Kilpailu: Minä päivänä?

Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Ensin mietin, laitanko tämän vapaan sanan puolelle, mutta tämähän on kuitenkin silkkaa matematiikkaa ja vähän psykologiaa.

Lähtötilanne on tämä: Tätä kirjoittaessani on rekisteröityneitä käyttäjiä 912 kpl. Foorumin tuotteliain kirjoittaja "lystikäs" on kirjoittanut 688 viestiä, 13.23 viestiä/päivä.

Tehtävänäsi on arvioida (laskea), minä päivänä "lystikkään" viestien määrä ylittää rekisteröityneiden käyttäjien määrän. Siinäpä pulmaa kerrakseen. Palstalaisten määrä ei kasva lineaarisesti, toisaalta "lystikkään" viestienkin määrä saattaa vaihdella. Voi jopa olla, että tämä kirjoituskin vaikuttaa viestien määrään, suuntaan tai toiseen.

Omien iterointieni ja approksimointieni jälkeen tulin tulokseen, että tämä tapahtuu Marsalkka Mannerheimin syntymäpäivänä eli 4.6.2005.

Jaa palkinto, vai? Virtuaalituoppi olutta (iso). Ja jos pantaisiin vastausten takarajaksi 22.5.2005.

Jos et veikkaa, et voita...

Same shit, different day...

Kommentit (14)

Vierailija

Jos luotetaan Lystikkään kirjoitustahdin pysyvän samana, kuluu tuon viestimäärän saavuttamiseen n.17 päivää. Eli päivä tulee olemaan 24 tätä kuuta.

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Varmaan yrittää vastausten viimeistä jättöpäivää.
Veikkaan siis 22.5.2005.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Paisuvainen
Kyl se Lystikkäs varmaa hiljentää sitä kirjoitteluu ku kert noi moni sille huomattelee! eix vaa!

En usko, ellei sitten modulaattori tee jotain

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Väliaikatietoja:
-Rekisteröityneitä 919 kpl
-"lystikkään" viestejä 703 kpl
Rekisteröityneiden määrä menee niin kuin arvelinkin, "lystikäs" ei nyt oikein mene ennustusten mukaan. Toivotaan että petraa vähän, niin alkuperäinen ennustus pitää paikkansa. Jos vaikka provosoituisi taas jostain...

Same shit, different day...

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Kiitettävän hienovarainen, mutta tehokkaan tuntuinen vihjaus tyyli sinulla IsoJussi. Herrasmiehen elkeitä. Pisteet siitä...

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Vierailija

Muistaakseni yksi rekisteröidyn palstan tarkoitus oli saada keskustelut asiallisemmiksi ja aikuisemmiksi. Tällainen on minusta vähintäänkin huonoa käytöstä. Ihan oikeasti, ihmiset, kuinka vanhoja olette?

Itse olen kirjoittellut tänne melkein joka päivä, enkä odotakaan että kukaan ei ärsyyntyisi siitä. (Se ei kuitenkaan ole itsetarkoitus.) Ehkä teen sitä jonkin pakkomielteen vuoksi, en tiedä. Jonkin asteen riippuvuudesta on ainakin kysymys Mutta nähdäkseni viestien määrää ei ole mitenkään rajoitettu. Itse kuitenkin katoan ainakin joksikin aikaa tästä seurasta ja menen kiusaamaan muita.

Se on kuitenkin sanottava että täällä on keskimääräisesti huumorintajuisempaa porukkaa kuin fundamentalistien palstoilla. Niitäkin on kiva kiusata, ehkä jopa kivempaa kuin ateisteja.
Sitähän me ihmiset teemme, kiusaamme toisiamme, niin lapset kuin aikuisetkin. Mutta on lapsellisia tapoja tehdä sitä, ja asiallisempia ja älykkäämpiä tapoja, jotka kuuluvat aikuisille. Ja on myös osattava arvioida milloin se on tarpeellista. Siis rajansa kaikella.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Verity
Tällainen on minusta vähintäänkin huonoa käytöstä. Ihan oikeasti, ihmiset, kuinka vanhoja olette?

Miten tämä eroaa vaikkapa raviveikkauksesta? Onko sekin huonoa käytöstä? Puhdasta matematiikkaa ja päättelyä. Viittaatko jonkinlaiseen ikärasismiin? Itse olet ihminen..

Uusi lysti sotkee kuviota. Lasketaanko sen viestit mukaan myös? Itse en näe niitäkään koska käytän control+shit -suodinta, mutta sen viesteistä tehtyihin lainauksiin suojaus ei tehoa. Olen ymmärtänyt, että nuo ovat kuitenkin aidompia ja lystikkäämpiä kuin sen ensimmäisen.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Uusimmat

Suosituimmat