H5N1 ja siat

Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Lintuinfluenssa sitten tarttui sikoihin. Onkos se menoa nyt?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Kommentit (9)

Vierailija

Eihän lintuinfluenssankaan kohdalla ollut oikeastaan mitään menoa. Sairastuneita oli häviävän vähän. Enemmän menoa on mielestäni melkein minkä tahansa muun vitsauksen kohdalla, kuten malarian, maanjäristysten tai vaikkapa Irakin sodan.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
MD
En ole lintu enkä kala, enkä edes sika, joten olen turvassa

Et ole.

Vierailija
Aweb
Et ole.

Paremmassa turvassa kuitenkin kuin moni muu. Minulla on vuoden annos oseltamiviiriä kotona odottamassa pandemiaa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

MD

Ai jahas. No jos uskot, että syytä huoleen on, niin taidanpa illalla pirauttaa lääkäritutulleni...

Vierailija
MD
Paremmassa turvassa kuitenkin kuin moni muu. Minulla on vuoden annos oseltamiviiriä kotona odottamassa pandemiaa. :D

Toki oseltamivir on hyvä lähtökohta, mutta koska mahdollisesta mutatoituneesta viruksesta ei ole kenelläkään edes hajua, niin tuolla lääkkeellä ei ehkä sittenkään tehdä mitään. Esim. H3N2 virus oli lapsilla oseltamivir-resistentti.

Aweb, mistäs kumman uutisesta tämän sikahomman napsit? Muistaakseni siitä oli viime vuoden alkupuolella huhua, joka loppuvuodesta osoittautui vääräksi tiedoksi, onko siis jotain uutta, kun en itse löytänyt?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Turun Sanomisissa oli 26.4. juttu, jossa kerrottiin, että lintuinfluenssan on havaittu tarttuneen sikoihin, ja että siten pahimmat pelot näyttävät toteutuvan.

Vierailija
Aweb
Turun Sanomisissa oli 26.4. juttu, jossa kerrottiin, että lintuinfluenssan on havaittu tarttuneen sikoihin, ja että siten pahimmat pelot näyttävät toteutuvan.

Juuh, niin näytti olevan juttua siellä. Missään muualla ei*. New Scientistin arkistoissakaan ei* edes lähellä ole moista juttua. Mahtaako olla päiväyksessä virhe* tai uutistoimittajalla* vähän väärä käsite juttujen uutuusarvosta, tjms..?

[*Edit: Ottaapi silmän kätteen ja kattoo tarkeemmin.. Eli tokihan tuosta rupesi löytymään tietoa, vaikkapa nyt tuolta New Scientist-lehtisestä]

Vierailija

Pitkästä aikaa uutisia. Vietnamin pohjoisosissa taudin tappavuus on vähentynyt 20 prosenttiin, samalla todennäköisten ihmisestä toiseen -tartuntojen määrä on kasvanut. Eli pandemia lähenee, mutta odotetusti ei niin tappavana...

http://news.independent.co.uk/world/env ... ory=634680

Kertokaas lääketieteilijät yksi juttu. Olen lukenut, että tämä virus aiheuttaisi ärhäkämmän taudin ihmisillä, joilla on vahva luontainen immuniteetti. Mihin tällainen voisi perustua?

Uusimmat

Suosituimmat