Sukupuolien eriarvoisuus vaiko tasa-arvoisuus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

x
x

Sivut

Kommentit (129)

Vierailija
Neiti
Mutta eihän naiset saa rahallisesti enempää eläkettä?

Millä periaatteella SAMAEL?

Oikeasti tasa-arvoisessa yhteisössähän otettaisiin huomioon esim.. se, että miehet kuolevat keskimäärin nuorempina (johtuen osittain mm. keskimäärin raskaammista ja vaarallisemmista töistä) kuin naiset, ja tätä kompensoitaisiin miesten korkeammilla eläkkeillä? Vai mitä? Tasa-arvo ennen kaikkea? Hyvin usein kun naisille ajetaan sukupuoleen perustuvia etuisuuksia käännetään kokonaan sokea silmä sille, että naiset ovat jo hyvän aikaa olleet monessa suhteessa etuoikeutettuja kansalaisia.

Vierailija

Mitä eroa on vaihtoehdoilla "kyllä osittain" ja "ei osittain"? Kumpi on enemmän? Noh, joka tapauksessa:

Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa olisi yksilön oikeuksien ja velvollisuuksien kannalta yhdentekevää, mihin ryhmään hän kuuluu. Pippelin tai pimpsan pitäisi olla täysin epäoleellinen asia ihmisen oikeuksista puhuttaessa. Vaikka miehet tekevät enemmän rikoksia, en kannata miesveroa ruotsalaisen äärifeministin tapaan, ja vaikka nainen on herkempi kuin mies, en kannata vain miestä koskevaa asevelvollisuutta suomalaisten enemmistön mukaan. Oikeuksien ja velvollisuuksien jakaminen eri ryhmiin kuuluville ihmisille eri tavoin epäoleellisten ominaisuuksien mukaan (sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, ihon väri, pituus) on epäoikeudenmukaista, ainostaan yksilön tehtävän kannalta olennaiset ominaisuudet saisivat vaikuttaa.

Vierailija
Neiti
Perusteluja kaipaan kovasti:

Mitä etuisuuksia on naiselle sidottu niin, ettei niistä mies yhtälailla hyödy?

Missä suhteessa naiset ovat etuoikeutettuja? Naisen euro on 80snt, luulisi sen kompensoivan tasoa?

Tämä naisten euro on lopulta silkkaa höpöä, eikä se edusta holistista ajattelua, mutta en kertakaikkiaan jaksa näihin epätarkkuuksiin ja propangandamielessä luotuihin käsitteisiin enempää puuttua. Ainakaan tänään.

Vierailija

Poistan tästä keskustelusta kommenttini, ole hyvä, sinun oppisi ovat oikeat.

En Yksinkertaisesti jaksa keskustella kanssasi.

En halua olla osallisena keskustelussa missä kilpaillaan siitä että kuka saa parhatein sylettyä toisen mielipiteen päälle!

Vierailija

Et ***** voi olla tosissasi? Missä sain tahtoni läpi? Mistä hitosta sinä tiedät minun tahtoni? Ei minun tahtoni ole että poistat viestejäsi? Miksi olisi?

Et suinkaan ota asioita vähän turhan vakavasti? Monilla nationalisteilla on siihen taipumusta, johtuu koulutuksesta ja asenteista.

(Kukaan ei ole muuten vastannut "kyllä")

edit: Neiti hyvä, älä muuttele jatkuvasti jo kirjoittamiasi viestejä, se aiheuttaa sekaannuksia, varsinkin jos koko viesti muutetaan toiseksi tai poistetaan. Tuo on hyvien tapojen vastaista.

Vierailija

Omituistahan tämä epätasa-arvo on, kun ajattelee, että naisia Suomessa on yli puolet väestöstä. Vanhat arvot vaikuttavat yhä. Vanhat naiset äänestävät yhä miehiä ja ovat kasvattaneet lapsensa perinteitä kunnoittaen. Suurin mielipiteen muokkaaja saattaa silti olla luterilainen kirkko, joka asettaa miehen perheen pääksi. Ehkä menee yhä pari sukupolvea, ennenkuin naiset äiteinä osaavat tasa-arvokasvatuksen hoitaa niin, että se myös toteutuu... ja silloin me miehet olemme lirissä.

Vierailija
Hurskapöllö
Ehkä menee yhä pari sukupolvea, ennenkuin naiset äiteinä osaavat tasa-arvokasvatuksen hoitaa niin, että se myös toteutuu... ja silloin me miehet olemme lirissä.

Ainakaan asiaa ei yhtään auta, jos miehet itse vielä kannattavat itseään alistavia yhteiskunnan rakenteita, kuten vain miehiin kohdistuvaa asevelvollisuutta. Suurin osa miehistä taitaa tosiaan olla vähän tyhmiä, onneksi minä en kuulu heihin.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

No nih. Pölytetäämpäs tätä keskustelua hieman.
Näyin olevan toistaiseksi ainoa, joka kokee Suomen sukupuolisesti tasa-arvoisena maana, niin kysyisinkin, mihin perustuu väite epätasa-arvosta? Sellainen omakohtainen kokemuksellinen vastaus olisi mukavampi kuin toisten suoltamien juttujen jahnaus.

Itse olen nyt elänyt tätä yhteiskuntaa pällistellen jo jonkin aikaa, ja vastaani on tullut vain kerran (just nyt ei tule muuta mieleen) tilanne, jossa minua on sukupuoleni vuoksi kohdeltu minulle epäedulliseen suuntaan verrattuna joihinkin miehiin; prosessitekniikan maikka, jolla oli muutenkin purut märkiä.

Ps. Mie oon Mummon kanssa luvannu perustaa miesten tasa-arvoa ajavan järjestön. Mummo meni jo lupaamaankin, että myös kiltit perheen isät ovat tervetulleita.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
SAMAEL

Ainakaan asiaa ei yhtään auta, jos miehet itse vielä kannattavat itseään alistavia yhteiskunnan rakenteita, kuten vain miehiin kohdistuvaa asevelvollisuutta. Suurin osa miehistä taitaa tosiaan olla vähän tyhmiä, onneksi minä en kuulu heihin.

Se taitaa tosiaan olla enempi miespäättäjien vika kuin naisten, että vain miehet kutsutaan palvelukseen.

Vierailija

DedMoroz:

(Ja Mummo.)

Te olette tulevaisuuden turvani. Kasko-vakuutus kaikilla vapaaehtoisilla lisukkeilla on pelkkää poreilua teidän järjestönne rinnalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat