapauttahan tarvitaan siihen että voi sanoa sellaisiakin asioita joita eivät toiset halua kuulla. Voimmeko myös hyväksyä sen mahdollisuuden että itse uskonnossa on kyseenalaisia piirteitä? Tällöinhän kritiikki olisi kaiketi jopa toivottavaa, vaikkakin poliittisesti epäkorrektia.

Olen keskustellut tästä asiasta tanskalaisen ystäväni kanssa ja hän kertoi että paikallinen muslimijärjestö oli lähtenyt levittämään näitä Tanskan vapaalla maalla julkaistuja kuvia arabimaihin. Hän kertoi myös että mukaan oli tarttunut tekaistuja, herjaavia kuvia joita ei oltu missään lehdessä julkaistu. Kuitenkin tämä tosiasia on voinut jäädä monelta huomaamatta? Tanskalainen imaami oli myös levittänyt valhetta koraanien järjestelmällisestä polttamisesta Tanskan maaperällä.

Typerä vertaus. Länsimaisissa lehdissä ollaan käsitelty kriittisesti ennenkin islaminuskoa ja siihen liittyviä epäkohtia niistä ei kuitenkaan ole syntynyt tämänkaltaista kriisiä.. Tässä on kyse kuitenkin suoranaisesta pilkkaamisesta jolla ei ole mitään tekemistä rakentavan tai asioitten parantamiseen pyrkivän kritiikin kanssa. Tottakai tietyt äärimuslimit käyttävät hyödykseen tanskalaisten pilakuvia lietsoakseen vihaa länsimaita kohtaan. Kysymys kuuluukin tuleeko heille antaa minkäänlaista syytä tälläiseen länsimaitten puolesta.

Vierailija

Monen Islamilaisen valtion provosointi kristittyjen tai juutalaisten asioista on ollut mielestäni ylitseampuvaa verrattuna tähän sarjis kohuun.Esim.Iranin presidentin puheet holokaustista tarinana tai juutalaisvaltion kartalta pois pyyhkäisy ovat olleet varmaan juutalaisten näkökulmasta vähintään yhtä karmaisevia.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
Echi
]Typerä vertaus. Länsimaisissa lehdissä ollaan käsitelty kriittisesti ennenkin islaminuskoa ja siihen liittyviä epäkohtia niistä ei kuitenkaan ole syntynyt tämänkaltaista kriisiä.

Typerä vertaus. Länsimaisissa lehdissä ollaan käsitelty kriittisesti ennenkin kristinuskoa ja siihen liittyviä epäkohtia. Niistä ei kuitenkaan ole syntynyt tämänkaltaista kriisiä.
Got it?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat