APUA!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko tylsistyneitä ja tyhmistyneitä aivoja sitten korjata? Esim minä tunnustan että en ole pitkään aikaan(kenties paljon koskaan)käyytänyt aivojani ja nyt lähivuosina liikuntakin on jäänyt erit vähälle, (olosuhteiden pakosta)...Olen kyllä ja etenkin lähiaikoina huomannut kuinka muistinikin on heikentynyt ja heikentynyt...paljon vanhemmalla äidillänikin on erit hyvä ä muisti minuun verrattna..
voinko pelastaa vielä aivoni samaan tasoon kuin mitä ne joskus vuosia sitten edes ovat olleet??????

Kommentit (6)

Vierailija
pölö
Voiko tylsistyneitä ja tyhmistyneitä aivoja sitten korjata? Esim minä tunnustan että en ole pitkään aikaan(kenties paljon koskaan)käyytänyt aivojani ja nyt lähivuosina liikuntakin on jäänyt erit vähälle, (olosuhteiden pakosta)...Olen kyllä ja etenkin lähiaikoina huomannut kuinka muistinikin on heikentynyt ja heikentynyt...paljon vanhemmalla äidillänikin on erit hyvä ä muisti minuun verrattna..
voinko pelastaa vielä aivoni samaan tasoon kuin mitä ne joskus vuosia sitten edes ovat olleet??????

> Sinun omassa kysymyksessäsi piilee myös vastaus ... eli aivot tarvitsevat käyttämistä eli "jumppaa".

Vierailija

Muistin heikkeneminen ei välttämättä ole merkki aivojen tylsistymisestä. Esim. stressiin tai masennukseen liittyy usein muistin tilapäinen heikkeneminen, kunnes alkuperäinen ongelma korjaantuu.

Aktiivinen fyysinen ja psyykkinen toiminta kuitenkin lisää aivosolujen uusiutumista ja vaurioiden korjautumista, joten lähde lenkille, ala lukemaan filosofiaa ja ole runsaasti sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, muutenkin kuin näin internetin välityksellä.

Vierailija

Muistin heikkeneminen ei välttämättä ole merkki aivojen tylsistymisestä. Esim. stressiin tai masennukseen liittyy usein muistin tilapäinen heikkeneminen, kunnes alkuperäinen ongelma korjaantuu.

Aktiivinen fyysinen ja psyykkinen toiminta kuitenkin lisää aivosolujen uusiutumista ja vaurioiden korjautumista, joten lähde lenkille, ala lukemaan filosofiaa ja ole runsaasti sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, muutenkin kuin näin internetin välityksellä.

Kiitos...niin, mulla on ollut noita kahta kyllä jonninverran tässä lähivuosina.
Ja ajattelin meenä het huomen hakeen kirjastosta jotain kirjoja...kyl tästä vielä noustaan, ainakin yritetään..

Vierailija

Kaikenlainen opiskelu lisää yhteyksiä aivosolujen välillä ja älykkyys kasvaa.
Dementia on paljon yleisempää kouluttamattomilla ihmisillä.
Opiskele itse vaikka luonnontieteitä,alku voi olla hankalaa,mutta se helpottuu sitä mukaa kun asiat alkavat hahmottua.

Vierailija

Juu, aivot on kuin lihakset, kunto rappeutuu jos ei käytä. Erinäinen älyllinen ja sosiaalinen aktiviteetti ei välttämättä suojaa dementialta, mutta auttaa selviämään paremmin sen alkavan muistiongelman kanssa niin että käytännön kannalta voi jopa sanoa että se suojaa.

Ja uusia yhteyksiä syntyy kyllä ja aivot heräävät henkiin taas kun niitä alkaa käyttää.

Uusimmat

Suosituimmat