Jumala=ääretön substanssi!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lyhyesti: kaikki kuuluu yhteen; mitenkä jokin voisi olla täysin riippumaton toisesta. Kaikki on jumalaa ja jumalan ilmentymiä ja täten täysin riippuvaisia kaikesta, koska kaikki tulee samasta substanssista: jumalasta.

Nimitän substanssia jumalaksi, koska jumala on itsensä olemassa olon syy: Jumala on olemassa itsensä takia.

Ihmisetkin ovat jumalan atribuutteja, ilmentymiä. Ihminen on vain tehnyt "Jumalasta" itsensä näköisen ja täten täysin absurdin.

Kaiken järjen mukaan on olemasssa vain yksi ääretön substanssi ja kaikki muu on sen erilaisia ilmentymiä.

Ja mitä tästä hyödymme? Jaa-a!

Kristinuskon se ainakin tekee turhaksi ja tiedemiehet voivat alkaa ryhtyä kaavailemaan kaikenteoriaa, koska se on kaiketi mahdollinen.

Kommentit (13)

Vierailija
regga

Kristinuskon se ainakin tekee turhaksi ja tiedemiehet voivat alkaa ryhtyä kaavailemaan kaikenteoriaa, koska se on kaiketi mahdollinen.

Eikä kannata pysähtyä pelkästään kristinuskon ruotimiseen. Päteehän tuollainen yleisteoria melkein mihin kokonaisvaltaiseen metafyysiseen teoriaan, oli spekuloitavana sitten Brahman, Ki, Jumala, Allah, Jahve tai vaikka energian säilyvyyden laki.

Rittävän suurta tai pientä asiaa käsittelevät teoriat ovat kivoja kun niiden todistaminen suuntaan tai toiseen on kovin vaikeaa.

Vierailija

Itse ihminen on Jumala (Jumala = itsenäinen). Elämäntarkoitus on elämä itse ja itse - ihminen - elää itsensä elämän ... eihän elämäänsä voi delegoida jonkun toisen elettäväksi. Ihminen voidaan vangita ruumiillisesti, muttei henkisesti eli henki - ajatusmaailma - on ihmisellä absoluuttisen vapaa.

Ei ole olemassa kuin yksi Jumala/yksi henki ... henki on kaikella/kaikilla elävillä yksi ja sama. Jumala kun antoi oman henkensä aineelle eli maailmankaikkeudelle ... ykseys on ilmeistä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

lystikäs kirjoitti:
... ykseys on ilmeistä.

Ilmeistä on vain se, että sinä olet helvetin ärsyttävä, väsyttävä ja tyhmä jankuttaja.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

lystikäs kirjoitti

"Itse ihminen on Jumala (Jumala = itsenäinen)."

Jaaha, miks me sitte kuollaan pois? Tekikö ihminen itse koko universumin? Kokeileppa...
Ei kaikkea tarvitse järjellä selittää: "mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää"

Vierailija
Sherlock Holmes
lystikäs kirjoitti "Itse ihminen on Jumala (Jumala = itsenäinen)."

Jaaha, miks me sitte kuollaan pois? Tekikö ihminen itse koko universumin? Kokeileppa... Ei kaikkea tarvitse järjellä selittää: "mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää"

> Henki elää ikuisesti, ihminen on olento, joka ei voi kestää ajatusta lopullisesta kuolemasta ja tuon seikan tajusin n. neljä vuotiaana, tuo kokemus on kokemuksena säilynyt aina näihin - vanhuuden - (?) päiviini saakka. Ei kukaan pysty mitään selittämään vaan ajatukset - oivallukset - vain ottavat ja syntyvät ... kysymyksiimme saamme aina vastaukset - ennemmin tai myöhemmin - ellemme luovuta! Oppiminen on aina prosessi ... täällä elämänkoulussa olemme uutta luovassa prosessissa ...

