Lääketiede ja terveys: Virvoitusjuomat ja terveys

Virvoitusjuomat ja terveys

http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_drink#Health_effects

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä muiden ruokien ja juomien ohella. En ole kuitenkaan lihonut, oikeastaan päinvastoin. Onko odotettavissa, että tuo aiheuttaa terveydellisiä haittoja ajan mittaan, vaikka en lihoisi ja sekin massa joka kertyy mahdollisesti, tulee lihaksina?

Eli lyhyesti:

Ylipaino = ei toteudu
Luukato = vedän vitamiini- kalsium- ja proteiinipitoisia safkoja ja tuotteita hyvin runsaasti
Hampaat = ei ikinä mitään vikaa vaikken edes koskaan pese niitä
Kalium = tarkastin juuri ja ruoka sisältää runsaasti
Luutiheys = d-vitamiini + kalsium kumoavat
Sokeri = noh, jos se on liian tappavaa niin sitten se on
Bentseeni = on tai ei ole??

Alkoholiin, tupakkaan tai kahviin tai muihin kovempiin päihteisiin en ole koskaan sekaanunut, joten niitä ei tarvitse huomioida arviossa.

[quote author="Bushmaster" time="28.02.2012 klo 11:04"]

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä muiden ruokien ja juomien ohella. En ole kuitenkaan lihonut, oikeastaan päinvastoin. Onko odotettavissa, että tuo aiheuttaa terveydellisiä haittoja ajan mittaan, vaikka en lihoisi ja sekin massa joka kertyy mahdollisesti, tulee lihaksina?

Eli lyhyesti:

Ylipaino = ei toteudu
Luukato = vedän vitamiini- kalsium- ja proteiinipitoisia safkoja ja tuotteita hyvin runsaasti
Hampaat = ei ikinä mitään vikaa vaikken edes koskaan pese niitä
Kalium = tarkastin juuri ja ruoka sisältää runsaasti
Luutiheys = d-vitamiini + kalsium kumoavat
Sokeri = noh, jos se on liian tappavaa niin sitten se on

Alkoholiin, tupakkaan tai kahviin tai muihin kovempiin päihteisiin en ole koskaan sekaanunut, joten niitä ei tarvitse huomioida arviossa.

[/quote]

Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä, se johtuu siitä, että joku muu on antanut minulle väärää tietoa.

Re: Virvoitusjuomat ja terveys

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä En ole kuitenkaan lihonut,

Onkohan joka paikassa bentseeniä?
Älä ota mitää, et sä tarvii..

[quote author="fenomenologi" time="28.02.2012 klo 12:41"]

[quote author="Bushmaster"]

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä En ole kuitenkaan lihonut,

Alkoholiin, tupakkaan tai kahviin tai muihin kovempiin päihteisiin en ole koskaan sekaanunut, joten niitä ei tarvitse huomioida arviossa.[/quote]
Onkohan joka paikassa bentseeniä?
Älä ota mitää, et sä tarvii..

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Laitan tämän sotkemaan palettia...

Tuoreessa tutkimuksessa havaittiin yhteys säännöllisellä light-limujen juomisella ja sydänongelmilla. Tutkimuksen mukaan päivittäin light-limuja juovilla ihmisillä on 43 % suurempi todennäköisyys sairastua sydäntautiin tai saada sydän- tai halvauskohtaus.

http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/sy ... ia/a780142

[quote author="jussipussi" time="28.02.2012 klo 15:18"]

Laitan tämän sotkemaan palettia...

[quote author=""]Tuoreessa tutkimuksessa havaittiin yhteys säännöllisellä light-limujen juomisella ja sydänongelmilla. Tutkimuksen mukaan päivittäin light-limuja juovilla ihmisillä on 43 % suurempi todennäköisyys sairastua sydäntautiin tai saada sydän- tai halvauskohtaus.
[/quote]
http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/sy ... ia/a780142

[/quote]

Jätä kokis ja siirry vaikka kahviin, jos olet kokiksen kautta addiktoitunut kofeiiniin, kahvista saat ainakin hyviä antioksidantteja.

http://www.youtube.com/watch?v=gVyZiYbsvLY

[quote author="jussipussi" time="28.02.2012 klo 15:38"]

[quote author="Bushmaster"]
Alkoholiin, tupakkaan tai kahviin tai muihin kovempiin päihteisiin en ole koskaan sekaanunut, joten niitä ei tarvitse huomioida arviossa.[/quote]
Jätä kokis ja siirry vaikka kahviin, jos olet kokiksen kautta addiktoitunut kofeiiniin, kahvista saat ainakin hyviä antioksidantteja.

http://www.youtube.com/watch?v=gVyZiYbsvLY

[/quote]

Alkoholikin on terveellistä. Ja jos on kysyjän metabolia, niin varmaan voi tuon 1,5 litraa päivässä ottaa. Tuskin tupakkakaan on haitaksi, jos tuollainen sokerin imppaaminen ei mitään vaikuta.

