Tekniikka ja energia: Ilmainen tietoturva

Ilmainen tietoturva

Nortonin uusimisen aika on taas lähellä. En kuitenkaan viitsisi maksaa ja olen ymmärtänyt, että monet ovat selvinneet vuosia ilmaisten virustorjunta- ja palomuuriohjelmien avulla. Voisiko tietäväiset jeesata?

[quote author="Sigmund" time="16.08.2006 klo 09:46"]

Nortonin uusimisen aika on taas lähellä. En kuitenkaan viitsisi maksaa ja olen ymmärtänyt, että monet ovat selvinneet vuosia ilmaisten virustorjunta- ja palomuuriohjelmien avulla. Voisiko tietäväiset jeesata?

[/quote]

AntiVir

Moni tuttu käyttää AntiVir ohjelmaa, eikö ole kukaan kironnut koneeseen syöksyneitä viruksia.

http://www.free-av.com/

Tuo "Avira AntiVir PersonalEdition Classic" on ilmainen.

[quote author="Duffy" time="16.08.2006 klo 09:51"]

Moni tuttu käyttää AntiVir ohjelmaa, eikö ole kukaan kironnut koneeseen syöksyneitä viruksia.

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Eikä se pro-versiokaan taida olla kuin pari kymppiä vuodessa...

[quote author="SAMAEL" time="16.08.2006 klo 09:53"]

Eikä se pro-versiokaan taida olla kuin pari kymppiä vuodessa...

[/quote]

*Destroy Everything*
(rebuild and start again)

Tuolta löytyy aika kattava valikoima.

[quote author="Deckers" time="16.08.2006 klo 09:54"]

Tuolta löytyy aika kattava valikoima.

[/quote]

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." -Benjamin Franklin

Re: Ilmainen tietoturva

Joo, osta Macci. Ei ole viruksia eikä hakkerit hyökkäile. Tai ON mutta ne ovat aika vähissä verrattuna Wirusdowsiin.

[quote author="Vierailija" time="16.08.2006 klo 10:18"]

[quote author="Sigmund"]Nortonin uusimisen aika on taas lähellä. En kuitenkaan viitsisi maksaa ja olen ymmärtänyt, että monet ovat selvinneet vuosia ilmaisten virustorjunta- ja palomuuriohjelmien avulla. Voisiko tietäväiset jeesata?[/quote]
Joo, osta Macci. Ei ole viruksia eikä hakkerit hyökkäile. Tai ON mutta ne ovat aika vähissä verrattuna Wirusdowsiin.

[/quote]

Re: AntiVir

Ääni tälle. Tutkimusten mukaan tunnistaa erittäin laajasti viruksia eikä rasita konetta

[quote author="pullahiiri" time="16.08.2006 klo 10:32"]

[quote author="Duffy"]Moni tuttu käyttää AntiVir ohjelmaa, eikö ole kukaan kironnut koneeseen syöksyneitä viruksia.

Tuo "Avira AntiVir PersonalEdition Classic" on ilmainen.[/quote]

Ääni tälle. Tutkimusten mukaan tunnistaa erittäin laajasti viruksia eikä rasita konetta

[/quote]

"The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible." - Albert Einstein

Itellä pyöriny aina nortonit ilmaseksi. Mutta olen niin vastaan sitä etten kerro miten se onnistuu icon_biggrin.gifDDD

[quote author="tvieru" time="16.08.2006 klo 11:16"]

Itellä pyöriny aina nortonit ilmaseksi. Mutta olen niin vastaan sitä etten kerro miten se onnistuu icon_biggrin.gifDDD

[/quote]

Varmaan käyttiksen uudelleenasennuksella?

Minulla on noista ilmaisista se kokemus että ne lakkaavat jossain vaiheessa päivittymästä ja toimimasta. (Tiny, AntiVir, Zone)

[quote author="tietää" time="16.08.2006 klo 11:22"]

[quote author="tvieru"]Itellä pyöriny aina nortonit ilmaseksi. Mutta olen niin vastaan sitä etten kerro miten se onnistuu icon_biggrin.gifDDD[/quote]
Varmaan käyttiksen uudelleenasennuksella?

Minulla on noista ilmaisista se kokemus että ne lakkaavat jossain vaiheessa päivittymästä ja toimimasta. (Tiny, AntiVir, Zone)

[/quote]

Vain ZA-palomuuri ja Ad-aware vakoilijaohjelmien poistoon: http://www.lavasoftusa.com/finnish/software/adaware/

Työaseman historiatietojen poistoon http://www.eusing.com/Window_Washer/Window_Washer.htm

Yritysversio F-Protista (kallis, mutta ei vaadi vuosittaisia päivityksiä) on, mutta asennan sen kerran tai pari vuodessa vain tarkistaakseni, ettei taaskaan ole viruksi koneessa ja siten poistan asennuksen.

