Tietokone hajosi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietokoneeni virtalähde päästi eilen viimeisen hönkäyksensä ennen pamahdusta ja savua. Saas nähdä menikö muita komponentteja samalla. Omituista elää ilman kommunikaatiovälinettä, uutisia, musiikkia, tiedefoorumia ja viihdekeskusta
Tämähän luonnollisesti kiinnostaa kiviäkin ja saattepahan ainakin hetken rauhan minun epätieteellisistä kommenteistani täällä

Kommentit (6)

Vierailija
Omituista elää ilman kommunikaatiovälinettä, uutisia, musiikkia, tiedefoorumia ja viihdekeskusta

Kerrot joutuvasi elämään ilman tiedefoorumia tiedefoorumilla?!?

LOL

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Tajuatpa sentään ensi kerralla jättää hattiwattipowerit kaupan hyllylle ja hankkia laadukkaan (lue: yli 60e) virtalähteen. Sellaisia ovat mm. Seasonic, SilverStone sekä Fortron. Myös Antecilta, BeQuiet!:lta, Zalmanilta, Taganilta ja Nexusilta löytyy muutamia hyviä malleja tietyin varauksin.

Itse suosittelisin Seasonicin S12-sarjaa. Tässä SilentPCReview'n suositukset: http://www.silentpcreview.com/article28-page6.html

Nervus rerum

Vierailija

Nyt on taas toimiva tietokone
Oli kyllä pahemman kerran kosahtanut koneesta komponentteja.
Kerralla kärähtivät emolevy, virtalähde, kovalevyt, äänikortti, verkkokortti, tv-kortti, näytönohjain, näppis sekä hiiri.
Prossu ja muistikammat sentään selvisivät sähköshokista

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Mikäs poweri tuli uuteen koneeseen? Taisi posahtanut olla joku KME, Deer Computer tai Q-Tec, kun noin monta komponenttia vei hautaan. Mutta miten hemmetissä näppis ja hiirikin voi tosta mennä paskaksi? On kyllä jo tosi huonoa tuuria.

Nervus rerum

Vierailija

Enpä tuon powerin merkkiä tutkaillut vieläkään.
Onneksi on olemassa kultaakin kalliimpia kavereita.
Koko entisen roskan vein ystävälle jonka kanssa tutkittiin tilannetta. Tämä ystäväni sattuu opiskelunsa puolesta olemaan paljon tekemisissä koneiden kanssa ja sille kerääntyy kokoajan erilaisia tietokoneen osia huoneeseensa.
Ainoat säilyneet osat eri prosessori ja muistit heitettiin uuteen emoon joita lojui nurkissa kymmenittäin. Virtalähde arvottiin kanssa läjästä ja näytönohjainkin löytyi (itseasiassa parempi kuin edellinen ).
Kaiken sain ilmaiseksi mutta uuden kovalevyn jouduin tilaamaan. Tällähetkellä käyttistä juuri ja juuri pyörittää 3Gb:n levy.
En ole kyllä itsekkään tälläistä koskaan nähnyt että hiiri ja näppiskin ois hajonnut mutta nähtävästi sekin on mahdollista. Olen itse aina kuvitellut että prossu+muistit olisi kaikista herkimpiä mutta tälläkertaa ainuita jotka säästyivät. Vanhan kotelonkin heitin pois koska sain uuden ja hienomman ilmaiseksi tilalle
Eipä ole tietokoneeni vieläkään uusinta mallia mutta tällä mennään Prossu oli athlon xp 1800+ (sille kiitos kestävyydestään
Uutta katastrofia odotellessa...

Edit : kiroitusvierheitä.

Uusimmat

Suosituimmat