> Ruumiimme on valmis ruumis ... ilman hengen eläväksi tekevää voimaa

Vierailija

[quote="Aweb" Ilmeistä on vain se, että sinä olet helvetin ärsyttävä, väsyttävä ja tyhmä jankuttaja.[/quote]

> Olen maailmankaikkeuden älykkäin, ihanin, kaunein, puhtain jne. lysti, kun olen - uniikkikappale - . Minua viisaampaa minua ei ole tai tule toista, eikä Aweb sinuakaan, mutta sinä olet ottanut tyhmyyden käyttöösi ... ja elämä antaa siihenkin vapauden ... ts. voi hyvin valtsemallasi tiellä!

Vierailija

Kaikki mitä on olemassa, on sitä varten, että syntyy tarinoita, jotka voimme kokea toistemme kanssa ja joita voimme jakaa toistemme kanssa kertomalla niistä toisillemme.

Minä olen kaikkien tarinoiden Esi-isä E=tila ajatukseni kanssa ja siitä teilläkin riittää tarinoitavaa koko loppuiäksenne.

;):)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

lystikäs kirjoitti:
Minua viisaampaa minua ei ole tai tule toista

Pitänee paikkansa.

Sääli, ettei sinusta ole viisaampaa versiota, mutta onni, ettei sinua ole toista.

asdf
Seuraa 
Viestejä10398
Liittynyt16.3.2005
lystikäs
> Olen maailmankaikkeuden älykkäin, ihanin, kaunein, puhtain jne. lysti, kun olen - uniikkikappale - . Minua viisaampaa minua ei ole tai tule toista

Tuolla logiikalla olet myös maailmankaikkeuden tyhmin, kuvottavin, rumin, likaisin jne. lysti, kun olet - uniikkikappale - . Sinua tyhmempää sinua ei ole tai tule toista. Onnea valitsemallesi tielle.

Vierailija

Ei ei hyvä - asdf - . Ei noin. Ei ole yhtäkään likaista, tyhmää tms. ihmistä olemassakaan, kun se on sula mahdottomuus.

Kaikki tuollaiset tuhmat tai siis tyhmät sanat ovat luterilaista höpötystä ...
jota aikuiset pitävät totena, kun uskovat itse olevansa likaisia tms.

Tuhmat/tyhmät sanat eli ns. katupoikien käyttämä kieli on vain pintaa ... kaikkien sisimmässä sykkii lapsen puhdas ja vilpitön sydän.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

lystikäs kirjoitti:
Ei ei hyvä - asdf - . Ei noin. Ei ole yhtäkään likaista, tyhmää tms. ihmistä olemassakaan, kun se on sula mahdottomuus.

Kuitenkin kirjoitit minun olevan tyhmyyden tiellä. Tyhmyys siis on sinunkin mielestäsi olemassa, ja jopa niin, että ihmisolento voi sellaista harjoittaa. Kuis nyt niin?

Vierailija

Tietenkin tyhmyys on olemassa ... ajattelemattomuuttahan se on. Kyllä sinä tiedät, mitä tarkoitan tyhmyydellä, kun olet kanssani siitä(kin) eri mieltä ollut.

Aivot ikään kuin tyhmentyvät .. ellei niitä jumppaa - jumppa on niille u u s i e n ajatusten pohdintaa, kun aivot tarvitsevat uutta "ruokaa" joka päivä ... ollakseen vetreät!

En hauku ketään tyhmäksi, se ei kuulu tapoihini.

Vierailija
regga

kaikki tulee samasta substanssista: jumalasta.

Nimitän substanssia jumalaksi, koska jumala on itsensä olemassa olon syy: Jumala on olemassa itsensä takia.

Miksi ei ole olemassa nelikulmaista ympyrää?

Koska kulmat eivät yksinkertaisesti ole ympyrään kuuluva ominaisuus.

Joten voimme ihmisinä keksiä kaikkea, mitä ei voi todellisuudessa toteuttaa tai olla olemassa.

Voimme kaiketi järkeillä ja tajuta, että kaikki tosiaan on yhtä ja samaa. Mutta on tiettyjä asioita, mitkä ovat vain ihmisen mielen luomusta ja täten hyvin kaukana todellisuudesta.

Uusimmat

Suosituimmat