Edellisen perusteella puoli-ilkeä motto tähän: virukset ei tule koneelle, ne hankitaan sinne.

[quote author="Vastaaja_s24fi" time="16.08.2006 klo 11:34"]

Vain ZA-palomuuri ja Ad-aware vakoilijaohjelmien poistoon: http://www.lavasoftusa.com/finnish/software/adaware/

Työaseman historiatietojen poistoon http://www.eusing.com/Window_Washer/Window_Washer.htm

Yritysversio F-Protista (kallis, mutta ei vaadi vuosittaisia päivityksiä) on, mutta asennan sen kerran tai pari vuodessa vain tarkistaakseni, ettei taaskaan ole viruksi koneessa ja siten poistan asennuksen.

Edellisen perusteella puoli-ilkeä motto tähän: virukset ei tule koneelle, ne hankitaan sinne.

[/quote]

Vastaajalle varoitus 22.5.2008 12:07
viewtopic.php?f=16&t=30635&p=802006#p802006
23.5.2008 12:25 Varoituksien taso: 1
Katso myös viewtopic.php?f=16&t=29857&p=801999#p801999

Itse käytän Windowsissa myös tuota mainittua AntiVir-ohjelmaa. Ilmainen ja kevyt, eikä ole viruksista tietoakaan.

Tällä hetkellä käytän Windowsin omaa palomuuria, kun en ole vielä jaksanut muutakaan asentaa. (Vasta sain Windowsin koneeseen takaisin). Palomuureista olen käyttänyt mm. ZoneAlarmia, Tiny-, Kerio- ja Sygate-palomuureja.

Jos on mainos-ohjelmista sun muusta ryönästä haittaa, niin tosiaan tuo Ad-Aware auttaa, ja kannattaa kokeilla myös Spybot: Search & Destroy -nimistä ohjelmaa.

[quote author="Teje" time="16.08.2006 klo 12:05"]

Itse käytän Windowsissa myös tuota mainittua AntiVir-ohjelmaa. Ilmainen ja kevyt, eikä ole viruksista tietoakaan.

Tällä hetkellä käytän Windowsin omaa palomuuria, kun en ole vielä jaksanut muutakaan asentaa. (Vasta sain Windowsin koneeseen takaisin). Palomuureista olen käyttänyt mm. ZoneAlarmia, Tiny-, Kerio- ja Sygate-palomuureja.

Jos on mainos-ohjelmista sun muusta ryönästä haittaa, niin tosiaan tuo Ad-Aware auttaa, ja kannattaa kokeilla myös Spybot: Search & Destroy -nimistä ohjelmaa.

[/quote]

"Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others." - Groucho Marx

Tietoturvasta:

Periaatteessa asian pitäisi olla, ettei päivitettyyn windowsiin pysty hakkeroitumaan vaikka puuttuisi kaikki palomuurit ja virustutkat. Viruksia saa kyllä halutessaan, mutta itse asentamalla.

Keväällä kokeilin jättää vanhan koneen (Windows XP SP2, täysin päivitetty) käyntiin ilman palomuureja ja virustutkaa 24h/vrk noin parin kuukauden ajan. Järjestelmälokista näkyi, kuinka koko ajan joku yritti keksiä administrator-salasanaa ja ottaa käyttöön verkkoresursseja ja terminaaliyhteyttä. Yksikään ei onnistunut.

[quote author="pullahiiri" time="16.08.2006 klo 12:12"]

Tietoturvasta:

Periaatteessa asian pitäisi olla, ettei päivitettyyn windowsiin pysty hakkeroitumaan vaikka puuttuisi kaikki palomuurit ja virustutkat. Viruksia saa kyllä halutessaan, mutta itse asentamalla.

Keväällä kokeilin jättää vanhan koneen (Windows XP SP2, täysin päivitetty) käyntiin ilman palomuureja ja virustutkaa 24h/vrk noin parin kuukauden ajan. Järjestelmälokista näkyi, kuinka koko ajan joku yritti keksiä administrator-salasanaa ja ottaa käyttöön verkkoresursseja ja terminaaliyhteyttä. Yksikään ei onnistunut.

[/quote]

"The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible." - Albert Einstein