Aikaparadoksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletetaan että voisin matkata ajassa taaksepäin.

Menen ja estän aleksandian kirjaston tuhon.

Jaksaako tai osaako kukaan yrittää miettiä mitä tapahtuisi jos aleksandrian kirjastoa ei olisikaan tuhottu. Siis millainen maailmamme olisi nyt ja millaista elämää eläisimme. Olisinko minä olemassa? Olisiko tätä palstaa. Olisiko maailmamme vuosia edellä nykyistä, kun otetaan huomioon kaikki tieto mikä oli kirjastossa? Vai eläisimmekö vieläkin keskiaikaa...

Joku jaksaessaan voisi selittää oman mielipiteensä laajasti, vaikkakaan en toki kiellä vastaamasta myöskäänem. yksittäisiin kysymyksiin.

Kommentit (3)

Vierailija
tupakka
eikö kukaan vastaa??

No minä vastaan, vaikken olekaan asiasta niin hyvin perillä. Vaikka tuo kirjasto aikoinaan muodostui silloisen tieteen mekaksi, niin elinikää tuolla kirjastolla oli sen verta pitkään, ettei nuo teokset siellä ainutlaatuisia olleet. Ja eikös se mennyt jotensakin niin, että tuonne pyydettiin kopiot muualta maailmasta? Olihan se kylläkin vähän niinkuin alkeellinen google tuolloin.

Sikäli kyllä ihan mielenkiintoisia nämä perhosvaikutuskysymykset. Näkisin kuitenkin, että vaikutukset tuolla itse tuholla ei olleet niiiiin suuret. Se onkin jo eri kysymys, jos sitä ei olisi koskaan pistetty pystyyn.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kyllä kaikki olisi aivan toisin vaikka olisin mennyt vuoteen 1500 aikakoneella ja napsauttanut siellä vain sormia. Tosin tullessani takaisin vuoteen 2010 olisin tuntematon henkilö, minua ei löytyisi rekistereistä. Minua ei olisi synnytetty eikä minulla olisi vanhempia.

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat