Bates metodi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei

Itse olin pari päivää jo kokeillut bates metodia näön parantamiseksi, mutta onko muut kokeilleet sitä ja kuinka se on toiminut?

Lentäjäksi olen pienestä asti haaveillut tulevani, mutta vasen silmäni on hieman, todellakin vain vähän huonompi kuin oikea ja ajattelin jos tuo menetelmä auttaisi sitä. Muuten näköni on kyllä loistava..

Kommentit (4)

Vierailija
meika
Hei

Itse olin pari päivää jo kokeillut bates metodia näön parantamiseksi, mutta onko muut kokeilleet sitä ja kuinka se on toiminut?
.

Kerroppas meille tyhmille jotka emme tiedä mikä on Bates metodi? Ainoa asia mikä minulle siitä tulee mieleen on Amerikan Psyko. Vai kukas Psyko se nyt olikaan...

Vierailija

Hupsista ja minä kun olen luvannut itselleni, että jos minulla ei ole mitään "hyvää" sanottavaa, pysyn hiljaa.

Aurinko paistaa ja kaunis ilma tänään ja lämpenevää on luvattu.

Metodi muistuttaa erästä urea-teoriaa...oops...sorry...jatkossa pysyn hiljaa...
-------------

BATES METHOD FOR IMPROVING SIGHT WITHOUT GLASSES

by Anthony Attenborough

The Bates Method for Improving Eyesight is a method discovered at the beginning of this century by Dr. W. H. Bates, M.D. (1865-1931), a prominent American ophthalmologist, and developed by him and his followers to improve sight and restore natural habits of seeing, which have been lost through strain, tension and the resulting misuse of the eyes. Thus the aim of the method is to teach people with problems of vision the faculty of easy and attentive seeing whereby the eyes and mind work together harmoniously to give good sight.

http://www.altguide.com/therapy/info/bates.html

Vierailija

Heh, avaa kitasi vain, yleensä sinä MD olet se jolla on asiasta se kunnollisin kommentti. On ollut ilo lukea Teitin tekstejä!
Niin ja kiitos infosta, tämä selvisi ainakin jonkinverran!

p s
Seuraa 
Viestejä107
Liittynyt26.3.2005

Batesin tekniikkaa sivuttiinkin jo tuolla Myopia -ketjussa. Käytännössä silmälääkärit ja tieteelliseltä pohjalta toimivat tahot peräänkuuluttavat edes jotakin todistusaineistoa, joka puoltaisi tekniikan toimivuutta. Osittain Batesin kannattajien ideat on aivan tuulesta temmattuja: terävää pistettä ajattelemalla vahva myopia paranee eli teknisesti katsottuna liian pitkän silmän täytyisi joko lyhentyä tai sarveiskalvon tai mykiön muoto muuttua. Mykiön muotohan muuttuukin akkomodoimalla, ja siksi valelikinäköisyyteen Batesin temput voikin hyvin auttaa. Mutta itse kehotan suhtautumaan Batesiin varovasti (aurinkoon katsominen ei ole kauhean hyvä idea). Silmien painaminen on tuttu myopian parannuskeino historiasta, silloin sarveiskalvon muoto periaatteessa muuttuu väliaikaisesti litteämmäksi -> myopia vähenee (mutta eipä kannata harrastaa, tulee vaan ylimääräisiä aberraatioita eli vääristymiä jne.).

Olennaisinta on ehkä se, että valelikinäköisyyteen voi mm. rentoutumisella ja lähelle katsomista välttämällä vaikuttaa, mutta aitoon ja vahvaan likinäköisyyteen ei em. keinot auta.

Jos silti haluaa tutustua aiheeseen, niin täällä on keskustelua, johon osallistuu periaatteessa osittain ihan järkevääkin sakkia (mutta osittain tuulesta temmattua sakkia): http://health.groups.yahoo.com/group/PerfectSight/

Uusimmat

Suosituimmat