[quote author="Opettaja" time="28.02.2012 klo 16:06"]

[quote author="jussipussi"][quote author="Bushmaster"]
Jätä kokis ja siirry vaikka kahviin, jos olet kokiksen kautta addiktoitunut kofeiiniin, kahvista saat ainakin hyviä antioksidantteja. [/quote]

Alkoholikin on terveellistä. Ja jos on kysyjän metabolia, niin varmaan voi tuon 1,5 litraa päivässä ottaa. Tuskin tupakkakaan on haitaksi, jos tuollainen sokerin imppaaminen ei mitään vaikuta.

[/quote]

Juon colaa siksi että 1) se on hyvää 2) saan siitä sen 600-1000kcal päivässä lisää energiaa mitä tarvitsen(paradoksi = muut tappelevat miten saavat vähennettyä kaloreita, mulle tulee monesti ähky kun yritän saada päivän kalorit, noin 3000-3500kcal, täyteen icon_mrgreen.gif ) ja 3) se myös vähän piristää.

[quote author="Bushmaster" time="28.02.2012 klo 16:28"]

Juon colaa siksi että 1) se on hyvää 2) saan siitä sen 600-1000kcal päivässä lisää energiaa mitä tarvitsen(paradoksi = muut tappelevat miten saavat vähennettyä kaloreita, mulle tulee monesti ähky kun yritän saada päivän kalorit, noin 3000-3500kcal, täyteen icon_mrgreen.gif ) ja 3) se myös vähän piristää.

[/quote]

Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä, se johtuu siitä, että joku muu on antanut minulle väärää tietoa.

Alkoholikin on terveellistä.

On se tieteellisesti "terveellistä" 2 ravintola-annosta per päivä. Raivoraittiit saattaa olla hieman liian raivoja, pipo liian tiukalla? Eivät elä niin pitkään..

Arvostettu tutkija Antonio Trichopoulou on jopa esittänyt, että Välimeren ruokavaliomallin “terveellisin” yksittäinen tekijä olisi nimenomaan kohtuullinen alkoholin käyttö (Trichopoulou et al.2009)

http://www.pronutritionist.net/viini-ja ... veellisia/

[quote author="jussipussi" time="28.02.2012 klo 17:00"]

[quote author="Opettaja"]

Alkoholikin on terveellistä. [/quote]
On se tieteellisesti "terveellistä" 2 ravintola-annosta per päivä. Raivoraittiit saattaa olla hieman liian raivoja, pipo liian tiukalla? Eivät elä niin pitkään..

[quote author=""]Arvostettu tutkija Antonio Trichopoulou on jopa esittänyt, että Välimeren ruokavaliomallin “terveellisin” yksittäinen tekijä olisi nimenomaan kohtuullinen alkoholin käyttö (Trichopoulou et al.2009)[/quote]
http://www.pronutritionist.net/viini-ja ... veellisia/

[/quote]

Mikäs siinä sitten, selkeät numeroidut perustelut, jatkahan vain colan juomista.
Mihin joutuisimmekaan ilman matemaattista / loogista ajattelua.

[quote author="jussipussi" time="28.02.2012 klo 17:14"]

[quote author="Bushmaster"]Juon colaa siksi että 1) se on hyvää 2) saan siitä sen 600-1000kcal päivässä lisää energiaa mitä tarvitsen(paradoksi = muut tappelevat miten saavat vähennettyä kaloreita, mulle tulee monesti ähky kun yritän saada päivän kalorit, noin 3000-3500kcal, täyteen icon_mrgreen.gif ) ja 3) se myös vähän piristää.[/quote]
Mikäs siinä sitten, selkeät numeroidut perustelut, jatkahan vain colan juomista.
Mihin joutuisimmekaan ilman matemaattista / loogista ajattelua.

[/quote]

Kyllä ne hampaat siitä vielä putoaa, jos et pese niitä.

[quote author="Sahrah" time="28.02.2012 klo 17:21"]

Kyllä ne hampaat siitä vielä putoaa, jos et pese niitä.

[/quote]

Pistö rasiasta tule 230 volttia virtaa

Kyllä siitä on aina havaittavissa merkkejä ennalta, esimerkiksi plakki, karies ja reikiintyminen, eivät ne yhtäkkiä ilman kipua minnekään tipahda. icon_mrgreen.gif

[quote author="Bushmaster" time="28.02.2012 klo 19:58"]

Kyllä siitä on aina havaittavissa merkkejä ennalta, esimerkiksi plakki, karies ja reikiintyminen, eivät ne yhtäkkiä ilman kipua minnekään tipahda. icon_mrgreen.gif

[/quote]

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä muiden ruokien ja juomien ohella. En ole kuitenkaan lihonut, oikeastaan päinvastoin.

Ole huoleti, kyllä se lihominen alkaa kun ikää tulee mittariin lisää.

[quote author="Carloz" time="28.02.2012 klo 20:04"]

[quote author="Bushmaster"]http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_drink#Health_effects

Nostetaanpa kissa pöydälle. Juon sokeroituja(100g/l) virvoitusjuomia noin 1.5-2 litraa päivässä muiden ruokien ja juomien ohella. En ole kuitenkaan lihonut, oikeastaan päinvastoin. [/quote]
Ole huoleti, kyllä se lihominen alkaa kun ikää tulee mittariin lisää.

[/quote]